Beantwoord

Philps tv en chromecast krijgen geen verbinding met wifi

  • 19 May 2019
  • 4 reacties
  • 243 keer bekeken

Sinds wij WiFi versterkers hebben ontvangen lukt het niet meer om de chromecast ultra en de Philips tv in het netwerk te zetten. Dit heeft vooraf vlekkeloos gewerkt. Ik ben op de hoogte dat het netwerk en ww van het modem is overgenomen door de WiFi versterker. Maar het ww wat daarbij hoort wordt niet opgepakt door de tv en chromecast. Plotseling geeft de chromecast aan dat deze mogelijk niet kan met het Wi-Fi-netwerkvoorziening om dat deze mogelijk niet voor nl geschikt zou zijn.
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 7 June 2019, 20:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Hoi @sanderbestp . Welkom op het forum!
Dat is een merkwaardige gang van zaken! Ik hoop dat we samen een oplossing kunnen vinden!
Heb je de verbinding helemaal opnieuw proberen op te zetten? Dus ook oude verbindingen verwijderd? (voor zover dat kan).
Verbinden andere apparaten wel met de wifi versterkers? Wat voor experiabox regelde vóór de versterkers jouw wifi? Alle info is welkom. Voor zover je nog niet geprobeerd had, zou je de apparaten ook nog een herstart willen geven?
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende weet. Mocht dat niet zo zijn, laat het weten en dan probeer ik je verder te helpen! 🙂
hoi Erwin,
ik had al geen reactie meer verwacht en daardoor je reactie niet eens gezien was.

wat opvalt is dat nadat de wifiversterkers er bij zijn geplaatst en die nu het netwerk verzorgen. De tv niet wil verbinden. En de chromecast ook niet. Deze laatste geeft aan dat de Chromecast niet geschikt is. Zie bijlage. Deze heeft voor de wifiversterkers prima gewerkt. Kan het zijn dat de versterkers geschikt kan worden voor meer landen?

Ik heb eens gegoogled op die foutmelding. Het kan er mee te maken hebben dat je probeert connectie te maken met 5Ghz of met een kanaal (wifi frequentie)die niet ondersteund wordt. Sommige kanalen zijn namelijk niet overal in gebruik.
Zou je eens kunnen experimenteren met de servicetools? https://www.kpn.com/service/servicetools.htm
Hier zou ik het kanaal naar een kanaal onder de 12 zetten. En je kunt hier ook proberen om je 2,4Ghz en 5Ghz netwerken te scheiden.