Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Vraag

LG G7 ThinQ - stijlvol ontworpen alleskunner

Reputatie 1
  • Nieuwkomer
  • 0 reacties

De G7 ThinQ is de nieuwste toptelefoon van LG. Ten opzichte van zijn voorganger, de LG G6, schijnt ‘ie aardig wat vernieuwingen en verbeteringen te hebben. Denk aan een nóg randlozer ontwerp, krachtigere hardware en verbeterde kunstmatige intelligentie (vandaar ook de ‘ThinQ’ op het einde). Ik gebruik de telefoon nu een paar weken en vertel je graag wat ik ervan vind.

Score

Voordelen

- Stijlvol ontwerp van glas
- Je kunt de ‘notch’ laten verdwijnen
- Scherm is ideaal voor video’s
- Camera met veel instellingsmogelijkheden
- Snel in gebruik

Nadelen

- PS LCD-scherm kan niet tippen aan OLED-displays van concurrenten
- Camera is goed, maar niet uitzonderlijk

Ook LG kiest voor een ‘notch’

Je houdt ervan of je vindt het maar niets: de inham die veel nieuwe telefoons aan de bovenkant van het scherm hebben. Ook de G7 ThinQ heeft zo’n ‘notch’ en daarmee volgt de telefoon deze designtrend. In mijn ogen heeft hij daardoor een modern uiterlijk. De glazen achterkant van de telefoon draagt daar ook aan bij. Verder bedacht LG iets heel slims voor de notch. Je kunt ‘m onzichtbaar maken en dit doe je door het scherm links en rechts van de notch op zwart te zetten. Daardoor is de G7 ThinQ geen dealbreaker als je geen fan bent van deze inham. Dit vind ik een slimme én handige functie. Gewoon laten verdwijnen dat ding!

Cameramogelijkheden van de G7 ThinQ

Dan de camera. Voor mij erg belangrijk, want ik schiet graag foto’s met mijn telefoon en print die dan nog weleens old-school uit. Een vorige telefoon van mij is de LG G3 uit 2014 en die maakte prachtige foto’s. Ook van de camera’s van de LG G7 ThinQ word ik heel blij. De dubbele 16-megapixelcamera heeft een ijzersterk diafragma van f/1.6 en dat is voor mij een belangrijk pluspunt. Hierdoor maak ik ook als het wat donkerder is goede foto’s. Ik woon vlakbij het strand en kan zo uit de losse pols mooie foto’s in de schemering maken. Verder heeft de camera-app ook een Pro-modus waarin je als fotograaf allerlei instellingen kunt aanpassen, zoals de sluitertijd en ISO-waarde (de lichtgevoeligheid). Lekker veelzijdig dus. Kleine kanttekening: de camera presteert erg goed, maar is niet de allerbeste in vergelijking met concurrerende telefoons. Onderaan dit artikel zal ik nog een paar foto;'s toevoegen, zodat je ziet wat de camera kan.

Foto genomen met de LG G7 ThinkQ

Superscherp breedbeeldscherm: ideaal voor video

Het scherm is met 6,1 inch heel groot. Vooral de resolutie is indrukwekkend. 3120x1440 pixels… dat is scherper dan de tv bij mij thuis! Vooral bij het kijken van video’s komt dit in mijn ogen goed tot zijn recht. Mooie aanvulling is de goede geluidskwaliteit van de speakers. Ik vind overigens wél dat het scherm een nadeel heeft en dat is de gebruikte technologie: IPS LCD. Tegenwoordig is OLED het betere schermtype, met een hogere helderheid en fellere kleurenweergave. Hier valt voor LG dus nog wel wat winst te behalen. Als liefhebber van nieuwe gadgets vind ik het een beetje jammer, maar eigenlijk merk je het alleen als je de telefoon naast een exemplaar met OLED-display legt.

Beste hardware, dus ook de beste prestaties?

De telefoon heeft de beste hardware van dit moment. Nou, dat heb ik gemerkt. Apps zijn eigenlijk ‘instant’ opgestart en ook het schakelen tussen apps is zo gebeurd. Dat is voor mij het belangrijkste aan een telefoon. Ook vind ik het prettig dat Android op deze telefoon zonder poespas is en dat er geen onnodige apps op de smartphone staan. Vooraf sprak LG over de verbeterde kunstmatige intelligentie van de G7 ThinQ. Ik merkte dit vooral aan de camera, die herkent wat ‘ie ziet en daar de camera-instellingen op aan past. Voor de rest merk je er eigenlijk niet zoveel van.

Conclusie

Ik ben erg blij met mijn LG G7 ThinQ. Het ontwerp vind ik stijlvol en het grote scherm is ideaal tijdens het kijken van video’s. Als hobbyfotograaf bedient de smartphone mij op mijn wenken, maar op dat gebied zijn er volgens mij ook andere telefoons die ontzettend goed presteren. Ik kan me voorstellen als mensen het prijskaartje van de telefoon wat aan de hoge kant vinden. Zeker omdat er telefoons met vergelijkbare hardware zijn die een stukje goedkoper zijn, zoals de OnePlus 6.

Wil jij ook een review schrijven?

Leuk dat je deze review van een van onze forum experts hebt gelezen. In dit forum onderdeel delen zij hun ervaringen met producten die bij KPN verkocht worden. Hiermee helpen wij jou een keuze te maken voor het product dat bij je past. Review auteurs worden niet betaald door KPN of door de makers van het product. De tekst is gebaseerd op persoonlijke ervaringen en de eigen mening van de auteur.

Vind je het ook leuk om een persoonlijke review te schrijven, neem dan contact op met onze community manager.

Drie foto's die ik heb genomen met de LG G7 ThinQ, onder andere bij weinig daglicht.

1 Reactie

Reputatie 1
Dank je wel voor dit goede en eerlijke stuk review. Inderdaad, mooie plaatjes ook !
Veel plezier met je nieuwe telefoon !😎

Reageer