Beantwoord

Problemen met locatie instellingen

  • 18 april 2019
  • 14 reacties
  • 2174 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Hallo,

Vandaag mijn Smartlifebox geïnstalleerd.
Via de app probeer ik de locatie in te stellen, als ik de gegevens invoer zie ik mijn locatie, krijg ook de weersverwachtingen, maar die verdwijnen dan weer.
icon

Beste antwoord door Grote Smurf 19 juni 2019, 10:22

Hoi Grote Smurf,

Ik heb nog even navraag gedaan bij onze back office hoe de ontwikkelingen zijn omtrent dit issue. Er is een fix in ontwikkeling waarvan uitroldatum niet bekend is.
Het liefste had ik je een exacte datum gegeven maar dat kan ik (nog) niet.

Met vriendelijke groet,
Jeffry.

Eerlijk gezegd vind ik dit wel te lang duren.
Het lijkt mij toch een essentieel onderdeel van deze dienst.
Goed, het is niet anders, ik zal moeten wachten.
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 1
Badge
Zojuist contact gehad met de SD over het niet kunnen instellen van de locatie.
Blijkt een algemeen probleem te zijn, is in onderzoek.
🤔
Reputatie 1
Badge
hmmm, locatie instellingen werkt nog steeds niet.
Reputatie 1
Badge +1
Hey hoi Grote Smurf

Dat is vreemd, in principe trekt de SL App de benodigde gegevens voor je locatie uit Google maps
dus als het adres daar bekend is moet het gewoon werken.

Maar als ik het goed begrijp krijg je bij het tabblad Weer ook geen temperatuurweergave en weersverwachting?


En je voert je adres op onderstaande wijze in?


Wat soms nog wel wil helpen is de SL app de-installeren en opnieuw installeren.

Ik hoop dat mijn Collega`s telefonisch nog iets voor je hebben kunnen betekenen en anders zijn we altijd te bereiken op 0800-0201161.
Veel antwoorden op andere vragen zijn ook te vinden op de KPN SmartLife Service & Contact pagina.

MVG Sander KPN SmartLife Klantenservice
Reputatie 1
Badge
Hoi Sander,
Bedankt voor je reactie, maar volgens je collega die ik vrijdag aan de lijn had was het een centraal probleem. Ik wil de app op mijn Samsung wel opnieuw installeren, maar ik heb hetzelfde probleem op mijn ipad.

Inderdaad, Techniek is geweldig (als het werkt).
Reputatie 1
Badge
Tegen beter weten in de app opnieuw geïnstalleerd, helaas werkt het nog steeds niet.
🤔
Reputatie 1
Badge +1
Hoi Grote Smurf

Ik hoor van collega`s dat n.a.v. je telefoontje voor dit probleem een Case is aangemaakt, ze geven ook aan dat ze er op dit moment mee bezig zijn.
Je gaat ook een belletje van ze krijgen hierover, in dit geval lijkt het me het slimst om even hun reactie af te wachten.

MVG Sander KPN SmartLife Klantenservice
Reputatie 1
Badge
Na één week werkt het nog steeds niet!
Gisteren een medewerker op mijn voicemail uitgekomen, zou later terug bellen.
Helaas niet aangegeven wanneer hij dit zou doen.
Mijn andere klacht staat ook nog steeds open.
😫
Reputatie 1
Badge +1
Hoi Grote Smurf
Ik zie in dat mijn collega`s afgelopen maandag en wederom vanmiddag contact met je hebben gehad.

Voor zover ik het zie is dit doorgezet naar mijn collega`s van de tweede en derde lijn wie het in behandeling hebben, het euvel lijkt zich vooral voor te doen in bepaalde versies van Android en iOS.
Maar er wordt hard aan gewerkt aan een oplossing!

MVG Sander KPN SmartLife Klantenservice
Reputatie 1
Badge
Ondanks het groen vinkje, dit probleem loopt nog steeds.
Vanuit KPN is hier men nu wel mee bezig.
Reputatie 1
Badge
Nog steeds problemen met het opslaan van de locatiegegevens.
Dit op zowel Android als IOS, beiden op de laatste versie.
Wanneer wordt dit nu eens opgelost?
Ik heb hiervan telefonisch melding gemaakt, 4 weken geleden, maar ik hoor niets.
Hoi Grote Smurf,

Ik heb nog even navraag gedaan bij onze back office hoe de ontwikkelingen zijn omtrent dit issue. Er is een fix in ontwikkeling waarvan uitroldatum niet bekend is.
Het liefste had ik je een exacte datum gegeven maar dat kan ik (nog) niet.

Met vriendelijke groet,
Jeffry.
Reputatie 1
Badge
Hoi Grote Smurf,

Ik heb nog even navraag gedaan bij onze back office hoe de ontwikkelingen zijn omtrent dit issue. Er is een fix in ontwikkeling waarvan uitroldatum niet bekend is.
Het liefste had ik je een exacte datum gegeven maar dat kan ik (nog) niet.

Met vriendelijke groet,
Jeffry.

Eerlijk gezegd vind ik dit wel te lang duren.
Het lijkt mij toch een essentieel onderdeel van deze dienst.
Goed, het is niet anders, ik zal moeten wachten.
Reputatie 1
Badge

Hoi Grote Smurf,

Ik heb nog even navraag gedaan bij onze back office hoe de ontwikkelingen zijn omtrent dit issue. Er is een fix in ontwikkeling waarvan uitroldatum niet bekend is.
Het liefste had ik je een exacte datum gegeven maar dat kan ik (nog) niet.

Met vriendelijke groet,
Jeffry.
Eerlijk gezegd vind ik dit wel te lang duren.
Het lijkt mij toch een essentieel onderdeel van deze dienst.
Goed, het is niet anders, ik zal moeten wachten.


Zojuist gezien dat er een update is geweest.
Locatiegegevens worden nu wel opgeslagen.
Er zijn nog een aantal verbeteringen doorgevoerd, ik ben alleen kwijt welke dat waren.

Reputatie 2
Badge
Hoi Grote Smurf,

KPN heeft op de website gezet wat er veranderd is. Zie: link
In de app kan je het ook zien. Als je de app de eerste keer start na het updaten zie je een scherm.
Als je dat scherm hebt weggeklikt en je wilt het opnieuw lezen, doe dan:
Menu
Help
Wat is nieuw?
Viola en je ziet het scherm weer!

Reageer