Beantwoord

Keypad

Ik heb de Centrallite keypad geïnstalleerd in de hal van mijn huis. Bij thuiskomst krijg ik echter direct een alarmmelding als de voordeur wordt geopend vanwege de deursensor. Is dit te voorkomen. Ik kan de deursensor uitschakelen, maar dan gaat het alarm niet af als er wordt ingebroken via de voordeur. Dit vind ik bezwaarlijk, omdat ik alleen in de woonkamer bewegingssensoren heb geïnstalleerd en niet op de bovenverdiepingen.
icon

Beste antwoord door nachad491 30 augustus 2018, 18:50

Het is inderdaad zo zoals u dat beschrijft en is dit niet anders in te stellen. Ik snap natuurlijk dat u dit anders wenst en wij zullen dit zeker meenemen met de ontwikkeling van ons systeem.
Een tip die ik mee kan geven is dat u bij uw eerste noodcontact alleen e-mail aan vinkt en de tweede noodcontact met 60 seconden vertraging kunt instellen zodat u de tijd heeft om het alarm uit te zetten via de keypad.
Groeten,
Nachad

Bekijk origineel

9 reacties

Badge
Het is inderdaad zo zoals u dat beschrijft en is dit niet anders in te stellen. Ik snap natuurlijk dat u dit anders wenst en wij zullen dit zeker meenemen met de ontwikkeling van ons systeem.
Een tip die ik mee kan geven is dat u bij uw eerste noodcontact alleen e-mail aan vinkt en de tweede noodcontact met 60 seconden vertraging kunt instellen zodat u de tijd heeft om het alarm uit te zetten via de keypad.
Groeten,
Nachad
Dank voor u reactie. Wellicht is het een optie om dit te vermelden in de Smartlife shop. Als ik op de hoogte was geweest van deze informatie had ik de keypad niet gekocht. Hopelijk wordt op korte termijn een oplossing gevonden zodat de keypad kan worden gebruikt zoals bij elk gangbaar alarmsysteem.
Badge
bedankt voor u advies.
We nemen dit mee bij de beschrijving van het product.
groeten,
Nachad
Reputatie 7
Wil je echt zeggen dat je met smartlife niet de mogelijkheid hebt om sensoren pas na een vertragingstijd te activeren zodat je tijd hebt om het alarm uit te schakelen.

Elk zichzelf respecterend alarmsysteem heeft toch wel die optie.

Als ik via de voordeur de hal van mijn woning betreed, dan hoor ik de zachte piepjes van mijn alarmsysteem als waarschuwing dat de vertragingstijd aan het wegtikken is.
Reputatie 2
Badge
wjb schreef:

Wil je echt zeggen dat je met smartlife niet de mogelijkheid hebt om sensoren pas na een vertragingstijd te activeren zodat je tijd hebt om het alarm uit te schakelen.

Volgens mij is dit ook gewoon mogelijk binnen SmartLife, maar niet in te stellen op een enkele sensor. In de app is via [Beveiliging] - [Profiel 'Van Huis'] een tijd in te stellen bij actief apparaat. Wanneer deze op bijvoorbeeld 10 seconden wordt ingesteld dan wordt het alarm pas geactiveerd nadat 10 seconden verstreken zijn. Voldoende tijd om de code in te toesten?
Reputatie 7
PepijnvanLokven schreef:

wjb schreef:

Volgens mij is dit ook gewoon mogelijk binnen SmartLife, maar niet in te stellen op een enkele sensor. In de app is via [Beveiliging] - [Profiel 'Van Huis'] een tijd in te stellen bij actief apparaat. Wanneer deze op bijvoorbeeld 10 seconden wordt ingesteld dan wordt het alarm pas geactiveerd nadat 10 seconden verstreken zijn. Voldoende tijd om de code in te toesten?

Wat slecht, zoiets moet absoluut per sensor ingesteld kunnen worden. 10 seconde is echt te kort voor het uitschakelen van het alarm en 30 seconde is lang genoeg om inbrekers hun slag te laten slaan. Als een inbreker pas opgeschrikt wordt nadat hij al een laptop van tafel gegrist heeft, dan laat ie die echt niet meer los tijdens zijn vlucht. Als je dus niet kunt instellen dat bijvoorbeeld alleen de voordeur een vertraging heeft van 20 a 30 seconde, dan is dat voor mij voldoende om geen smartlife te nemen.
Met de vertraging wordt voorkomen dat de sirene direct afgaat, maar niet dat er een alarmmelding plaatsvindt. Dit brengt mee dat wanneer ik thuis kom en de voordeur open, ik direct wordt gebeld door de digitale meldkamer nog voordat ik de code kan intoetsen op de Keypad. Dit is bijzonder irritant. Ik vraag mij af waarom KPN in de SmartLife shop een keypad aanbiedt als deze niet naar behoren kan worden gebruikt. Dit is een van de vele ‘mankementen’ aan het systeem. Ik heb er veel geld voor betaald en ben er zeer ontevreden over. Voor een zelfde bedrag had ik een goed werkend beveiligingssysteem aan kunnen schaffen.
Reputatie 7
Erqu schreef:

Met de vertraging wordt voorkomen dat de sirene direct afgaat, maar niet dat er een alarmmelding plaatsvindt. Dit brengt mee dat wanneer ik thuis kom en de voordeur open, ik direct wordt gebeld door de digitale meldkamer nog voordat ik de code kan intoetsen op de Keypad. Dit is bijzonder irritant. Ik vraag mij af waarom KPN in de SmartLife shop een keypad aanbiedt als deze niet naar behoren kan worden gebruikt.

Ik snap echt niet hoe men zo dom kan zijn zo'n lacune in de werking te laten zitten. Ik vraag me dan echt af wat voor een malloten er aan de tekentafel hebben gezeten bij Smartlife. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat het echt niet mogelijk zou zijn om de sensor op de voordeur te voorzien van een vertragingstijd. Het is bijna lachwekkend, maar eigenlijk diep triest.

Op ons alarmsysteem is de vertragingstijd in te stellen...

...en is per sensor in te stellen of deze direct of na de vertragingstijd het alarm zal triggeren.

Het is tevens mogelijk om een vertragingstijd in te stellen voor het profiel "thuis" terwijl dezelfde sensor direct alarm zal geven als je van huis weg bent. Zie de instelling van bewegingsmelders in de huiskamer. Zo kunnen wij met onze slaperige kop 's nachts rustig per ongeluk de huiskamer binnenlopen zonder dat direct het alarm af zal gaan. Heldere piepjes attenderen ons er dan op dat het alarm nog aan staat. Dezelfde heldere piepjes attenderen een inbreker er ook op dat het niet lang meer zal duren totdat die 104 decibel begint te loeien.
Reputatie 1
Ik was aan het overwegen om zo'n keypad aan te schaffen.
Dit kan wel eens handig zijn.
Maar nu ik dit zo lees zie ik ervan af.
Doordat er geen vertraging ingesteld kan worden op de sensoren gaat het bij mij ook niet werken.

Als deze optie geimplementeerd is, dan wordt de keypad pas interressant.

Groet,
Theo

Reageer