Beantwoord

Slimme stekker kan niet verbinden

• 21 april 2019
  • 6 reacties
  • 2123 keer bekeken

Ik heb een slimme stekker die even niet gebruikt is. Vandaag wilde ik deze opnieuw verbinden(volgens instructie) , maar dit wilde niet lukken.

Ik krijg de melding: Device not found

Ik heb de Box 2 keer herstart (via de App en door de stroom eraf te halen).

Heeft iemand hier ervaring mee?
icon

Beste antwoord door Theo v H 22 april 2019, 10:38

Hallo,

Een slimme stekker welke behoort bij je SmartLife setup communiceert niet via WiFi maar dmv het Zigbee protocol.
Begrijp dat je geprobeerd om de slimme stekker opnieuw te installeren via de instellingen menu?
Heb je gecontroleerd of bij menu optie apparaten de slimme stekker er nog bij staat. Mocht deze er nog tussen staan, zou ik hem voor de zekerheid verwijderen.
Vervolgens kies je menu optie apparaten toevoegen en kies je merk KPN. Hier staat de slimme stekker als het goed is erbij en volg de instructies om deze te installeren.
Ik zou de slimme stekker voor installatie niet te ver vd SmartLife box in een stopcontact steken.
Dan zou het systeem hem moeten vinden.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hoi @BarryK
Bij mijn weten kunnen Slimme stekkers alleen met de 2,4Ghz verbinding maken
Deze staat wel ingeschakeld?
Heb je op dat punt waar de stekker zit wel wifiontvangst?
Hallo huistijger,

Ik maak inderdaad verbinding met 2.4 ghz. Heb de WiFi repeater van KPN er ook nog even tussenuit gehaald, maar zonder resultaat. Ik gebruik een stopcontact op 1 meter van de box dus dat zou voldoende moeten zijn.

Het gekke is dat hij de stekker wel ziet (het lampje knippert ook 2 keer alsof er verbinding gemaakt wordt), maar alsnog krijg ik een foutmelding. "device not found"
Reputatie 7
Badge +18
Verder heb ik geen ervaring met slimme stekkers, heb op het internet gekeken er zijn verschillende soorten.
Er zijn wel allerlei gebruiksaanwijzingen voor te vinden, maar dat hangt weer er van af welke slimme stekker je hebt
Dus kijk eens op google en zoek op gebruiksaanwijzing slimme stekker (Merk?)
Reputatie 1
Hallo,

Een slimme stekker welke behoort bij je SmartLife setup communiceert niet via WiFi maar dmv het Zigbee protocol.
Begrijp dat je geprobeerd om de slimme stekker opnieuw te installeren via de instellingen menu?
Heb je gecontroleerd of bij menu optie apparaten de slimme stekker er nog bij staat. Mocht deze er nog tussen staan, zou ik hem voor de zekerheid verwijderen.
Vervolgens kies je menu optie apparaten toevoegen en kies je merk KPN. Hier staat de slimme stekker als het goed is erbij en volg de instructies om deze te installeren.
Ik zou de slimme stekker voor installatie niet te ver vd SmartLife box in een stopcontact steken.
Hallo,

Dankjewel voor het meedenken Theo. Het is inmiddels opgelost. Er zijn dus 2 "routes" in de App om apparaten te zien en toe te voegen. Via instellingen zag ik inderdaad dat het apparaat nog geïnstalleerd was. Na het verwijderen kon ik het opnieuw toevoegen. Fijn!
Reputatie 1
Badge +1
Ik zie dat je het al hebt opgelost met behulp van Theo v H 👍

Meer info over de werking van de slimme stekker vind je op https://www.kpn.com/smartlife/service/apparatuur/slimme-stekker.htm

MVG Sander KPN SmartLife Klantenservice

Reageer