Vraag

KPN SmartLife afstandsbediening

• 8 december 2018
  • 4 reacties
  • 191 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
Op de afstandsbediening heb ik "thuis" en "van huis" ingesteld. De middelste 2 knoppen dienden als aan/uit voor de hal Osram verlichting (via een programma). Op eens deden die twee knoppen het niet meer.
Opnieuw koppelen aan het programma werkte niet (time out) en resulteerde in het verlies van de "thuis" "van huis" functie. De SL-box zag de afstandsbediening en de verlichting wel. Opnieuw koppelen van de "thuis" "van huis" functie ging ook niet meer.
Ik heb de afstandsbediening uit de SL-box verwijderd en gereset (batterij eruit), verlichting gereset (5* 5 sec aan/uit) en het programma weggegooid. Vervolgens de Osram lamp en de afstandsbediening opnieuw in de SL-box gedefinieerd. De "thuis" "van huis" functie deed het weer en de lamp in de hal via de SL-app ook.
Nieuw programma gemaakt en extra bediening proberen toe te voegen. Dat laatste ging dus niet. Weer een time out met als resultaat dat ook de "thuis" "van huis" functie het niet meer deed.
Iemand een idee?

4 reacties

Beste EEW,

Vervelend om te horen dat de afstandsbediening niet helemaal meewerkt. Graag wil ik nog even weten:
1) Komt er bij de zogenaamde Time Out ook een foutcode/ fouttekst in beeld en zo ja hoe ziet deze er uit?
2) Logt de app zich dan ook vanzelf uit?
3) Staat er na het opnieuw gekoppeld te hebben van de afstandsbediening een rood uitroepteken bij? (onder Instellingen -> Apparaten -> Ruimte met afstandsbediening.

Ik hoor het graag van je.

Kevin
Hi Kevin,

De afstandsbediening is nu geconfigureerd voor "thuis" "van huis" en die werken. Alle knoppen geven bij indrukken een rode knipper. Het programma geopend met het potloodje en op extra bediening gedrukt.
Afstandsbediening toevoegen aangeklikt.

1) Er komt geen fout code in beeld, alleen de tekst Time Out!. Wanneer de timer voor activeren gaat lopen en ik de knop onder "van huis" (2de van boven) indruk komt er na 13 seconden 1 rode knipper en zeven seconden daarna de boodschap Time Out!. Probeer het opnieuw. Geen code dus. Enkele seconden later komen er 2 rode knippers. De functie "thuis" "van huis" doen het meer. Niet vreemd want geen van de knoppen geeft meer een rode knipper.

2) ik weet niet welk app je bedoeld. Ik krijg onder de boodschap Time Out! een groene balk met de tekst Opnieuw en daaronder een grijze balk met de tekst Annuleren. Ik kan het proces herhalen zo vaak wil maar het resultaat is hetzelfde, Time Out!.

3) Er staat geen rood uitroep teken bij de afstandsbediening en het batterij rondje is groen met een vink.

Heb je hier wat aan?

M.v.g.,
Eric
Badge
Hallo Eric,

Excuses dat er niet meer is gereageerd. Als het goed is. is het probleem opgelost. Zo niet, neem dan telefonisch contact met ons op.

Groet,
Paul,
Hi Paul,

Inderdaad opgelost met een nieuwe sleutelhanger.
Dank aan Kevin.

M.v.g.,
Eric

Reageer