Beantwoord

Waarom kan ik een nummer niet blokkeren via vast bellen in de MijnKPN app?

  • 10 January 2022
  • 18 reacties
  • 1320 keer bekeken

ik heb reeds een aantal nummers kunnen blokken via de kpn app op vast bellen.

helaas krijg ik iedere keer een foutmelding dat ik 0102540359 niet op de lijst kan zetten.

dit had ik ook al met 0888577000 (3188857700) zoals aangegeven dus.

 

wat doe ik verkeerd of kun je maar een paar nummers blokkeren.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

icon

Beste antwoord door Noordzee 18 January 2022, 10:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

@Antonneke , welkom op het forum. 

Ik dacht even...…

Maar je kunt voor ontvangen helemaal niks blokkeren. Wel voor uitgaande gesprekken, dus jezelf beschermen tegen kosten met bv 09 nummers. 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Antonneke ,

Wil je een inkomend telefoonnummer blokkeren? Je kunt nummerblokkering makkelijk zelf aanzetten in de MijnKPN app. Er zijn drie mogelijkheden: 

  • Alle inkomende anonieme nummers blokkeren 
  • Alle inkomende nummers vanaf een specifiek net- of landnummer blokkeren (of een deel van het nummer)
  • Een specifiek inkomend nummer blokkeren 

Open de MijnKPN app > ga naar de tab ‘Vast Bellen’ > kies voor ‘Telefooninstellingen’ > ga naar ‘Nummer blokkeren’.

Wat jij wil, dat moet dus kunnen. 

Bron : 

https://www.kpn.com/service/bellen/nummer-blokkeren.htm

 

 

Hmm. Ik gebruik altijd de website versie, ook via de mobiel. Daar zie ik die optie niet. Klopt dat?

@Noordzee 

Reputatie 7
Badge +28

@PeterG

Ik heb het toevallig net gecheckt. Ik had de Mijn KPN app al op mijn telefoon staan en het werkt inderdaad. De optie wordt in ieder geval geboden. Ik kan nummers invoeren. 

Eerlijk gezegd kende ik deze optie nog niet. 

Via de websiteversie van Mijn KPN heb ik die mogelijkheid nog nooit gezien, maar die ga ik ook nog even testen voor de zekerheid.  

edit (net getest)  : Via de websiteversie van Mijn KPN kun je niet zomaar willekeurige nummers blokkeren. 

Reputatie 7
Badge +28

@Antonneke

Ik heb zojuist het nummer 010-2540359 geblokkeerd via de app MijnKPN.

Je moet het nummer als volgt invoeren + 31 10 254 03 59

 

(Het telefoonnummer blijkt van zo'n vreselijk irritant belbedrijf te zijn, dus ik laat het lekker op geblokkeerd staan.) 

Reputatie 7
Badge +28

@PeterG 

Het blijkt al sinds 9-11-2021 te kunnen : 

Update 09-11-2021:  Sinds kort kan je inkomende telefoonnummers blokkeren via MijnKPN voor je vaste telefoon. Dit geldt nu ook voor buitenlandse telefoonnummers! Lees snel verder.

Bron : 

 

Noordzee schrijft: Via de websiteversie van Mijn KPN kun je niet zomaar willekeurige nummers blokkeren

Aha! Dat verklaart mijn verwarring en antwoord.

Toch dus maar eens die app gedownload. 

Je kan zo te zien alleen hele nummers blokkeren. Of een heel land. Of een netnummer. Maar geen deel- nummers. 

Stom dat het niet in de webversie kan. Ik ken enkele kpn gebruikers nog zonder smartphone maar alleen gsm en desktop. En natuurlijk thuis vaste aansluiting. 

Blij dat jullie het ook niet allemaal wisten. ze lopen er echt niet mee te koop.

ik heb er reeds 8 in staan en is geweldig en weet hoe het gaat

maar deze de nummers ook gepoogd in te geven met 31 ervoor stad zonder 0 en dan de cijfers helaas

misschien wel 20 keer, en krijg te zien dat ik het fout doe.. misschien is er een limiet aan.

Dus wie weet is er nog iemand een antwoord te geven.

bvd voor jullie reactie alvast

Reputatie 7
Badge +28

Bij mij pakte de app eerst die 0 niet tussen de 4 en de 3, Maar uiteindelijk is het toch gelukt. En maximaal 8 nummers lijkt me sterk onwaarschijnlijk. 

Probeer anders eerst even wat andere nummers. 

Reputatie 7
Badge +17

Een terechte vraag, @Antonneke! De community heeft je al geholpen aan goede antwoorden, zie ik. Voor de meelezers zal ik die hieronder nog even bundelen.

Wil je een inkomend telefoonnummer blokkeren? Je kunt nummerblokkering makkelijk zelf aanzetten in de MijnKPN app. Er zijn drie mogelijkheden: 

  • Alle inkomende anonieme nummers blokkeren 
  • Alle inkomende nummers vanaf een specifiek net- of landnummer blokkeren (of een deel van het nummer)
  • Een specifiek inkomend nummer blokkeren 

Open de MijnKPN app > ga naar de tab ‘Vast Bellen’ > kies voor ‘Telefooninstellingen’ > ga naar ‘Nummer blokkeren’.

