Beantwoord

XS4all Mobiel Internet: Waar kan ik het abbo aanpassen?

  • 20 May 2022
  • 6 reacties
  • 299 keer bekeken

Xs4all gaf gratis een sim-card met 1Gb data aan elke klant. Deze kon je ophogen naar 40Gb als je dat wilt. In mijn KPN kan ik de instellingen waarmee je dit moet doen, niet vinden. Ik heb nu 20Gb en aan het eind van de maand wil ik terug naar 1 Gb.

Het product ‘Mobiel internet van XS4al’  staat in Mijn-kpn dus dat was goed geregeld. Nu nog het configureren. De XS4all helpdesk wist het ook niet. Die adviseerde maar even te Googelen(?) Want hij moest het ook vragen aan de z’n collegae van de KPN helpdesk.

Trouwens, als je in Mijn-kpn zoekt naar ‘xs4all’ dan vind je hier nauwelijks informatie over. Het eeuwige probleem met de adminstrative systemen is dus nog steeds niet opgelost. Steeds lijkt het er op dat kpn onvoorbereid is op de migraties die ze technisch gaan uitvoeren.

Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik antwoord krijg.

Groeten,

XS4ever

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 23 May 2022, 08:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @XS4ever, welkom op het KPN Forum!

Bij de omzetting naar de KPN techniek is er een tijdelijke blokkade gekomen op het wijzigen van jouw data sim. Een maand na de omzetting kan je jouw data sim wijzigen. Lukt dit niet via MijnKPN? Dan kan je bellen met de klantenservice om deze wijziging in orde te maken. Je kunt hiervoor terecht bij de XS4ALL klantenservice: 020 398 76 66.

Merkwaardig om een abo over te zetten en dan administratief te blokkeren.

We zijn nu 22 dagen verder en het is nog steeds niet opgelost. ‘Er is een probleem’ Wat dat dan wel is, mag Joost weten. Het wordt ook niet toegelicht. Nu moet ik, als ik van budget wil veranderen, de xs4all helpdesk bellen. Zij zullen het dan wijzigen. Mij probleem is, dat ik nu niet kan zien waar ik voor betaal en welk budget  er nu actueel is.

Ballentent

Verleden een SX4ALL Mobiel Internet Instap (1GB)  i.c.m. vast Internet & TV afgesloten. Destijds de optie om MB's bij te kopen, toe te voegen naar bijv. 5 GB of 10 GB enz. Inmiddels is XS4ALL omgezet naar de techniek van KPN! De optie om MB's bij te kopen, toe te voegen is nergens te vinden. Inderdaad niet op KPN ID of instellingen? Ontiegelijk vaak via de helpdesk hierom gevraagd, onbegrijpelijke, onuitvoerbare antwoorden gekregen, bijvoorbeeld ' De eerste maand is het helaas niet mogelijk om MB's bij te kopen. Uw Mobiel Internet Instap is op 1 mei geactiveerd. Na 1 juni is dit wel mogelijk.  Nog steeds niet mogelijk om MB's te verhogen. Helpdesk om uitleg gevraagd en dit het antwoord:

 

Bedankt voor uw bericht. Vervelend dat u nog steeds geen MB's kunt bijkopen of toevoegen. Helaas is dit niet mogelijk met het gratis product Internet Instap. Ik begrijp dat u hier al langere tijd naar informeert, maar helaas is deze informatie pas recent kenbaar aan ons gemaakt. Dit heeft er deels mee te maken dat de eerste maand sowieso geen wijzigingen mogelijk zijn aan het abonnement, waardoor bij ons de misvatting is ontstaan dat dit later wel mogelijk zou zijn. Dit blijkt nu voor Mobiel Internet niet het geval te zijn, excuses hiervoor.Voor extra data zult u een extra simkaart moeten bestellen met abonnement van een maand, een jaar of 2 jaar. https://shop.kpn.com/mobiel/mobiel-internet/ Excuses voor het ongemak.

 

Gratis product? 

Onwaarschijnlijk? Broodjeaap verhaal?

Ben zeer benieuwd. Groet!

 

Reputatie 5
Badge +2

Bij XS4ALL kon je de datalimiet van Mobiel Internet Instap feitelijk ook niet verhogen, je kon wel (per maand wijzigbaar) het abonnement omzetten naar Mobiel Internet Basis of Extra.

Dit gratis product (Mobiel Internet Instap, 1 GB per maand) kost bij KPN 5 Euro per maand, bij XS4ALL natuurlijk ook, alleen is dit al in de totale abonnementsprijs verwerkt. (En Mobiel Internet Instap opzeggen doet die totale abonnementsprijs natuurlijk niet dalen), “gratis” is een heel rekbaar begrip.

Als op de factuur (die je nu van de KPN krijgt) nog steeds staat dat je internet van XS4All hebt, dan kan je nog steeds 5 gig voor  5 euro, 20 gig for 15 euro of 50 gig voor 40 euro per maand krijgen. Even bellen met de helpdesk van XS4All.

Dan sturen ze je een nieuwe simkaart. Per saldo heb je dan 2 sim kaartjes, de ene is de gratis 1 gig en de andere de betaalde. Eerste maand niet opzegbaar, daarna per maand te wijzigen/op te zeggen.

Vandaag 5 gig aangevraagd en inmiddels ook al een bevestiging per e-mail ontvangen. Per saldo is mijn datalimiet nu dus 6 gig (5 gig betaald, 1 gig gratis).