Vraag

SmartLife

Zou graag de oplossing willen weten van het installeren van een afstandsbediening voor KPN Smartlife. Deurcontact werkt prima, zit overigens nog steeds te wachten op het gratis deurcontact, de rookmelder werkt goed met het ingebouwde alarm, maar de afstandsbediening installeren is een crime. Heb alles al geprobeerd, ook de tips op dit forum, zelfs de batterij vernieuwd maar helaas. Graag een reactie.

5 reacties

Beste Kevin, hartelijk dank voor het antwoord, het is me gelukt en onder apparaten staat de afstandsbediening keurig vermeld. Maar toch nog een vervolgvraag. Zodra het alarm bij mij thuis afgaat krijg ik keurig een melding op mijn scherm, iOS. Ik kan deze dan opheffen want de sirene van de rookmelder gaat af. Maar ik zou graag mijn buurman de afstandsbediening willen geven zodat hij bij binnenkomst het alarm tijdelijk kan deactiveren en bij het verlaten dan weer activeren. Dat moet toch kunnen met deze afstandsbediening of heb ik het fout. Daarvoor heb ik deze gekocht bij de KPN winkel in Hoorn. Als nu het alarm afgaat kan ik drukken op het slotje dat open staat maar het geluid gaat gewoon door. Wat het extra deurcontact betreft zal ik over bellen. Ik hoor graag van u. Vriendelijke groet, Martiny
Beste martiny,

Bedankt voor uw berichtje. Waar gaat het precies fout bij de installatie? Ik heb hier een kleine samenvatting voor het installeren van een afstandsbediening:. Kijk voordat u begint eerst even in de app of de afstandsbediening niet per ongeluk al in een ruimte terecht gekomen is. Dit kan worden nagekeken in de app bij ☰ -> Instellingen -> Apparaten. Zo wel, verwijder deze dan even en begin de installatie dan opnieuw.

Benodigdheden:
-Smartlife afstandsbediening
(Kijk goed na of de batterij van de afstandsbediening nog optimaal werkt)
-Smartlife applicatie (iOS of Android)

1) Houd de afstandsbediening bij de hand. Open het menu op de app met dit icoontje: ☰
2) Selecteer Instellingen
3) Selecteer Apparaten toevoegen
4) Selecteer KPN
5) Selecteer Afstandsbediening
6) U ziet nu een afbeelding van de afstandsbediening. Druk op de blauwe Verder knop
7) Volg de instructies in de app
😎 Selecteer een ruimte waar de afstandsbediening moet worden geïnstalleerd en druk op de blauwe Verder knop
9) Geef de afstandsbediening een naam naar keuze
10) De installatie van de afstandsbediening is voltooid

Wat betreft het gratis deurcontact, adviseer ik even telefonisch met ons contact op te nemen via 0800-0201161. Dan pakken wij uw gegevens er bij en kunnen we kijken waar deze al dan niet blijft.

Ik hoop dat het u lukt.

Met vriendelijke groet,
Kevin
Beste Kevin,
onbegrijpelijk maar het werkt!! Ben uren hiervoor bezig geweest en met behulp van uw tekst en uitleg bijna een fluitje van een cent. Hier ben ik echt blij mee, nogmaals mijn hartelijke dank.
Vriendelijke groet,
😊 Martiny
Beste martiny,

Ik ben blij om te horen dat het installeren van de afstandsbediening is gelukt.
Nu is het dus zaak om de afstandsbediening een opdracht te geven om het alarm uit en aan te laten zetten door de burman. Ook hiervoor heb ik een stappenplan voor u:

1) Houd de afstandsbediening bij de hand. Open het menu op de app met dit icoontje: ☰
2) Selecteer Beveiliging
3) Selecteer het tandwielicoontje in de rechter bovenhoek
4) Selecteer Afstandsbediening toevoegen
5) Volg de instructies in de app
6) De installatie van de functie Beveiliging met de afstandsbediening is gelukt

Ik hoop dat het uw vervolgvraag beantwoordt.

Met vriendelijke groet,
Kevin
Beste martiny,

Ik ben blij om te horen dat het allemaal is gelukt met de installatie!
Als u nog meer vragen heeft over de installatie of het gebruik van de app en de programma's en apparaten, dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,
Kevin

Reageer