Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Vraag

Alarm gaat s nachts uit omdat mijn telefoon in gps bereik is

Ik heb meerde keren gehad dat ik in mijn bed lag en het alarm uitgeschakeld werd doordat het systeem de locatie van mijn telefoon doorkreeg. Het alarm was dan ingeschakeld in de woning en de telefoon is niet meer weggeweest uit de woning. Heeft iemand hier een oplossing voor? Heb het nu wer uitgezet, maar vond het wel handig bij het thuiskomen.

2 reacties

Reputatie 6
Uitgangspunt:
Zodra de telefoon binnen de ingestelde zone rond de woning komt wordt het signaal naar het systeem gestuurd om het alarm uit te zetten.

Theorie waarom dit fenomeen optreedt:
Gaat jouw telefoon na verloop van tijd in standby mode?
Zo ja dan is de kans groot dat alle communicatie uitgezonderd telefonie uitgezet wordt en dus ook de wifi en GPS waardoor de app geen locatie meer kan bepalen..
Meestal zie je bij zo'n standby mode dat om de zoveel tijd de communicatie eventjes weer aangezet wordt waardoor de app de locatie weer kan vaststellen en onterecht concludeert dat de telefoon de ingestelde zone rond de woning binnenkomt en daarmee dus het alarm gaat uitzetten.

Het is een theorie, maar mijns inziens een plausibele. :8
Ja dat denk ik ook. Maar om nou m'n telefoon van die standby af te halen. Ik heb het maar uitgezet. Dan maar weer handmatig :D

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)