Vraag

Geluidsvolume SONOS icm Smartlife

• 20 juni 2018
  • 6 reacties
  • 260 keer bekeken

Ik heb mijn Sonos opgenomen in de Smartlife-app. In het geval van 'van Huis' worden mijn Sonos-speakers gebruikt om random geluid/muziek af te spelen.
Het volume staat behoorlijk hard. Als de status weer 'Thuis' is en ik ga mijn Sonos-speaker gebruiken dan staat deze op hetzelfde harde volume.
Ik heb 2 vragen/opmerking over het geluidsvolume:
- Is dat in te stellen, zodat het niet 'snoeihard' is (zoals nu het geval)?
- Kan het volume weer terug naar de oorspronkelijke instelling (laatste gebruik Sonos)?

6 reacties

Beste Peter Raben,

De volumeregelaar van Sonos moet in de Smartlife applicatie kunnen worden aangepast.
1) U gaat dan naar Programma's in de app, selecteert rechts bovenin het potloodje om het programma dat u heeft aangemaakt te bewerken.
2) Eenmaal in het programma ziet u alle apparaten staan die meegenomen zijn in dit programma. Dat zal in dit geval o.a. de Sonos zijn.
3) Kies voor Bewerken en zoek naar/ kies voor het icoontje met de Sonos. Eenmaal gekozen kunt u daar de instellingen aanpassen van de Sonos die voor dit programma moeten gelden.

Ik hoop dat het u lukt.

Met vriendelijke groet,
Kevin
Kevin,
Huisoppas is geen 'programma'.
Bij Huisoppas (die gaat aan bij VAN HUIS) kan alleen apparaat worden aan -of afgevinkt, maar kunnen geen instellingen worden aangepast.
Groeten,
Peter
Beste Peter Raben,

Mijn excuses voor eerdere berichtgeving. Ik was in de war met het gebruik van andere apparaten in combinatie met Smartlife. Het is inderdaad zo dat de geluidjes van de Sonos alleen te activeren zijn met de Huisoppas functie. Ik heb vernomen dat er achter de schermen aan gewerkt wordt en dat er een update van de Smartlife app komt waarbij het volume minder hard zal zijn dan nu het geval is. Wanneer deze update komt kan ik helaas niet zeggen.

Met vriendelijke groet,
Kevin
Er is inmiddels een update van SmartLife app geweest, maar het is mij (nog) niet duidelijk of het volume van SONOS nu kan worden aangepast in combinatie (!) met de Huis-oppas functie.
Het volume van SONOS zelf is nu wel te regelen.
@KPNKevin is er al iets te melden over het geluidsvolume van Sonos i.c.m. Huisoppas? Ontwikkeling duurt wel erg lang en elke keer is het schrikken als ik één van de Sonos-apparaten weer aanzet (nadat Huisoppas geactiveerd is geweest): ze staan dan nog steeds loei-hard 😞
Bij mij blijft de Sonos geluiden geven nadat ik thuis ben gekomen en oppas uitgezet. Ook werken mijn Sonos 3 niet goed met smart life mijn Sonos 1 werkt echter wel wanneer kan de Sonos 3 of liever mijn Sonos surround systeem werken met Smart-Life?

Reageer