Vraag

Geoforcing (Thuis bij aankomst) werkt niet meer na update KPN Smartlife app

• 15 januari 2018
  • 28 reacties
  • 1306 keer bekeken

Reputatie 1
Zojuist een update gehad van de Smartlife app op mijn iphone 5c.
Nu werkt de geoforcing functie niet meer. (Thuis bij aankomst)
Kan deze optie ook niet meer aanzetten in menu instellingen-Thuis- aankomst. Deze optie blijft inactief.
Reden denk ik dat de locatievoorziening "aan" voor de smartlife app niet meer werkt.
De app geheel verwijderd van mijn iphone en opnieuw geinstalleerd.
Telefoon helemaal uitgezet en vervolgens weer aangezet.
Nu komt de Smartlife app helemaal niet meer voor in de locatievoorziening optie.
Ook bij mijn iphone instellingen en vervolgens kpn smartlife selecteren is er geen optie meer voor locatievoorzieningen. (wel berichten optie, siri, verversen op achtergrond, ed)
Wat is hier aan de hand?
Meer mensen met dit probleem?

Groet,
Theo

28 reacties

Reputatie 2
Badge
Hallo,
Ook bij mij lukt het na de update niet meer om geofencing in te stellen op iPhone 6s met iOS 11.2.2 graag een oplossing hiervoor
Reputatie 2
Badge
Werkt hier ook nog niet na recente update
Reputatie 2
Badge
Nog geen update? Enig idee wanneer die er zalzijn?
Hallo Theo,
Ik heb het even getest en kan het ook reproduceren, ik heb hier een melding van gemaakt, zodra er meer bekend is zal ik een update plaatsen.
@Theo v H @peterrazenberg @WalterNL Probleem is verholpen met een app update, later vandaag beschikbaar in de appstore.
Er is iets mis gegaan met de update release, in de test versie werkt het namelijk wel, ik zal later vandaag nog een update plaatsen. Ons excuus voor het ongemak.
Hallo Theo,

de test versie werkt naar behoren, het is alleen een andere versie dan de versie in de app store.
Ik heb helaas nog niet bevestigd gekregen wanneer de juiste versie beschikbaar wordt gemaakt, het probleem in het startscherm wordt ook met de nieuwe versie verholpen.
Helaas heb ik niks nieuws om te delen..
Ik heb het weer nagevraagd maar heb nog geen exacte datum voor de update release mogen ontvangen, uiteraard zal ik meer info plaatsen zodra het beschikbaar wordt.
Badge
Beste klanten

Vanaf vandaag is er een nieuwe iOS versie van de SmartLife app live gegaan waarmee de problemen met het automatiseren van de aankomst (geofencing) zijn opgelost.

Mvg,

N.Ahmed
idem iPhone 8
iOS 11.2.5
mag toch aannemen van wel.... vraag is alleen wat is getest 🙂
Geen update nog ?
Je bent maar een klant Theo!
Gewoon zwijgen is ook een vorm van je klanten serieus nemen haha
Maar wel met je eens dat wel eens tijd wordt....
Reputatie 1
Beste Daniel,

Dank voor je reactie en fijn dat je het kunt reproduceren.
Heb de smartlife app ook geüpdatet op mijn iPad en daar kan de locatievoorziening wel ingesteld worden.
Hierbij zit wel een verschil tussen de iOS versies.
IPad heeft iOS10.3.3 en mijn iPhone heeft iOS11.2.2.

Ter info:
Onderstaand een screenshot van mijn iPhone waarbij de locatievoorziening ontbreekt.

Hopelijk vinden jullie snel de oorzaak aangezien ik dagelijks gebruik maak van de geoforcing functie.

Afwachtende jullie reactie.

Groet,
Theo
Reputatie 1
Ook bij mij werkt de geofencing nog steeds niet met de nieuwe update van vandaag.
Opnieuw de app installeren geeft ook niet het gewenste resultaat.
Exact hetzelfde gedrag als eerder deze week beschreven.
Hoe kan dat het bij ons nu nog steeds niet werkt?
Neem aan dat KPN dit toch ook test voordat er een update komt.
Reputatie 1
Beste Daniel,

Wat is de status?
Werkt de test versie van vorige week toch niet naar behoren?
Zijn jullie meerdere fixes aan het doen want ik zie meer onjuistheden in de app na de update.
Wanneer ik in het startscherm klik op overzicht waarna deze dus uitklapt met een overzicht van je systeem en vervolgens weer inklapt, dan zie ik deze overzicht optie in het startscherm niet meer goed. Hij zit dan verborgen tussen de topties programma's en Weer.

Hoor graag de status voor een update vd app.
Bvd.

Groet,
Theo
Reputatie 1
Hallo Daniel,

Dank voor de status update.
Klinkt goed deze nieuwe versie en hopelijk komt er snel een release in de app store.
Ben de afgelopen week er toch wel achter gekomen hoe handig de geofencing functie is. ;-)

Groet,
Theo
Reputatie 1
Beste Daniel,

Wat is de status voor de nieuwe app?
Nog steeds geen nieuwe versie beschikbaar in de app store.
Wanneer kunnen we deze verwachten?

Groet,
Theo
Reputatie 1
Hopelijk komt KPN vandaag met een positieve reactie na dagen van stilte! :-(
Inmiddels al 2 weken verder met bugs in de app......
Reputatie 1
Begin nu toch wel een teleurstelling te voelen hoe dit issue wordt afgehandeld.
We zijn inmiddels ruim 3 weken verder dat door een app update bepaalde features niet meer correct functioneren.
Kan gebeuren, heb ik begrip voor maar dan verwacht ik wel dat dit prio krijgt om het op te lossen wat omver is getrokken.
En dat de oplossing lastig kan zijn, begrijp ik ook nog volkomen. Zit zelf in de (embedded) software ontwikkeling waardoor ik uit ervaring kan spreken.
Maar communiceer dat dan!
En blijkbaar is dat niet het geval want 3 weken geleden schijnt het al opgelost te zijn in een nieuwe testversie.
Waarom krijgen we die dan niet?
Waarom krijgen we geen release datum?
Graag een update van de status en dat een update release prio gaat krijgen!
Reputatie 1
Dank voor het bericht en de update!
Update geïnstalleerd en idd kan de geofencing weer ingesteld worden zoals voorheen.
Super!!🙂 👍

Groet,
Theo
Het werkt nog steeds niet. Nog steeds dezelfde melding: "Activeer uw locatiegegevens in 'Instellingen' van uw toestel". Wanneer je hier naar toe gaat staat "Bij gebruik van App" gewoon aangevinkt.
Lekker getest voor het is gereleased...

Wanneer kwam die update ook alweer?
Dat wordt dus weer korting op de maandfactuur....
Het is nu vrijdagavond. Betekent dit dat er in ieder geval weer twee dagen voorbij gaan dat er niets gebeurt?

Reageer