Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Vraag

Feedback over laatste update 23 aug 2016

Reputatie 1
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
Sinds de laatste update van de app hebben jullie ervoor gezorgd dat je 2 beveiligingsscenario's kan instellen:
A) Je bent thuis en je wilt dat KPN Smartlife geactiveerd wordt.
B) Je bent niet huis en je wilt dat KPN Smartlife geactiveerd wordt.

Vanaf deze update kan je dus In scenario A instellen dat alle sensoren actief zijn, maar die in de slaapkamers juist niet, zodat je - omdat je thuis bent - in de slaapkamers vrij kan rondlopen. Je kunt dan bij scenario B instellen dat wél alle sensoren actief zijn; je bent immers toch niet thuis.
Het kunnen onderscheiden van deze 2 scenario's is een prima en welkome functionaliteit, waarvoor dank.

Wat hier natuurlijk bij had moeten horen zijn de volgende aanverwante - en niet uitgebrachte - functies:
- Een widget waarin je behalve 'thuis' en 'niet thuis' ook kan aangeven dat je 'thuis' bent én de beveiliging aan wilt zetten. Ik heb de 2 scenario's zoals hierboven beschreven ingesteld, maar nu moet ik ineens de app in om mijn beveiliging aan te zetten als ik thuis ben. Ik kwam voorheen nooit meer in de app en gebruikte alleen nog maar de widget.
- De aanwezigheidsopties aanpassen, zodat ze overweg kunnen met het nieuwe scenario 'thuis - beveiliging geactiveerd'.
Zo had ik ingesteld dat 's nachts om X uur automatisch de beveiliging werd geactiveerd; profiel 'van huis' werd dan actief. Om Y uur - iets voordat ik opstond - ging de beveiliging dan automatisch weer uit. Erg handig omdat je zo, mocht je het alarm vergeten aan te zetten voordat je naar bed gaat, dit automatisch gebeurt. En als je met je duffe hoofd 's ochtends vergeet om het alarm uit te zetten, dat dat automatisch al is gebeurd. Echter, nu geven jullie een specifieke mogelijkheid voor 'thuis - beveiliging aan', maar die valt niet automatisch te programmeren. Dus ik moet nu kiezen: gebruik maken van jullie nieuwe functionaliteit met 2 scenario's die zo handig is, maar voortaan 's avonds en 's nachts handmatig de beveiliging activeren óf de optie 'thuis - beveiliging aan' maar laten zitten en alleen 'van huis' gebruiken, zodat ik nog gebruik kan maken van de automatische aanwezigheidsfuncties.

2 reacties

Reputatie 1
KPN, reactie?
Reputatie 3
Badge +2
Bedankt voor de beide verbeterpunten. Het klopt dat deze er bij de volgende grote update bij zouden moeten komen naar mijn mening. Ik ga dit aankaarten bij ons ''projectteam'' en hoop het zo spoedig mogelijk terug te zien in de widget en aanwezigheidsopties. Ik begrijp dat het (nog) niet handig is, maar het potentieel is er!

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)