Vraag

SmartLife app: kan firmware update voor D-link camera niet laden

• 21 januari 2019
  • 7 reacties
  • 253 keer bekeken

Elke dag krijg ik op mijn mobiel een bericht van de Smartlife app dat er een firmware update is voor de D-link camera met versie 1.15.01.
Helaas kom ik nooit verder dan het scherm 'wachten om de update te starten', want de update start nooit.

Hoe kan ik dit oplossen? De camera functioneert overigens prima.

7 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Hoi! Het beste is dat je dan thuis alvast je camera met usb verbindt aan de laptop met een werkende internet verbinding. Vervolgens kan je contact opnemen met de SmartLife help desk. Wij hebben de mogelijkheid om vanaf afstand de computer over te nemen om te helpen met installeren van de nieuwe Firmware.

Deze Firmware dient namelijk geïnstalleerd te worden op de camera zelf.
Via de D-link site zelf kan je dit ook zelf doen. Maar kom je er niet uit neem dan even contact met ons op.
Reputatie 2
Badge
Beste SmartLife, ik denk dat er een tikfout gemaakt is. De D-link camera heeft geen USB aansluiting en dat je de netwerk kabel bedoeld. De update van de camera gaat volgens mij het best als de camera bedraad is aangesloten.
Bedankt voor jullie reacties, zeer gewaardeerd.

Ik heb inmiddels op de D-link site gekeken, maar daar wordt bij mijn camera versie 1.14 als huidige firmware genoemd.
Is het dan niet logisch dat ik 1.15 niet kan laden? Deze nieuwste versie wordt immers nog niet gemeld bij D-link zelf...
Reputatie 2
Badge
Mijn camera heeft Firmware versie 15.0.1 Ik denk dat KPN eigen firmware heeft.
OK, dan zou ik 1.15 ook moeten laden.

@KPN moderator: bedraad laden is een hele toer, want dan moet ik de camera van de garagemuur halen.
Is er ook een draadloze oplossing, als het via de app niet lukt? De D-link-site heeft nog geen 1.15.01 firmware. De camera is de D-link 2330L. Hoor graag!
Reputatie 2
Badge
Ik zou even bellen met de Smartlife helpdesk op 0800-0201161. Zij weten je vaak goed te helpen.
Wellicht kunnen ze ook zien waarom de update mislukt
Inmiddels gebeld met KPN en die blijkt ook 1.14 software op de camera te hebben.
Onduidelijk waarom de SmartLife app dan steeds de 1.15 update meldt, misschien omdat de camera foutief een signaal geeft.

Ik heb besloten om af te wachten en af en toe op de D-link website te kijken naar de firmware versie.

Reageer