Vraag

Start pakket smartlife.

Vandaag pakket gekregen.
Mis de slimme stekker.
Kan niet aanmelden in de app. Kan nergens ww vinden. Ook niet in bevestigings mail.
Probeer de hele avond te bellen maar bij smartlife niet te bereiken.
Niet best.
En toen?

20 reacties

Reputatie 2
Badge
Hallo Warner en welkom op het Forum. Daar kan ik je wel mee helpen. Omdat ik wat gegevens van je nodig heb, heb ik je zonet een privébericht gestuurd. Wil je daar op reageren?
Reputatie 2
Badge
Er is inmiddels contact geweest.
Ik ben in de winkel in Zwolle geweest en prima geholpen.
Ook door de helpdesk terug gebeld en ook dik voor elkaar.
Paar vraagjes. Kwam op een gegeven moment iets in de mobiele over streaming vol o.i.d.
Neemt ie alleen op als ik "van huis" ben?
Waar kan ik die micro sd weer leeg maken?
Kan even niet meer vinden hoe en waar ik apparaten kan activeren als alarm moet afgaan.
Alles werkt verder al prima.
Vind die Philips lampen met kleuren wel leuk.
Osram blijft wit. Denk dat ik dat minder vind.
Badge
Hallo Warner,
Op het moment dat u het alarm aanzet en dit gaat af dan neemt de camera voor 1 minuut op. de live streaming kunt u op elk gewenst moment bekijken en opnemen door op de opneem knop te drukken. Om de Micro SD kaart te legen kunt u dit op 2 manieren doen. 1 u kunt inloggen op de interface van de camera dit doet u door de IP adres van de camera in te voeren in uw adresbalk. 2 aan de achterkant van de camera kunt het klepje los schroeven en de SD kaar eruit halen dit vervolgens in de computer te stoppen en formatteren. Wat betreft apparaten activeren voor het alarm kunt u in de menu links drukken op het tapje beveiliging. Daar kunt u alle apparaten selecteren wat u zelf wenst. Ik ben blij dat alles naar behoren werkt.
Hoe kan ik meerdere lampen en/of slimme stekkers in 1 keer in en uit schakelen? Bv voordat ik huis binnenga.
Hoe kan ik lampen etc in en uit schakelen met afstandbediening?
Warner Krol schreef:

Hoe kan ik meerdere lampen en/of slimme stekkers in 1 keer in en uit schakelen?

U kunt meerdere lampen/ slimme stekkers bedienen door ze in een programma op te nemen, hierna kunt u met een druk op een knop meerdere lampen aan/ uit laten gaan.
Om de lampen met een afstandsbediening in en uit te schakelen koppelt u een afstandsbediening aan een programma, hoe u dat doet ziet u hier: https://www.kpn.com/faq/19746
Gaat allemaal mooi.
Een osram lamp gaat vanzelf aan.
Staat ie in de tel ook aan.
Heb even geen programma's lopen.
Snap ik even niet.
heeft u wellicht huisoppas aanstaan ?
Die doet het alleen bij "van huis" Toch?
Het is een buitenlamp.
20 meter van de WiFi af.
Signaal is daar wel sterk.
U kunt huisoppas ook bij "thuis" gebruiken, echter is huisoppas bedoeld voor als u een langere periode niet thuis bent (b.v. vakantie) als u het dagelijks gebruikt kunt u beter een programma aanmaken.
Wat bedoeld u met, "Heb even geen programma's lopen." ?
Dat de lamp niet door een programma aan springt.
oke u heeft helemaal geen programma's zie ik , dan vermoed ik dat het door de huisoppas word aangezet. Wanneer gaat de lamp aan en is dit dagelijks op/ rond de zelfde tijd ?
Dat is grappig.
Die lamp die wel eens aangaat is een buitenlamp.
En die zit niet in de huisoppas.
Daar zitten alleen binnenlampen in.
Kan er een keer een geresette lamp indraaien en even opnieuw opstarten?
Als een osram lamp buiten bereik is gaat ie zo branden.
Nu met wifi versterkers bezig.
En is er al iets duidelijk over de temp in de woonkamer wat gemeten wordt?
In de anna app geeft ie het wel gewoon aan.
In de kpn app is de gemeten temp 0.0
De osram lampen verbinden via Zigbee niet via wifi, een wifi versterker zal hier dus niet bij helpen.
Ik ga dit wat verder onderzoeken en zal u later een update geven.

Het probleem met de gemeten temperatuur in de Smartlife app (app geeft 0.0 graden aan) is gevonden en wordt met de volgende app update opgelost.
Kan ik proberen de box 12 meter van de experia v10 te zetten en natuurlijk verbinden met kabel zodat de osram lampen ook binnen het bereik van de dongel vallen.
ja dat is een optie , hou wel rekening met de andere sensoren, wellicht valt er dan een andere sensor weg.
Een tweede optie is een extra slimme stekker plaatsen, deze fungeert namelijk ook als zigbee signaal versterker.

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/414288/slimme-stekker/?pos=400
Zo'n stekker kan toch niet tussen een buitenlamp die aan de muur zit waar de osram lamp inzit.
Smartlifebox verplaatst naar achteten en buitenlampen achter werken nu goed!!
Waarom is er niet gewoon een zigbee signaal versterker zoals er ook wifi signaal versterkers zijn?
Het is wel een getover hiier en daar😅
Vraag.
Als een programma aan springt door sensor buiten en de buitenlsmpen gaan aan.
Waar kan ik instellen dat ze na 2 min weer uitgaan?
Nu doe ik uit doen op tel of met afstandbediening.
Dat schuifje van 0 naar 60 min en helemaal rechts geschoven met nooit begrijp ik niet helemaal.
Is 2 wifi versterkers mogelijk van de KPN?
En zowel stroomverbruik als temp op 0.0 vind ik niet zo best.
KPN verkoopt iets en geloof al 3 jaar bezig en dan dit.
Mensen betalen er ook voor.
Maar prutsen gewoon verder. Heb het aardig aan het draaien.
En weer was de verbinding weg met anna.
Of camera...........
Anna er af gegooid bij KPN
Doe het wel via Anna 2017
Kan natuurlijk niet de bedoeling zijn en zeker omdat je er per maand ook nog voor betaald.
Het hele verhaal is veel prutsen, versterken, lampen die te ver weg staan van zigbee etc.
En daar weer versterkers tussen met slimme stekkers.
Nee. Verre van simpel en plug and play!

Reageer