Beantwoord

Smartlife Box momenteel niet online


Tijdens het registreren in de app moet ik het serie nummer invoeren van de smartlife box. Echter ontvang ik de melding "De Smartlife Box is momenteel niet online en kan daarom niet worden geactiveerd" ik probeer inmiddels een uur aan te melden maar het werkt niet. Ik heb de stekker inmiddels 10 keer eruit getrokken en 10 keer een reset gegeven. Niets helpt. Iemand suggesties? 🤓


Een andere vraag is, jullie KPN collega in Amsterdam heeft aangegeven dat ik de smartlife box ook aangesloten kan worden aan de bestaande ziggo router en dat het volgens jullie collega zou werken. Ik krijg het idee dat de smartlifebox al helemaal geen updates binnenkrijgt omdat ik zelf niet bij KPN zit. Dit zou toch geen verschil mogen maken?

icon

Beste antwoord door Krull 28 maart 2019, 09:30

hoi emikecoe,
Geduld is een schone zaak in deze.
Sluit je KPN SmartLife Box aan op stroom en aan je Ziggo modem.
Ga dan rustig koffie drinken oid. KPN zegt dat het een half uur kan duren voor de Box online is de eerste keer. Nieuwe firmware ophalen, dat installeren enzovoorts. Ik zou zelf een uur aanhouden en het dan proberen.

Antwoord op je andere vraag.
Het maakt niets uit van wie je Internet hebt, als je maar internet hebt.

Lukt het na een uur nog niet, neem dan contact op met de KPN SmartLife servicedesk. Zij kunnen je goed verder helpen.

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 1
Badge
hoi emikecoe,
Geduld is een schone zaak in deze.
Sluit je KPN SmartLife Box aan op stroom en aan je Ziggo modem.
Ga dan rustig koffie drinken oid. KPN zegt dat het een half uur kan duren voor de Box online is de eerste keer. Nieuwe firmware ophalen, dat installeren enzovoorts. Ik zou zelf een uur aanhouden en het dan proberen.

Antwoord op je andere vraag.
Het maakt niets uit van wie je Internet hebt, als je maar internet hebt.

Lukt het na een uur nog niet, neem dan contact op met de KPN SmartLife servicedesk. Zij kunnen je goed verder helpen.
Hoi Krull, zojuist KPN aan de lijn gehad het blijkt een bekend probleem te zijn. Er is een nieuwe patch in de maak dat het probleem binnenkort oplost Wel heb ik de volgende instructies meegekregen.

Lampje brandt continu rood, knippert rood of knippert langzaam wit
Soms kan de KPN SmartLife Box bezig zijn met updaten of herstarten. Wacht daarom minimaal 30 minuten voor onderstaande stappen te doorlopen.
  1. Haal de stroom van de Experiabox of modem en ook van de KPN SmartLife Box
  2. Haal tijdelijk alle ethernetkabels uit het modem met uitzondering van de KPN SmartLife Box
  3. Sluit eerst de Experiabox / modem weer aan en wacht tot het wifi weer werkt
  4. Sluit daarna de KPN SmartLife Box weer aan op het stroom
  5. Wacht minimaal 30 minuten
  6. Controleer of het service lampje wit brandt of knippert op de KPN SmartLife Box. Indien dit het geval is sluit alle ethernetkabels weer aan. Controleer of alle diensten naar behoren werken
  7. Is het probleem niet opgelost?
Neem telefonisch contact op met KPN SmartLife Klantenservice.

Ik vind het een mooie forum en dat iedereen elkaar helpt aan informatie.

Groet emikcoe😎
Werkt nog steeds niet, word binnen nu en 2 weken teruggebeld............................................................😈

Ik ben er klaar mee met dat ruk pakket. Is toch geen service dat ik binnen nu en 2 weken word teruggebeld? Ik betaal bij elkaar € 175,00 met abonnement. En dat pakket werkt niet met Ziggo. Ik breng het morgen terug naar KPN. Ik stap over naar wat anders. Ben zeer teleurgesteld over de service en het smartlife pakket. Dit slaat totaal nergens op. Je brengt een italiaans product op de markt waarbij het alleen getest is op het KPN netwerk maar niet op andere providers???? En dan moet je ook nog eens wachten totdat de patch uit komt? En mijn kortingscode op de camera kan ik nu ook wel op mijn buik schrijven. Ben er klaar mee.

