Beantwoord

Onbekend apparaat in smartlife app

Bij het nakijken van alle instellingen in de smartlife app zag ik dat er een onbekende ruimte zichtbaar is bij ruimtes. En er stond een onbekend apparaat in. Er stonden weinig gegevens is, alleen dat het een miele is met hardware versie 2. Ik heb geen miele spullen, nooit gehad ook. Heb dit dan ook zeker niet zelf toegevoegd vijf maanden geleden. Iemand een idee wat het is en waarom het gekoppeld is aan mijn systeem?

icon

Beste antwoord door Krull 16 januari 2019, 13:25

Hoi Suusje,

Wat je verteld heb ik ook gehad en even contact gehad met de Smartlife servicedesk. Zij vertelde mij dat dit een Dummy apparaat is. Het is niets en doet niets. Door een bug is dit apparaat er ineens ingekomen.
Ik heb het weggehaald. Geen last van gehad en ook geen last van.

@Coaxglas , ik vind je verhaal niet echt aannemelijk. Op Youtube staat een mooi filmpje van Miele hoe je een wasmachine koppelt, aan hun eigen systeem. Dat gaat echt niet zo maar.
Miele instructievideo

Bekijk origineel

3 reacties

De KPN smartlife app heeft de mogelijkheid slimme Miele wasmachines (type iq) aan te sluiten. Het zou kunnen zijn dat de buren een wasmachine hebben aangesloten waarvan het signaa binnen het bereik van je app valt. Als het niet lukt het apparaat handmatig van de app te verwijderen is het misschien een mogelijkheid KPN te vragen of je app via een ander wifi signaal kan lopen.
Hoi Suusje,

Wat je verteld heb ik ook gehad en even contact gehad met de Smartlife servicedesk. Zij vertelde mij dat dit een Dummy apparaat is. Het is niets en doet niets. Door een bug is dit apparaat er ineens ingekomen.
Ik heb het weggehaald. Geen last van gehad en ook geen last van.

@Coaxglas , ik vind je verhaal niet echt aannemelijk. Op Youtube staat een mooi filmpje van Miele hoe je een wasmachine koppelt, aan hun eigen systeem. Dat gaat echt niet zo maar.
Miele instructievideo
Dan kan ik em gewoon verwijderen dus. Bleek een koffiezetapparaat te zijn, als de koffie dan ook nog gebracht werd๐Ÿ˜†. Bedankt voor de reacties iig!

Reageer