Beantwoord

Problemen met Anna Thermostaat

Badge
Vandaag mijn SmartLifebox geïnstalleerd.
Ik heb mijn Anna thermostaat van Plugwise succesvol toegevoegd.
Nu blijft de gemeten temperatuur op 0 staan en ook kan ik de temperatuur niet instellen. Het schema die ik heb gemaakt komt niet aan bij bij de Thermostaat. Bij de instellingen zie ik ook de Thermostaat en hoe lang hij al online is. De Plugwise app werkt wel, ook de Thermostaat werkt, maar niet via SmartLife.
Heeft iemand een idee?
icon

Beste antwoord door Grote Smurf 16 mei 2019, 22:06

Hoi WJB, ik heb begrepen dat er hard gewerkt wordt door zowel Plugwise als KPN om dit op te lossen. IK heb er alle vertrouwen in dat dit op korte termijn opgelost gaat worden.

Bekijk origineel

13 reacties

Badge
IK heb een incident aangemaakt bij Plugwise, ik ben benieuwd.
Badge
Let Op!!!!
In de handleiding staat van de Smattbox staat dat de versie van de Plugwise gateway 1.8 of hoger moet zijn. Mijn gateway heeft de meest recente versie 3.1.4, nu is deze volgens de SD medewerker te hoog. Als het goed is gaat Plugwise de gateway downgraden....., pfffffff😂.
Wordt vervolgd.......
Badge
Wat een ellende..

Plugwise nu terug naar 1.18.20, werkt er niets meer :-(
Moet ik alles terug sturen en ze kunnen nog niet vertellen of er kosten aan zitten.
Ben ik speciaal voor Smartlife over gestapt van Nest naar Anna, zit ik met deze ellende.
Het heeft mij honderden euro's gekost en ik zit nu met de ellende.
Ik denk dat ik de SmartBox terug ga sturen.
Hallo Grote Smurf,
Fijn dat je in ieder geval al contact hebt gehad met mijn collega's. Ik heb begrepen dat ze nu druk doende zijn om een oplossing voor je probleem te vinden.
Neemt niet weg dat dit niet prettig is om te ervaren als er niet direct een oplossing voor is. Ik snap dan ook zeker je frustratie
Voor vragen kan je natuurlijk altijd contact opnemen met onze medewerkers.
Met vriendelijke groet,
Jeffry
Badge
Hoi Jeffry,

Geen idee of je collega's hier nog mee bezig zijn.
Ik moest met Plugwise bellen voor den downgrade van 3.14 naar 1.8.
Dat is geprobeerd en daarna werkte er niets meer.
Daarna met veel hulp van Plugwise alles weer naar 3.14 gekregen en de Slimme Thermostaat werkt weer, maar dus nog steeds niet in combinatie met SmartLife.
Ik vind ook dat SmartLife de nieuwe versie moet ondersteunen en verwacht ook een oplossing van KPN.
Morgen ga ik weer bellen!
Badge
Na één week werkt het nog steeds niet!
Gisteren een medewerker op mijn voicemail uitgekomen, zou later terug bellen.
Helaas niet aangegeven wanneer hij dit zou doen.
Mijn andere klacht staat ook nog steeds open.
Reputatie 1
Badge
Hoi Grote Smurf
Ik zie in dat mijn collega`s afgelopen maandag en wederom vanmiddag contact met je hebben gehad.

Hiervoor geld dan ook dat mijn collega`s van de tweede en derde lijn het in behandeling hebben.
En ook hier wordt er hard aan gewerkt aan een oplossing!

MVG Sander KPN SmartLife Klantenservice
Reputatie 1
Badge
Hoi Grote Smurf,

Deze ondertussen ook opgelost?
Wat soms wil helpen is de Anna eerst goed verwijderen.
  • De Anna uit de ruimte verwijderen (Instellingen, Apparaten, de ruimte waar de Anna staat)
  • De Gateway verwijderen (Instellingen, KPN SmartLife Box, Gateway)
Dan de Anna opnieuw koppelen. Wel zorgen dat de Anna versie 1.8.20 heeft.
Badge
Goedemorgen,

Wederom bedankt voor het meedenken.
Deze procedure heb ik geprobeerd, maar toen werkte mijn hele Anna Thermostaat niet.
Plugwise was zo vriendelijk om mij ook in het weekeinde hiermee te helpen en de installatie weer terug te krijgen naar 3.15. Vrijdag hierover wederom contact gehad met Plugwise en zij sturen nu eerst een nieuwe Smile op, mijn zwarte knopje aan de onderzijde doet het niet.
Blijf er bij dat ik vind dat SmartLife de meest recente versie zou moeten ondersteunen. De tekst overigens op de Smartlife site is hierover wel aangepast, er stond eerst 1.8 over hoger.
KPN heeft mij uitgelegd wel in gesprek te zijn met Plugwise hierover.
Klopt Grote Smurf,

Ik heb voor de zekerheid nog even contact gehad met onze tweede lijn. Zij geven mij aan dat ze hiermee nog aan het werk zijn.

Vriendelijke groet,
Jeffry.
Badge
Nou, vandaag is het dan eindelijk gelukt, de Plugwise Gateway draait op 1.8.20 en wat denk je....
Het werkt!!!!
Met dank aan de mensen van Plugwise die alles geregeld hebben.
Dus geen Software update doen ;-)
Nu kijken wanneer SmartLife de nieuwste versie 3.15 gaat ondersteunen.
☺
Reputatie 7
Het is toch heel verschrikkelijk.
Geen software updates doen ... 😖 ... waar staan we in het kader van security, bug fixes en nieuwe/verbeterde functionaliteit.
Badge
Hoi WJB, ik heb begrepen dat er hard gewerkt wordt door zowel Plugwise als KPN om dit op te lossen. IK heb er alle vertrouwen in dat dit op korte termijn opgelost gaat worden.

Reageer