Vraag

Smartlife api

Ik heb sinds kort smartlife in huis. Via de web interface zijn er meer mogelijkheden om apparaten toe te voegen dan via de app. Is er ook een api beschikbaar om smartlife info op te vragen of commando's te versturen?

4 reacties

Hey Emile_b goedemorgen! Leuk dat je Smartlife in huis hebt! en helaas hebben wij geen api misschien dat we dat wel in de toekomst overwegen een api beschikbaar te stellen.
Reputatie 4
Badge +2
Hi @emile_b,als gebruiker van Smartlife sinds het eerste uur heb ik dezelde vraag en ervaring. Ik maak zelf ook regelmatig gebruik van de webinterface om mijn Qivicon (smartlife box) tot de orde te roepen. Wat ik gezien heb is dat er wel een API is, maar dat deze alleen wordt gedeeld in de ontwikkelaars community, en dat die alleen toegankelijk is na inschrijving.
@MennovanEck97 dat is interessant. Ik neem aan dat dit de ontwikkelaars community van Qivicon is.
Heb je ervaring met deze community?
Reputatie 4
Badge +2
Helaas niet, heb geprobeerd daar lid van te worden. Een meer algemeen forum rond het platform dat op de Qivicon draait kan je vinden op Eclipse.org. Ik heb helaas door tijdgebrek nog geen antwoord op de vraag behalve dat Qivicon Json-RPC gebruikt. Uiteraard helpt dat nog niets, behalve dat je wat verder kunt zoeken op het Internet.

Reageer