Beantwoord

Constatering status Open Deur Sensor i.c.m. slimme stekker

• 12 april 2019
  • 2 reacties
  • 2104 keer bekeken

Reputatie 1
Tijdens aanmelding van de deursensor voor in de buitenberging, op de dichtstbijzijnde slimme stekker in de hal die weer in verbinding staat met de smartlife box in mijn Elektra kast, word de deursensor door de slimme stekker in de hal goed herkend. Echter, wanneer ik een test doe en ik zet de magneet op de deursensor blijft de status in de app op OPEN staan. Wanneer ik de deursensor afkoppel van de slimme stekker in de hal en deze ook verwijder uit de app en ik meld deze opnieuw aan maar dan op de slimme stekker in de woonkamer en vervolgens plaats ik de magneet terug op de deursensor, verdwijnt de status OPEN uit de app.

VRAAG 1
Zodra ik de deursensor in de buitenberging plaatst waarbij deze is aangemeld op de slimme stekker in de woonkamer, dan krijg ik de melding dat hij geen verbinding heeft. De technische vraag is, wat mag het maximale bereik zijn tussen de slimme stekker en de deursensor die ik in de buitenberging wil gaan plaatsen?

VRAAG 2
Wat ik niet snap is dat de deursensor voor in de buitenberging die gekoppeld is aan de slimme stekker in de hal de status OPEN in de app zichtbaar blijft en verdwijnt ook niet uit de app. Zodra ik dezelfde deursensor voor in de buitenberging de magneet terug plaatst op de deursensor die ik opnieuw heb gekoppeld met de slimme stekker in de woonkamer dan verdwijnt de status OPEN uit de app. Wat is de reden waarom de slimme stekker in de hal, de status OPEN zichtbaar blijft in de app terwijl de magneet terug is geplaatst op de deursensor? En waarom geeft de slimme stekker in de woonkamer wel de goede status die er voor zorgt dat de status OPEN niet meer zichtbaar is in de app?

VRAAG 3
Is dit euvel bij jullie of bij KPN bekend?

VRAAG 4
Hoeveel smartlife producten kan er maximaal gekoppeld worden aan de slimme stekker?

VRAAG 5
Aangezien de smartlife box i.c.m. de Zigbee stick op 2,4 ghz zit die het WIFI signaal doorstuurt naar de smartlife producten, vraag ik mij eigenlijk af wat het maximale bereik vanaf smartlife box naar diverse smartlife producten die buiten worden geplaatst?
icon

Beste antwoord door emikcoe 12 april 2019, 14:44

Ik heb e.e.a. opgelost, bij constatering komt het WIFI signaal van de slimme stekker in de hal niet goed door mijn half stalen voordeur dat het wifi signaal zou moeten doorgeven naar de deursensor in de buitenberging. Ik heb de deursensor afgekoppeld van de slimme stekker in de hal en heb ik de slimme stekker in de woonkamer verplaatst naar de keuken. Het wifi signaal van de slimme stekker in de keuken naar de deursensor in buitenberging werkt nu zeer goed naar behoren. De deursensoren worden nu goed weergeven in de app. LET OP: Gelieve meerdere slimme stekkers te plaatsen in huis dit om het WIFI signaal te versterken t.b.v. de smartlife producten die buiten geplaatst worden. Ik ga meerdere slimme stekkers in huis halen om ook andere smartlife producten hierop aan te koppelen.

Het was wel even een heel technisch geneuzel maar daar ben ik ook voor om het goed uit te zoeken.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 1
Ik heb e.e.a. opgelost, bij constatering komt het WIFI signaal van de slimme stekker in de hal niet goed door mijn half stalen voordeur dat het wifi signaal zou moeten doorgeven naar de deursensor in de buitenberging. Ik heb de deursensor afgekoppeld van de slimme stekker in de hal en heb ik de slimme stekker in de woonkamer verplaatst naar de keuken. Het wifi signaal van de slimme stekker in de keuken naar de deursensor in buitenberging werkt nu zeer goed naar behoren. De deursensoren worden nu goed weergeven in de app. LET OP: Gelieve meerdere slimme stekkers te plaatsen in huis dit om het WIFI signaal te versterken t.b.v. de smartlife producten die buiten geplaatst worden. Ik ga meerdere slimme stekkers in huis halen om ook andere smartlife producten hierop aan te koppelen.

Het was wel even een heel technisch geneuzel maar daar ben ik ook voor om het goed uit te zoeken.
Reputatie 1
Badge +1
Hey daar is emikcoe weer 😉
Ik zie dat je er intussen al uitgekomen bent, goed bezig!

Overigens is de maximale afstand voor de slimme stekker is 10 meter uitgaande dat er geen storende factoren in de weg zitten, bij het aanmelden van de slimme stekker op de SmartLife Box is het advies om dit altijd binnen 1 tot 3 meter afstand te doen.

Extra info over de Slimme stekker kun je vinden via onderstaande link;
https://www.kpn.com/smartlife/service/apparatuur/slimme-stekker.htm

MVG Sander KPN SmartLife Klantenservice

Reageer