Beantwoord

Verwijderen van KPN ID

Ik heb al eerder een paar keer gebeld om mijn KPN ID te laten verwijderen. Er werd mij verteld als het prepaid nummer niet meer in gebruik is voor 1 jaar dan word de KPN ID automatisch verwijderd. Nu lees ik een paar forum items dat een KPN ID niet verwijderd kan worden. Ontkoppelen van het niet meer bestaande prepaid nummer gaat ook niet. Ik verzoek u nogmaals om mijn KPN ID te verwijderen. Hoe verwijder ik Mijn KPN ID en alle gegevens die daarbij bewaard zijn bij KPN?

Gezien het feit dat per 25 Mei GDPR ( General Data Protection Regulation) intreed, heb ik als EU inwoner het recht om al mijn gegevens te laten verwijderen bij elk bedrijf die Privacy Data bijhoudt van Europese inwoner. Hier een link over GDPR https://www.eugdpr.org/.
Maar een bedrijf heeft daar natuurlijk over nagedacht en processen klaar liggen.

Dus wederom de vraag, Hoe verwijder ik mijn KPN ID?
icon

Beste antwoord door Erik_ 11 april 2018, 10:18

Joran is er deze week niet, vandaar dat je nu reactie van mij krijgt, Kopen4. Ik heb het verzoek tot verwijdering doorgezet. Ik laat je, op je mailadres, weten wanneer dit is voltooid.

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Welkom op het forum Kopen4! Goede en terechte vraag. Er wordt inderdaad al een lange tijd gewerkt aan de GDPR binnen KPN. Hoe dat zich verhoudt tot het verwijderen van een KPN ID account is mij nog niet bekend. Ik heb de vraag uitgezet bij de producteigenaar van KPN ID. Zodra ik een reactie heb kom ik er op terug 🙂
Reputatie 7
Badge +27
@Kopen4: Ik heb reactie!

Bij de voormalige MijnKPN accounts was het inderdaad zo dat deze na een jaar inactiviteit verwijderd werden. Bij KPN ID is dit nog niet het geval, er wordt aan gewerkt om dat mogelijk te maken. Voor ingang van de GDPR op 25 mei is dit geregeld. Een maand voor het verwijderen wordt een gebruiker dan per mail op de hoogte gesteld. Als je het KPN ID account per direct wil verwijderen kan ik dat laten doen. Gaat dat om het account waarmee je ook inlogt op het forum? Hou er rekening mee dat reageren op het forum daarna ook niet meer mogelijk is.
Reputatie 7
Badge +12
Joran schreef:

Voor ingang van de GDPR op 25 mei is dit geregeld.

Jullie werken er ongetwijfeld hard aan, maar de GDPR is in mei 2016 al in werking getreden. Vanaf volgende maand zal er ook daadwerkelijk gehandhaafd worden. KPN is in dit opzicht dus al redelijk laat 😉
Heel graag wil ik mijn KPN ID en al mijn daarbij behorende gegevens per direct verwijderen, ik probeer dit al jaren voor elkaar te krijgen. Dus bij deze, verwijder mijn KPN ID en al mijn daarbij behorende gegevens per direct. En ja dat is het KPN ID waarmee inlog op het forum. Ik heb niets meer te zoeken bij KPN, dus heb ik ook geen behoefte aan het KPN forum.
Graag ontvang ik een reactie per email dat mijn KPN ID is verwijderd.
Reputatie 7
Badge +27
Joran is er deze week niet, vandaar dat je nu reactie van mij krijgt, Kopen4. Ik heb het verzoek tot verwijdering doorgezet. Ik laat je, op je mailadres, weten wanneer dit is voltooid.
Net als Kopen4 wik ik ook mijn account verwijderen. Via jullie support desk zei dat ze dat zelf niet konden. Vandaar het verzoek hier op dit forum. Hoe kan dit account verwijderd worden icm de reactie op dit forum?
Reputatie 7
MMaaaaaaa schreef:

Net als Kopen4 wik ik ook mijn account verwijderen. Via jullie support desk zei dat ze dat zelf niet konden. Vandaar het verzoek hier op dit forum. Hoe kan dit account verwijderd worden icm de reactie op dit forum?

Grappig, je meldt je aan op 20 mei 2018 (vandaag) om één reactie te plaatsen en dat is de bovenstaande reactie met het verzoek om jouw KPN ID te verwijderen.
jullie servicedesk zei dat dit KPN ID verwijderen alleen via het forum kon, omdat daar mensen wel rechtstreeks hadden met KPN-beheerders. Vond dat wel beetje raar....
Reputatie 7
MMaaaaaaa schreef:

jullie servicedesk ...

Ik ben net als jij gewoon een klant van KPN en lid van dit forum.
Reputatie 7
Badge +27
Beste @MMaaaaaaa, welkom! Het verzoek hiervoor kan inderdaad bij ons ingediend worden. Zodra ik bevestiging heb dat het KPN ID verwijderd is, zal ik je een e-mail sturen. Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, laat het gerust weten.
Reputatie 7
Badge +27
Voor de meelezers: het account is inmiddels verwijderd en een mailtje ter bevestiging is onderweg!

Reageer