Mijn nieuwe digitale horloge, de Samsung Galaxy Watch

• 21 maart 2019
  • 0 reacties
  • 2221 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +15

Eigenlijk was ik al een tijdje op zoek naar een smartwatch die goed bij mij past. Eindelijk heb ik hem gevonden, het is de nieuwe Samsung Galaxy Watch. Misschien is de Galaxy Watch niet het ideale apparaat voor iedereen, je moet dit slimme horloge zien als een aanvulling op je telefoon dat je vooral helpt met je gezondheid.

Score:
4.5/5

Voordelen
- Een alleskunner (Smartwatch tot fitnesstracker en bijhouden van je gezondheid).
- Geweldige bouwkwaliteit
- Geweldige accuduur
- Gebruiksvriendelijk.

Nadelen
- Bixby valt tegen, zeker in vergelijking met de smartphone versie
- Bepaalde functies werken niet in het Nederlands (Bixby, Samsung Pay, Schrijven)
- Detecteren van workouts werkt niet perfect.

Een echte Galaxy

De Galaxy Watch is een smartwatch met heel veel mogelijkheden. Uiteraard kan je er de tijd op zien, maar je kan ook subtiel je laatste appjes bekijken of automatisch bijhouden hoe het met je gezondheid gaat.

In mijn dagelijks werk heb ik veel te maken met moderne apparatuur, ik kan dan ook goed een afweging maken van de kwaliteit van apparaten. Ik ben onder de indruk van de bouwkwaliteit van dit Samsung horloge! Als ik bijvoorbeeld kijk naar de accuduur, dan is Samsung echt een stap verder gegaan! De Galaxy Watch gaat tot wel vier keer langer mee dan mijn telefoon… En van de batterij van mijn telefoon was ik al onder de indruk!

Berichten bekijken is erg praktisch

Ik vind het geweldig om mijn belangrijkste notificaties op mijn Galaxy Watch te krijgen. In het begin staat de Galaxy Watch alleen de broodnodige apps toe, zodat je niet gestoord wordt door nutteloze notificaties. Daarnaast kan je ook via de notificaties reageren, denk hierbij aan beveiligingsnotificaties goed of afkeuren en simpelweg chatberichten beantwoorden met een aantal handige vooraf ingestelde antwoorden. Verder werkt het ingebouwde toetsenbord ook veel beter dan gedacht. Het beste van dit alles is dat je toch even snel een berichtje kan lezen, zodat dat je asociaal overkomt voor de mensen om je heen. Worden alle notificaties je iets teveel? De Watch houd zich aan de notificatie instellingen van je telefoon en als je het echt niet wilt op de Watch, dan zet je het gewoon uit via de wearables app.

Lekker sportief met de Samsung Watch

De Samsung Watch is ook een prima fitness tracker. Wil je even een oefening doen? Geen probleem! Hij houdt bij hoeveel stappen je doet op een dag en hoeveel trappen je loopt. Het apparaat herkent zelfs de meest gebruikte workouts uit zichzelf. Maar het kan natuurlijk altijd beter. Zo is de detectie niet altijd perfect: het kan zijn dat een fietstocht van een halfuur niet gedetecteerd wordt of dat bepaalde interval tijdens een oefening niet geregistreerd wordt, verder is de stappenteller nog niet helemaal accuraat. Is de Samsung Watch dan wel goed genoeg voor een fitness tracker? Jazeker, de Watch is en blijft een goed hulpmiddel om inzage te krijgen in je gezondheid. De statistieken zijn toereikend om je een duidelijk beeld te geven.

Nog meer mogelijkheden voor een goede gezondheid

Natuurlijk is er meer dan fitness. Denk maar aan eten, slapen en afdoende bewegen. De Galaxy Watch helpt je door inzage te geven in je slaap, je stresssituatie en geeft een notificatie als het tijd is om even te rekken als je te lang achter de computer zit. De stress tracker is hartstikke cool, maar heeft een nadeel, het is namelijk gebaseerd op je hartslag. Dat betekent dat als je net flink actief bent geweest, dat de Galaxy Watch denkt dat je behoorlijk veel stress hebt. Dat is natuurlijk niet altijd het geval.

Oeps, toch een klein foutje ontdekt!

Geen enkel apparaat is helemaal perfect. Onlangs ontdekte ik dan ook een klein nadeel van de Galaxy Watch. De telefoonnummers zijn niet goed genoteerd. Zo kan een 06 nummer zomaar omgezet worden naar een 061 nummer en worden 0800 nummers ook niet goed weergegeven. Ik ben er van overtuigd dat dit probleem met een software update verholpen kan worden.

Samsung blijft zijn Watch verbeteren

Daarover gesproken, je koopt nooit elektronica dat 100% perfect is. Samsung staat erom bekend om hun producten later bij te werken en verbeteringen door te voeren. Ik ben ervan overtuigd dat de Watch over een jaar nog beter is.

Conclusie

De Galaxy Watch is de smartwatch die ik zou aanraden aan mijn vrienden! Het werkt met alle apparaten en voert zijn taak goed uit. Het belangrijkste is dat daarnaast het gebruiksgemak simpelweg top is!

Wil jij ook een review schrijven?

Leuk dat je deze review van een van onze forum experts hebt gelezen. In dit forum onderdeel delen zij hun ervaringen met producten die bij KPN verkocht worden. Hiermee helpen wij jou een keuze te maken voor het product dat bij je past. Review auteurs worden niet betaald door KPN of door de makers van het product. De tekst is gebaseerd op persoonlijke ervaringen en de eigen mening van de auteur.

Vind je het ook leuk om een persoonlijke review te schrijven, neem dan contact op met onze community manager.

0 reacties

Er zijn nog geen reacties. Reageer als eerste.

Reageer