De melding in je eerste bericht van 1 dag geleden, smartlife box niet online, kan niet worden geactiveerd, komt mij bekend voor. Bij mijn eerste installatie heb ik de smartlife box zo'n beetje op alles wat op internet aansluitingen leek aangesloten, inclusief de box aansluiten op stroom. Niets hielp, de box op alleen stroom aansluiten werkte al helemaal niet.
Heb toen de smartlife box via een ethernetkabel rechtstreeks verbonden met een internetpoort van mijn modem. (in kpn taal de experia box) Vanaf dat moment werd de smartlife box bijgewerkt via internet. Lampjes van de smartlife box doen dan wat ze daarbij moeten doen. Dit bijwerken duurt inderdaad ongeveer 30 minuten.
Volgens mij maakt het voor de experia box niet uit welke provider of modem de internetverbinding levert. De smartlife box is een aparte modem voor een smart-life, maar die box moet eerst via internet worden bijgewerkt. Als dat gebeurd is dan is de box geheel online en kun je in de app de vervolgstappen ondernemen.
Hoop dat dit je verder helpt. Terugbrengen kan altijd nog.
Reputatie 7
De smartlife box is absoluut geen modem, net zo min als dat de Experia Box een modem is.

emikcoe schreef:


Ik ben er klaar mee met dat ruk pakket.


Ik geef je volkomen gelijk, het is al rampzalig als je een dag moet wachten op een oplossing, laat staan 2 weken en wie weet misschien nog veel langer.

Dergelijke apparaten horen out-of-the-box te werken en je moet er blindelings op kunnen vertrouwen. Als dat niet het geval is, dan rest mijns inziens maar één remedie en dat is retourneren die hap.
Reputatie 1
Badge
Het is zeker niet fijn als iets niet meteen werkt. KPN kennende gaan ze er alles aan doen om je te helpen. 2 weken wachten vind ik niet geloofwaardig. Ik meen me te herinneren dat als er expertise nodig is en ze je case doorzetten naar de experts, KPN beloofd je met 2 dagen te bellen. Wellicht dat dit niet goed is overgekomen. Ik zal niet gek staan te kijken als ze je vandaag al bellen.

Wel ben ik benieuwd wat er precies aan de hand is. Hoe branden de lampjes van je SmartLife box?
Wit power, knipperend wit service en USB lampje?
Als een van de lampjes rood brand of rood knippert is er iets aan de hand namelijk.
Hoi Krull, volgens de beschrijving zou namelijk de witte service led snel en regelmatig knipperen dat namelijk aangeeft dat de box de update naar binnen moet halen, dat doet die bij mij maar 2 minuten dan knalt het eruit en aansluitend blijft de service led continue branden i.p.v. snel en regelmaat knipperen. Er is iets niet in de haak, Dit kan duiden dat evt. een modeminstelling in de ziggo router de blokkade veroorzaakt. Alleen wat weet ik niet. Echter, moet dit niet het probleem zijn, het is denk ik meer van buitenaf waardoor die de box niet herkend door de backend van KPN.
Zojuist KPN gesproken, op afstand zien ze hem goed, de update doet die deels wel en deels niet. Het signaal vanuit de router van ziggo geeft die goed door aan de smartlife box. Ze geven aan dat er tussen het huisadres en de server van KPN ergens blijft hangen. Ze gaan hier een technisch specialist op zetten die maandagmiddag mij gaat bellen voor een evt. afspraak thuis of telefonische ondersteuning. ik wacht wel met het terugsturen van het pakket. excuus voor mijn vervelende opmerking. Ik heb niets meer dan lof over KPN dat zij mij heel snel hebben teruggebeld.
Reputatie 1
Badge
Kijk! Dat is fijn.
Enige wat ik nu nog kan bedenken is een factory reset van de box.
Daarvoor moet de box gewoon aan staan en het reset knopje met een klein voorwerp ruim 5 seconden indrukken.
Hoi Krull, ik heb meerdere pogingen gedaan om de box te resetten zoals je beschrijft. Helaas heeft het nog niet echt goed geholpen en blijft hij nog steeds hangen. we wachten even tot maandag en de komende dagen.

Ja het werkt!!! KPN heeft het op afstand opgelost. Wat weet ik niet maar het werkt nu eindelijk. Alle items toegevoegd. Een verademing. KPN dank u wel voor de snelle service en begrip. We kunnen met gerust hart van huis 😎

Reputatie 1
Badge
👍Fijn en veel plezier met SmartLife!
Reputatie 1
Badge
emikcoe schreef:


Ja het werkt!!! KPN heeft het op afstand opgelost. Wat weet ik niet maar het werkt nu eindelijk. Alle items toegevoegd. Een verademing. KPN dank u wel voor de snelle service en begrip. We kunnen met gerust hart van huis 😎


Fijn om te horen dat mijn collega`s het al voor je hebben kunnen oplossen, soms kan het activatieproces inderdaad wat langer duren maar zo lang is natuurlijk ook weer niet de bedoeling 😉

Mocht je nu of in de toekomst weer vragen hebben dan kan je altijd hier of bij onze telefonische helpdesk terecht, we staan altijd voor je klaar, net als de vele forumgebruikers hier.

MVG Sander KPN SmartLife Klantenservice

Reageer