Beantwoord

Vast bellen niet als product vermeld in "mijn producten"

  • 13 June 2022
  • 10 reacties
  • 163 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Dit is zuiver een technisch issue. Ik zie mijn vaste telefoon abonnement niet bij mijn producten.

Ik weet niet waar de afdeling die dat oplost te vinden is, daarom leg ik hier de kwestie neer.

Hoe los ik dit op?

icon

Beste antwoord door Hutjemutje 30 June 2022, 16:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Hutjemutje ,

Dat staat niet direct onder producten. Kies eerst thuis. Daarna zie je vast bellen staan bij de "Uw extra opties".  

Reputatie 1
Badge

Hallo Hutjemutje, dank voor je antwoord. De oorzaak van mijn gepuzzel is dat mijn vaste telefoon abonnement niet vermeld staat onder het kopje thuis. Daarom nam ik aan dat het bij het mobiele telefoon abbonement zou worden vermeld. Beiden zijn een product voor bellen, daarom verwachtte ik dat ze onder 1 kopje staan vermeld, zie je? KPN heeft nagelaten om mijn vaste telefoon abonnement in de producten te melden. Het eigenlijke probleem is dat ik niet weet hoe ik KPN kan melden dat dit correctie behoeft. Ik begin er niet aan om te bellen want eindeloze wachttijden met muzak. Kierewiet zijn ze bij KPN, wat capabel communiceren betreft. terwijl ze zelf erin werkzaam zijn. Er valt echt iets te verbeteren in de klantenservice.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Hutjemutje 

Hebben we het hier over een telefoon die aangesloten is op de Phone poort van het modem? 
Of is dit een telefoon aansluiting (PSTN) via de analoge lijn?

Dit laatste abonnement is niet te koppelen aan een MijnKPN account, omdat dit oude systeem volledig gescheiden is van de andere diensten. Je kan alleen kiezen hoe/waar je de factuur ontvangt.

Zie deze link naar de KPN website: Ik wil mijn factuur per post of mail ontvangen | KPN

Hoe pas ik mijn instellingen aan?

Geef je wijziging telefonisch aan ons door via 0800 0402

Je aangepaste factuurinstellingen gaan in vanaf de volgende factuurperiode.

 

Reputatie 1
Badge

Beste Hutjemutje. Als mijn vaste telefoon een analoge versie was die niet op de router meespeelt zou ik niet bij KPN naar dat product zoeken. Ik ben goed op de hoogte wat mijn producten zijn en waarvoor ik maandelijks betaal, zie je? Het gaat om een vaste lijn die via de router meespeelt.

Ik wilde oorspronkelijk (en nog) een analoge telefoon aansluiting, alleen de draadloze telefoon die ik

uit Engeland meenam kan alleen op de router mee spelen. Het kan alleen met een oud model telefoon.

Nu heb ik een tijdje terug een oude telefoon met draaischijf aangeschaft en zoek nu naar een manier

om die analoog aan te laten sluiten. Er zit nog een soort van “klein kastje” in de woonkamer muur.

De KPN aansluitman die mijn draadloze telefoon aansloot en me uitlegde dat die niet al analoge telefoon werkt, zei me dat de analoge verbinding mogelijk is en dat er dan geselecteerde kabeldraadjes, die elk een kleur hebben, aan het telefoonsnoer verbonden kunnen worden. Vanuit dat kastje. Klopt dat? 

Is het mogelijk om door KPN die analoge tel. verbinding te laten installeren? Of bestaan er instructies op internet waar ik dat kunstje af kan kijken?

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Hutjemutje, ik kijk graag even met je mee!

Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het telefoonnummer waar het om gaat, in het opmerkingenveld noteren 🙂

Reputatie 1
Badge

Beste Maja, Hutjemutje en RBxx. Dank voor jullie reacties. Zoals ik al aangaf, is mijn wens dat ik een analoge vaste telefoonlijn ga gebruiken als dat mogelijk is. De vaste telefoon die nu via de router meespeelt is niet bedoeld om te blijven gebruiken. Mijn enige vraag, voor nu, is of KPN nog installateurs heeft van de “oude garde” die een analoge vaste lijn kan installeren. Ik heb een telefoon die daarvoor gebruikt kan worden (zie mijn vorig bericht).

Ten tweede, als ik mijn profiel data invul, vind ik met geen mogelijkheid klantnummers terug. Die worden helaas niet genoemd bij de producten. Er zitten wat hiaten in het vermelden van gegevens meen ik. Ik betaal wel voor de vaste telefoonlijn kosten, het wordt alleen niet bij “thuis” vermeld. Daar staat alleen internet vermeld.

Ten derde, de factuur voor internet gebruik staat nog steeds op naam van een medebewoner die per 1 mei 2020 is verhuisd. Ik heb diverse malen aangegeven bij KPN, om die naam te verwijderen en mijn naam erop te vermelden. Helaas, dit is een oude kreuk die nog niet glad gestreken is. Het loopt niet lekker, zo. Lange wachttijden met muzak weerhouden me ervan om te bellen.

Ik hoor liever via deze weg wat en hoe het mogelijk is om een analoge vaste lijn te gebruiken. Volgens de installateur die mijn huidige draadloze telefoontoestel installeerde, is dat mogelijk. Aangesloten in hetzelfde PTT contactdoosje dat gebruikt wordt om de router aan te sluiten. Mijn huis is van 1991. Elke ervaren monteur die van wanten weet met analoge tel. aansluiting mag zich melden! 😊

Reputatie 7
Badge +20

Mijn excuus voor de héle late reactie @Hutjemutje, ik weet niet precies waar het mis is gegaan maar jouw laatste bericht komt mij nu pas voor het eerst onder ogen 🙁

Als ik jouw adres bekijk, zie ik daar een abonnement met alleen internet, én een abonnement voor analoge telefonie. Dit zijn bij jou dus 2 aparte abonnementen, en dit verklaart ook waarom je telefoonnummer niet zichtbaar is in MijnKPN voor je internet abonnement. 

Er zal op dit moment ook geen telefoon via de KPN Experia Box (modem/router) aan zijn gesloten, wél zal er sprake zijn van een klein kastje waar je toestel op aan is gesloten, gezamenlijk met je Experia Box voor het internet. Dat kleine kastje heet een splitter, en deze zorgt er voor dat het signaal dat via je telefoonlijn binnen komt wordt opgesplitst in een telefoon signaal en een internet signaal. Met je huidige abonnementen is het alléén mogelijk om het op deze manier aan te sluiten.

 

Reputatie 1
Badge

Hallo Maja, het is me nog steeds onduidelijk hoe het zit. De router is aanwezig, hoe die heet geen flauw idee, de vaste telefoonlijn werkt via internet, aangesloten op de router en er loopt ook nog een lijntje o.id. naar een klein kastje in de muur wat geloof ik met de vaste telefoon in verbinding staat. Omdat ik zelf die dingen niet aan elkaar heb gekoppeld, want een KPN mannetje deed dat, heb ik weinig of geen kennis van hoe e.e.a. heet en het aan elkaar geknoopt is.

Wat mijn vraag is is slechts waar ik mijn gegevens van de vaste lijn kan vinden in MijnKPN. Tot nu toe is het naks nada, niente. Niets te vinden ervan, dat is toch niet in orde?

Reputatie 7
Badge +20

Als je jouw abonnement voor de vaste lijn daar nog niet gekoppeld hebt, zal dat abonnement ook niet worden getoond, dus het lijkt me handig om daar nu mee aan de slag te gaan zodat je alles inzichtelijk hebt!

Maar je gebruik van de MijnKPN app of juist van de website? Bij de website kan je direct na het inloggen klikken op ‘product toevoegen’. Als je de app gebruikt, kan je op het poppetje onderaan klikken, dan op abonnementen en dan abonnement toevoegen.

Let op: kies hier voor nee!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ik stuur je klantnummer even naar je op via een privébericht!

Reputatie 1
Badge

Hallo Maja, nu heb ik ontdekt, zojuist, dat Mobiel en Thuis vermeld staan in MijnKPN. Kennelijk is er al aan gewerkt. Als ik een product probeer toe te voegen, zoals ik dus ook zojuist probeerde omdat ik meende internet toe te moeten voegen, kom ik uit bij de vraag welke producten ik wil koppelen. Daarna heb ik de keus om mijn mobiele telefoon aan het product:

  • Thuis
  • Internet, TV en/of Vast bellen                                                                                                    te koppelen. Dat hoeft niet, want ik kan thuis automatisch mijn mobiele telefoon (cell phone) via WiFi (de router) laten werken en buitenshuis functioneert die d.m.v. mijn mobiele KPN abonnement voor internet. Ik heb geen tv en mijn radio werkt op elektriek en antenne. Naast het feit dat nu mijn vaste lijn abonnement wel vermeld staat in MijnKPN blijft het vreemd onduidelijk dat bij de producten alleen “Thuis” staat vermeld en niet Internet, TV en/of Vast bellen. Dat bleek voor verwarring te zorgen, maar evengoed geloof ik dat er nu wel uit ben met wat hulp van een kaboutertje 😉