Samsung Galaxy S9 - Een krachtpatser in een vertrouwd jasje.

• 28 maart 2018
  • 0 reacties
  • 2632 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +15

De Galaxy S9 en S9 Plus zijn de laatste supersterren van Samsung. Beide smartphones zijn flink verbeterd in vergelijking met hun voorgangers en eerlijk gezegd, de verschillen liegen er niet om. Zo heeft Samsung het design verbeterd en het nagenoeg perfecte scherm nóg beter gemaakt. Onder de motorkap zijn ook verbeteringen aangebracht, waardoor het toestel soepeler werkt dan ooit.

Score

Voordelen

- Het beste smartphonescherm op de markt
- Geweldige Camera
- Goed geluid
- Boordevol handige extra's
- Mooi van buiten, krachtig van binnen.

Nadelen

- Bixby ondersteund geen Nederlands en is nog niet volledig te gebruiken
- Slow motion opnames in het donker kan nog beter

De alleskunner

Als je mij vraagt wat de Galaxy S9 kan... Dan zou ik zeggen dat het apparaat op vrijwel alle gebieden goed is of simpelweg de beste. Een top camera? Check! Goed geluid? Zeker weten! Kon het scherm van de S8 verbeterd worden? De Samsung Galaxy S9 bewijst dat het kan! Het is Samsung daarnaast ook gelukt om het toestel een stukje steviger te maken - wat op zich handig is aangezien ik een kluns ben en nog wel eens dingen laat stuiteren. Dat allemaal terwijl het toestel ook nog eens waterbestendig is.

De Samsung Galaxy S9 in beeld

Sneller, sneller, snelst

Samsung heeft onder de motorkap ook het een en ander verbeterd. Met een snellere processor en supersnelle netwerkverbindingen. Tijdens het testen van de mobiele telefoon heb ik geprobeerd het toestel op zijn maximale limiet te laten werken, maar het paradepaartje van Samsung toonde geen moment van zwakheid. Dat betekent dat een reguliere gebruiker ruim voldoende heeft aan de snelheid van deze telefoon.

Blijf gezond met de S9

Ben je bezig met je gezondheid, dan is de Samsung S9 wellicht iets voor jou. De telefoon heeft handige toevoegingen als een hartslagmeter en een stappenteller. Op die manier kan je zien hoever je bent met je 10.000 stappen per dag (voor mijzelf wel handig, want met maximaal 2.000 stappen per dag ben ik er nog niet).

Mooie foto’s maken

De meeste mensen gebruiken tegenwoordig hun smartphone als camera, met de Samsung Galaxy S9 zit je dan zeker goed. Vorig jaar gooide het bedrijf al hoge ogen met de fotokwaliteit van de S8, met de Galaxy S9 doen ze er nog een schepje bovenop. Ik heb zowel gefotografeerd met goed licht als in het donker, daar zie je helaas nog wel verschil. Fotograferen in het donker zorgt voor goede beelden. Tegenover de laatste iPhone versies is het echter een verschil van dag en nacht. Daarnaast heeft de Samsung Galaxy S9 een vette Slomotion Camera die met 960FPS (Beelden per seconde) opneemt. Het enige nadeel is dat dit niet zo goed werkt in het donker.

Je persoonlijke assistent

Ontmoet Bixby, jouw persoonlijke assistent ontwikkeld door Samsung. Met Bixby kan je de telefoon bedienen. Samsung heeft zodanig veel vertrouwen in Bixby dat er een speciale knop is gemaakt om Bixby op te roepen. Helaas is de digitale assistent van Samsung nog niet helemaal ingespeeld op de Nederlandse taal, of zelfs Engels met een Nederlands accent. Daarnaast zijn er een aantal functies van de assistent in Nederland ‘uitgeschakeld’. Denk hierbij aan het proberen van make-up (Sorry dames!) en het scannen van eten.

Conclusie

De Galaxy S9 is een echte alleskunner. Het telefoontoestel combineert een nagenoeg perfect scherm met een uitmuntende camera en zodanig veel extra opties dat ik met zekerheid kan zeggen dat de S9 de meest complete smartphone ervaring biedt die ik tot nu toe ken. Ik zou het toestel daarom aanbevelen!

Wil jij ook een review schrijven?

Leuk dat je deze review van een van onze forum experts hebt gelezen. In dit forum onderdeel delen zij hun ervaringen met producten die bij KPN verkocht worden. Hiermee helpen wij jou een keuze te maken voor het product dat bij je past. Review auteurs worden niet betaald door KPN of door de makers van het product. De tekst is gebaseerd op persoonlijke ervaringen en de eigen mening van de auteur.

Vind je het ook leuk om een persoonlijke review te schrijven, neem dan contact op met onze community manager.

0 reacties

Er zijn nog geen reacties. Reageer als eerste.

Reageer