Bron : https://www.kpn.com/service/bellen/nummer-blokkeren.htm

@PeterG Ik heb het toevallig net gecheckt. Ik had de Mijn KPN app al op mijn telefoon staan en het werkt inderdaad. De optie wordt in ieder geval geboden. Ik kan nummers invoeren. Eerlijk gezegd kende ik deze optie nog niet. 

Via de websiteversie van Mijn KPN heb ik die mogelijkheid nog nooit gezien, maar die ga ik ook nog even testen voor de zekerheid.  

edit (net getest)  : Via de websiteversie van Mijn KPN kun je niet zomaar willekeurige nummers blokkeren. 

In het kort: Ja, het is mogelijk om inkomende telefoonnummers te blokkeren. Dit kan alleen via de MijnKPN app en niet via de webversie van MijnKPN. We schreven hierover meer in het topic over de vernieuwde MijnKPN app. Voor zover ik weet, zit er geen limiet op het aantal in te voeren telefoonnummers om te blokkeren. Ik zie dan ook geen reden waarom dit niet zou lukken. 

Voer je de telefoonnummers is als 31 of +31? Welke foutmelding krijg je te zien? Het zou mij helpen als ik kan zien wat jij invult en welke foutmelding je krijgt. Zou je hier foto's van kunnen plaatsen? Misschien dat je met een ander toestel foto's kunt maken, want de app staat het helaas niet toe om screenshots te maken om jouw privacy te beschermen.

Reputatie 7
Badge +28

@Antonneke

Ik heb zojuist het nummer 010-2540359 geblokkeerd via de app MijnKPN.

Je moet het nummer als volgt invoeren + 31 10 254 03 59

 

(Het telefoonnummer blijkt van zo'n vreselijk irritant belbedrijf te zijn, dus ik laat het lekker op geblokkeerd staan.) 

Bij mij pakte de app eerst die 0 niet tussen de 4 en de 3, Maar uiteindelijk is het toch gelukt. En maximaal 8 nummers lijkt me sterk onwaarschijnlijk. 

Probeer anders eerst even wat andere nummers. 

@Antonneke 

Hoe is de status? Heb je het nummer nu al kunnen blokkeren? 

hij blijft zeggen ,

er is wat verkeerd gegaan met het opslaan

Reputatie 7
Badge +28

Zet er eens wat spaties tussen : +31 10 254 03 59 

 

Reputatie 7
Badge +17

Wat vreemd. Ik ga voor de zekerheid even navraag doen bij het team dat de MijnKPN app ontwikkelt. Ik kom bij je terug wanneer ik reactie heb.

Reputatie 7
Badge +28

@Denise_ 

Het is mij gewoon gelukt in de MijnKPN app. Bij mij staat het nummer +31 10 254 03 59 nu geblokkeerd. Er is dus niets mis met de app. 

Reputatie 7
Badge +17

@Noordzee Ik wou even weten hoeveel nummers je maximaal via MijnKPN kunt blokkeren, vandaar mijn navraag. Het antwoord is: 100. Je kunt maximaal 100 inkomende nummers blokkeren via MijnKPN, @Antonneke. Dit mag dan ook niet de reden zijn van jouw melding. Mijn collega geeft aan dat het telefonie platform een tijdelijke storing had, waardoor je de melding zou kunnen krijgen. Dit is inmiddels verholpen. Wil je nog eens proberen of het lukt om het nummer toe te voegen? Lukt dit niet, dan zet ik dit weer door.

Reputatie 7
Badge +28

OK @Denise_ en @Antonneke 

Om alle informatie nog even te bundelen :

Hallo @Antonneke ,

Wil je een inkomend telefoonnummer blokkeren? Je kunt nummerblokkering makkelijk zelf aanzetten in de MijnKPN app. Er zijn drie mogelijkheden: 

  • Alle inkomende anonieme nummers blokkeren 
  • Alle inkomende nummers vanaf een specifiek net- of landnummer blokkeren (of een deel van het nummer)
  • Een specifiek inkomend nummer blokkeren 

Open de MijnKPN app > ga naar de tab ‘Vast Bellen’ > kies voor ‘Telefooninstellingen’ > ga naar ‘Nummer blokkeren’.

Wat jij wil, dat moet dus kunnen. 

Bron : https://www.kpn.com/service/bellen/nummer-blokkeren.htm

@Antonneke

Ik heb zojuist het nummer 010-2540359 geblokkeerd via de app MijnKPN.

Je moet het nummer als volgt invoeren + 31 10 254 03 59

(Het telefoonnummer blijkt van zo'n vreselijk irritant belbedrijf te zijn, dus ik laat het lekker op geblokkeerd staan.) 

@Noordzee Ik wou even weten hoeveel nummers je maximaal via MijnKPN kunt blokkeren, vandaar mijn navraag. Het antwoord is: 100. Je kunt maximaal 100 inkomende nummers blokkeren via MijnKPN, @Antonneke. Dit mag dan ook niet de reden zijn van jouw melding. Mijn collega geeft aan dat het telefonie platform een tijdelijke storing had, waardoor je de melding zou kunnen krijgen. Dit is inmiddels verholpen. 

Je kunt dus nu maximaal 100 nummers blokkeren via de app. Succes met het blokkeren van de nummer. :thumbsup_tone4: