Vraag

Verschil MijnKPN app en MijnHi app

• 9 augustus 2016
  • 3 reacties
  • 267 keer bekeken

Hallo Allemaal,

Sinds Hi niet meer bestaat is de "Mijn Hi app" ook verwijderd uit de Google play store. Ik heb toen de Mijn KPN app gedownload, alleen kon ik daar veel minder info zien als op de "Mijn Hi app".

De "Mijn Hi app" was super! Je kon alles zien met betrekking tot je verbruik, alle verbruiksdetails waren aanwezig!:
- Het data verbruik van je mobiele abonnement en wifi. (Handig als je wou weten hoeveel MBs je verbruikt op wifi bijv, is nu niet meer te zien in de Mijn KPN app.)
- Het data verbruik per app per dag/week/maand. (Heel handig om te zien wat een specifieke app op een specifieke dag verbruikt heeft aan data, kan ik nu niet meer zien op de Mijn KPN app)
- De verbruik geschiedenis per maand. (Kon je mooi zien van de afgelopen 2 jaar hoeveel data je nou echt verbruikt, zodat je inzicht had in je daadwerkelijke data verbruik en hierop je data abonnement op aanpassen (kan ik nu nergens meer vinden, alleen op de factuur, die maar tot 6 maanden gaat en het niet mooi naast elkaar zet).

En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Het enige wat je nu eigenlijk nog kan zien is de bundelgrootte, het ongebruikte bundeltegoed en het gebruikt bundeltegoed. That's it.

Ik weet dat er op mijn telefoon bij instellingen - gegevensgebruik ook kan zien hoeveel ik verbruik.
Zelfs mijn telefoon geeft al meer details, bijvoorbeeld over welke apps nou hoeveel MB's verbruiken (dat lijkt me toch minimaal wel nuttig om te weten op een Mijn KPN verbruiksdetails. Maar ook hier kan je het niet van vorige maanden zien, niet per dag etc. etc...

Nu is mijn vraag, waarom is de uitgebreide "Mijn Hi app" niet gewoon overgezet naar de Mijn KPN app, met dezelfde functies? Had de consument toen 'teveel' inzicht in zijn of haar verbruik? Alles aan de "Mijn Hi app" was beter dan de nieuwe Mijn KPN app.
Hier was ik al bang voor en had expres de "Mijn Hi app" niet van mijn telefoon afgehaald. Totdat ik sinds een tijdje een nieuw toestel heb en ik mijn "Mijn Hi app" kwijt ben en vervolgens niet meer kan downloaden in de Google play store.

Met de "Mijn Hi app" had je tenminste echt inzicht in je verbruik.

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid van je topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Goedemorgen @Tom0181, welkom op het forum! Goede vragen die je stelt! Over het antwoord kan ik vrij kort en bondig zijn denk ik.

KPN heeft, net zoals Hi had, een eigen app. Het is niet dat de consument teveel inzicht had in zijn/haar verbruik. Toen alle Hi klanten een KPN abonnement kregen, is de Hi app niet meegegaan richting KPN, omdat KPN een eigen MijnKPN had. Echter, deze had wel andere functionaliteiten, zoals jij ook in je bericht aangeeft. Doordat Hi onder KPN is doorgegaan, is er ook voor gekozen om de MijnKPN app aan te houden. Wat ik je aanraad wat betreft je facturen, download deze en sla ze op op bijvoorbeeld je computer. Zo kun je je verbruik nog wel nagaan als je daar behoefte aan hebt. Mochten er veranderingen aankomen in de app, dan kun je dat hier lezen op het forum.

Hoi Cindy,

Bedankt voor je reactie.
Ik kan de facturen downloaden om zo mijn verbruik te zien, maar dan zie ik dit alleen voor het totaal van de maand.
Zoals ik begrijp is er dus geen mogelijkheid om bijvoorbeeld mijn WIFI verbruik in te zien of het verbruik van een bepaalde app op een specifieke dag?

Graag zou ik deze functies weer terug zien in de Mijn KPN app, of ben ik de enige die deze functies mist?
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Tom, graag gedaan! Ik heb er geen andere klanten over gehoord, maar dat betekent natuurlijk niet dat er geen klanten zijn die het niet missen. Voor nu staan de functionaliteiten niet op de planning om te integreren in de app voor zover ik weet.

Reageer