Vraag

Niet bereikbaar

• 17 mei 2018
  • 2 reacties
  • 208 keer bekeken

Heb op de achterdeur een raam/deurcontact aangesloten. De installatie verliep zonder problemen. Alleen toen ik het alarm er op ging zetten kwam er direct de melding dat de achterdeur geopend was, deze was echter dicht. Kreeg daarna de melding "Deur-raamsensor achterdeur niet bereikbaar". Hoe kan ik deze uitdaging behandelen? Kan slecht de router gaan verplaatsen want het zal wel met de bereikbaarheid te maken hebben. Het vreemde is dat ik een KPN versterker nog geen 4 meter van deze sensor af heb staan. Of zou ik de smartlife box achter deze versterker kunnen plaatsen.
Ik heb ook al de sensor verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, het verschil is dat hij nu wel op open en dicht reageert maar geen alarm melding geeft. Ik kan n.l. zien in het overzicht dat alles in orde is maar de achterdeur kan ik gewoon openen zonder dat er iets gebeurd. Wel kan ik onder het kopje Deuren en ramen zien dat de achterdeur geopend is. Toch wat vreemd.

2 reacties

Reputatie 1
Hoi Martiny,

Per sensor zal aangegeven moeten worden of deze een waarschuwing of alarm moet triggeren.
Dit kan je controleren en aanpassen in de app menu item "beveiliging".
Hier zie je dan 2 profielen 'van huis' en 'Thuis'.
Na het selecteren van een profiel kun je de alarm zone en waarschuwingszone bewerken.
Selecteer 'alarmzone bewerken' en controleer of bij elke ruimte de desbetrefende sensor een groen vinkje heeft. Zo niet, dan kun je dat heir aanpassen.
Dan zou het alarm af moeten gaan als een deursensor open gaat of bij een beweging op een bewegingssensor.

Hopelijk heb je hier wat aan. ;-)

Groet,
Theo
Goedemorgen Theo, bedankt voor je bericht. Het werkt inderdaad en ik zag dat bij het instellen van de alarmzone regelmatig het pijltje achter het bewuste contact wisselde van naar boven en dan weer naar beneden. Mogelijk dat de ontvangst hier debet aan is. Ga ik toch nog maar eens kijken naar de slimme stekker want die schijnt te versterken. Een prettige dag toegewenst.

Reageer