Vraag

Philips hue lampen

• 13 februari 2019
  • 6 reacties
  • 1009 keer bekeken

Beste forumleden,

Ik heb een paar philips hue lampen aangesloten via smartlife. Als ik nu een programma start moeten de lampen uitgaan, maar gaan juist aan. De osram lampen doen het goed. Op het moment dat ik de app smartlife opstart gaan sommige philips lampen spontaan aan. Ik heb al gecontroleerd op software updates maar dat is actueel. Hebben hier meer last van?

6 reacties

Hoi M.p.

Check in de HUE app de instelling van de lampen.
Instellingen ---> Gedrag bij inschakelen
Klik op het > icoontje helemaal rechts achter betreffende lamp
Normaal is de Philips Hue standaard maar misschien staat de Herstel na stroomuitval aan en die zet de laatst gebruikte kleur en helderheid aan

M.v.g.
Eew
Reputatie 3
Badge +1
Je kunt in het programma instellen of het programma begint met de lamp aan of uit. Ik vermoed dat er dan in het programma iets niet juist staat. Ik verzoek u dan ook om even het programma te herschrijven om te zien of dat het probleem oplost.
Bedankt voor jullie reacties. Ik gaat het proberen
Beste @KPN Smartlife,

ik heb de programma’s opnieuw ingesteld en de box herstart. Helaas werkt dit niet. De ene lamp reageert wel en de andere niet. Af en toe heb ik ook het idee, dat de lampen naar de goeie instelling aan het zoeken zijn. Naar mijn idee heb ik de programma goed ingesteld, omdat in het begin alles goed werkte.
Reputatie 2
Badge
Hoi @M.p ,

Vreemd dat je Philips lampen iets anders doen dan je hebt ingesteld.
Ik zou dit eens voorleggen aan de SmartLife servicedesk (0800-0201161). Misschien zit er wel ergens een bug in en kunnen ze het met je hulp gaan oplossen.
Reputatie 3
Badge +1
We verzoeken u inderdaad telefonisch contact met ons op te nemen omdat nu niet duidelijk is hoe u de lampen heeft geïnstalleerd.
Er kunnen in dit proces meerdere dingen fout gaan. Tevens kunnen wij eventueel uw app nameten of en waar het dan fout gaat.
Tevens is de afstand van de lampen naar de box ook belangrijk in verband met bereikbaarheid.

Reageer