Beantwoord

Hue lampen kleuren groen

• 6 december 2018
  • 6 reacties
  • 290 keer bekeken

Telkens als ik via de smartlife app de hue lampen aanzet kleuren deze groen. Via de hue app dienen deze dan weer naar de “normale kleur” te worden teruggezet. Is hier wat aan te doen? Als ik de huisoppas gebruik kleuren de lampen evens groen.
icon

Beste antwoord door KPNKevin 10 december 2018, 15:48

Beste Erqu,

Vervelend om te horen dat Smartlife zorgt voor groene lampen. Ondanks dat KPN wel groen is, moet dit toch niet de bedoeling zijn.

Ik heb wat vragen:
1) Hoe lang speelt dit probleem al? Is het sinds aanschaf/ combinatie met Smartlife of is het pas later gekomen? En als het later is ontstaan: Is er iets veranderd van onze kant af (lees: updates) of van jouw kant af? (bijvoorbeeld programma aanpassen of apparaten verplaatsen oid)
2) Heb je al geprobeerd om zowel de HUE bridge als de lampen opnieuw te koppelen met Smartlife?
De bridge kan je verwijderen uit de Smartlife app door middel van de volgende stappen te volgen:

Instellingen -> KPN Smartlifebox -> scroll naar beneden om de Bridge te zien en deze te verwijderen, om vervolgens weer toe te voegen.

Ik hoor het graag.

Kevin
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hallo @Erqu
De bridge even een minuutje van de spanning halen?
Overigens welke kleur wil je ze hebben?
Wit?
Er zijn ook witte Hue-lampen, kun je die dan niet beter gebruiken?
Zijn ook goedkoper.
Die gekleurde lampen zijn meer voor het meekleuren van de Philips Ambilight, maar je kunt ze natuurlijk ook gebruiken om een bepaalde sfeerverlichting te creëren.
Overigens heb ik geen Smartlife en kan je dus daar niet bij helpen.
Ik heb alles al gerprobeerd inclusief de spanning van de bridge halen, maar niets helpt. Normaal heb ik de lampen op warm wit staan (ontspannen), maar wanneer ik deze aan en uit zet via de smartlife app (welke zo gemakkelijk want alle andere niet hue lampen zijn via slimme stekkers verbonden) kleuren deze fel groen. Zeer irritant.
Reputatie 7
Badge +18
En als je ze via de Hue-app aan zet?
Hebben ze dan wel de goede kleur?
Ja, dan is er geen probleem. Alleen niet zo makkelijk om telkens 2 apps te moeten gebruiken, omdat de andere lampen via slimme stekkers zijn verbonden.
Beste Erqu,

Vervelend om te horen dat Smartlife zorgt voor groene lampen. Ondanks dat KPN wel groen is, moet dit toch niet de bedoeling zijn.

Ik heb wat vragen:
1) Hoe lang speelt dit probleem al? Is het sinds aanschaf/ combinatie met Smartlife of is het pas later gekomen? En als het later is ontstaan: Is er iets veranderd van onze kant af (lees: updates) of van jouw kant af? (bijvoorbeeld programma aanpassen of apparaten verplaatsen oid)
2) Heb je al geprobeerd om zowel de HUE bridge als de lampen opnieuw te koppelen met Smartlife?
De bridge kan je verwijderen uit de Smartlife app door middel van de volgende stappen te volgen:

Instellingen -> KPN Smartlifebox -> scroll naar beneden om de Bridge te zien en deze te verwijderen, om vervolgens weer toe te voegen.

Ik hoor het graag.

Kevin
Dank voor de tip! Na drie keer de bridge en lampen opnieuw te koppelen werkt alles weer naar behoren. Hoop dat het zo blijft.

Reageer