Vraag

Afstandsbediening kan met regelmaat geen verbinding meer maken met de smartlife box

Reputatie 1
Hallo,

Met regelmaat werken mijn afstandsbedieningen (2stuks) niet meer om de beveiliging in en uit te schakelen.
Het rode lampje gaat ook niet meer aan na het indrukken van een knop.
Ik moet de afstandsbediening verwijderen bij instellingen/apparaten en vervolgens de apparaten toevoegen procedure weer volgen.
Daarna moet ik de knoppen weer opnieuw configuren.
Batterijen vervangen lost het niet op.
Heb de indruk als ik de afstandsbediening thuis laat dat het langer goed gaat dan wanneer ik hem meeneem. Bij het meenemen van de afstandsbediening moet ik elke week de afstandsbediening opnieuw installeren.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Groet,
Theo

5 reacties

Als u de afstandsbediening meeneemt is het vaak zo dat deze gedurende dag over gaat naar de spaarstand, bij thuiskomst kan het dan ongeveer 30 seconden duren voordat de afstandsbediening weer verbinding heeft gemaakt en u deze kunt gebruiken om de beveiliging uit te schakelen. Het kan ook zijn dat er bij de voordeur niet voldoende bereik is om een verbinding op te zetten, een slimme stekker dicht bij de voordeur kan hier bij helpen.

Tip: druk voordat u voor de deur staat alvast op een knop zodat de afstandsbediening "wakker" wordt.
Reputatie 1
Beste Daniel,

Dank voor uw reactie.
Uit ervaring weet ik dat bovenstaande niet van toepassing is. Zelfs na minuten/ uren maakt de afstandsbediening geen verbinding meer met de smartlife box.
Afgelopen zaterdag werkte mijn 2e afstandsbediening wederom niet. Deze afstandsbediening is continue binnenshuis want deze heb ik boven liggen.
Meegenomen naar beneden en op een paar meter afstand van de smartlife box kwam er nog geen reactie.
Hij deed gewoon niets meer en enige oplossing was opnieuw installeren.
Bij de andere afstandsbediening gebeurd precies hetzelfde.
Deze heb ik nu ook continue binnenshuis liggen op slechts enkele meters van de smartlife box vandaan.

Dit issue constateer ik al zolang ik de installatie heb (bijna 2 jaar).
Maar dacht hier nu eens kenbaarheid aan te geven omdat het afgesloten zaterdag weer mis ging.
Maar ik begrijp dat dit bij jullie geen bekend issue is?

Groet,
Theo
het komt af en toe voor maar is meestal op te lossen met bovenstaand advies.
Het lijkt mij beter dat wij u vervangende afstandsbedieningen sturen, dan kunnen wij ze in ieder geval uitsluiten. Kunt u ons bellen (0800-0201161) om dit te regelen ?
Reputatie 1
Nu 3 weken in het bezit van 2 nieuwe afstandsbedieningen door een omruilactie.
Hierdoor ben ik met de afstandsbedieningen van firmware versie 13 naar 19 gegaan.
Tot op heden geen problemen meer gehad dat de afstandsbedieningen niet meer uit slaapmode komen.
De 2 nieuwe afstandsbedieningen reageren (vrijwel) direct.

Omruilactie is top gegaan!
Na telefonisch contact binnen 2 dagen binnen.
Goede service en nogmaals dank KPN!

Groet,
Theo
Top ! Ik ben blij dat wij het voor u hebben kunnen oplossen.

Reageer