Vraag

Stroomstoring

Ik krijg geen melding van mijn alarmsysteem als er stroom storing is.
nu werkt het systeem onvoldoende, als inbrekers kortsluiting veroorzaken bij een buiten stopcontact, dan is het alarm uitgeschakeld, zonder dat ik daar melding van krijg.

15 reacties

Reputatie 7
De enige manier om er voor te zorgen dat jouw alarminstallatie ook bij een stroomstoring blijft functioneren is door een UPS (noodstroomvoorziening) aan te schaffen en daar de alarminstallatie, Experia Box en, bij glasvezel, de NTU (glasvezelmodem) op aan te sluiten.

Als het goed is heeft de alarminstallatie wel een accu waar hij even op blijft werken, maar de Experia Box en NTU hebben dat dus niet.

Zelf heb ik een UPS die onze alarminstallatie, Experia Box en NTU meerdere uren van stroom blijft voorzien. Tot nu toe één keer een stroomstoring van een klein uur mogen ervaren waarbij ik bij kaarslicht op mijn tablet gewoon kon blijven Internetten. ☺
ik heb een compleet werkende alarm systeem gekocht, en ben niet van plan om met UPS te gaan werken. hoe moeilijk kan het zijn, om een melding te pushen bij een stroom uitval?
Hey Wybren82,

We snappen dat je dit zegt alleen hieronder staat de vereisten voor een goede werking van ons systeem:

Wat heb ik nodig om ?
Om KPN SmartLife te kunnen gebruiken heb je een Abonnement op KPN SmartLife en een Starterspakket nodig.

Daarnaast is een breedband-internetverbinding en een smartphone (Apple of Android) nodig.
Jacques.KPN schreef:

Hey Wybren82,

We snappen dat je dit zegt alleen hieronder staat de vereisten voor een goede werking van ons systeem:

Wat heb ik nodig om ?
Om KPN SmartLife te kunnen gebruiken heb je een Abonnement op KPN SmartLife en een Starterspakket nodig.

Daarnaast is een breedband-internetverbinding en een smartphone (Apple of Android) nodig.

wat wil je hier mee zeggen? staat toch niet dat je een UPS nodig bent om een goed werkend alarm systeem te hebben
Reputatie 7
Badge +29
Om heel eerlijk te zijn snap ik de reactie ook niet helemaal. Beetje afhankelijk van hoe het systeem werkt zou een centrale monitoring server gewoon kunnen pollen naar de alarmen en berichten versturen als een poll mislukt (of meerdere mislukken)
Misschien dat me vorige bericht niet duidelijk was maar ik bedoel dat, je hebt internet nodig anders werkt het niet. Zonder stroom heb je geen internet.
Reputatie 7
Jacques.KPN schreef:

Misschien dat me vorige bericht niet duidelijk was maar ik bedoel dat, je hebt internet nodig anders werkt het niet. Zonder stroom heb je geen internet.

Tenzij je een UPS aanschaft, want dan heb je dus wel stroom op de componenten die betrokken zijn in de verbinding naar Internet.
ik krijg van mijn camera systeem netjes een melding dat er een powerloss is, waarom zou dit niet kunnen bij kpn smartlife. eigenlijk is dit gewoon een BUG in het systeem.
Reputatie 7
RobinFlikkema schreef:

Om heel eerlijk te zijn snap ik de reactie ook niet helemaal. Beetje afhankelijk van hoe het systeem werkt zou een centrale monitoring server gewoon kunnen pollen naar de alarmen en berichten versturen als een poll mislukt (of meerdere mislukken)

Ik neem aan dat de centrale monitoring van dat ook verzorgt. Mijn alarm thuis van Woonveilig doet dat in ieder geval wel. Er zit ook nauwelijks vertraging in die melding.
Toch is dat niet alles immers ik wil uiteraard nog steeds dat een eventuele inbreker 104 decibel om zijn/haar oren krijgt en dat de nabije buren een smsje krijgen bij een alarm. Voor dat laatste is een werkende Internet verbinding noodzakelijk en vandaar dus ook de UPS.
Reputatie 7
wybren82 schreef:

ik krijg van mijn camera systeem netjes een melding dat er een powerloss is, waarom zou dit niet kunnen bij kpn smartlife. eigenlijk is dit gewoon een BUG in het systeem.

Van mijn bewakingscamera's krijg ik juist weer geen melding aangezien deze niet op een Cloudservice zijn aangesloten die de melding kan verzorgen bij het verbreken van de verbinding.

Ik ben het volledig met je eens dat KPN smartlife je hoort te informeren als de verbinding met de alarminstallatie verbroken wordt. Zie mijn vorige bericht.
Beste wybren82,

Vervelend dat je problemen ondervindt met het gebruik van Smartlife als er een stroomstoring is. Ik snap dat het vervelend is dat je geen melding krijgt als er een stroomstoring is, maar ik wil je erop wijzen dat Smartlife bedoeld is om je huis "slimmer te maken". Het feit dat het systeem je huis kan beveiligen met Smartlife is een geweldige optie, maar geen core-taak zoals een specifiek beveiligingssysteem zou moeten doen.

Het is inderdaad dus aan te raden, als er wel behoefte is aan altijd de Smartlife box aan het stroom te hebben staan, een backup stroomvoorziening te hebben als een UPS. Uiteraard wordt je feedback wel meegenomen en is een berichtje bij een stroomstoring iets om over na te denken.

Groeten,
Kevin
Reputatie 7
KPNKevin schreef:

Ik snap dat het vervelend is dat je geen melding krijgt als er een stroomstoring is, maar ik wil je erop wijzen dat Smartlife bedoeld is om je huis "slimmer te maken". Het feit dat het systeem je huis kan beveiligen met Smartlife is een geweldige optie, maar geen core-taak zoals een specifiek beveiligingssysteem zou moeten doen.

@KPNKevin,
Dat vind ik dan een hele grote beperking van KPN smartlife.
Overigens vreemd dat KPN zegt dat Smartlife bedoeld is om je huis "slimmer" te maken en dat bewaking geen core-taak is, terwijl twee van de drie en misschien zelfs wel alle drie de starterspakketten mijns inziens toch echt bewaking als primair doel lijken te hebben.

Betekent dat dan ook dat er geen centrale monitoring plaatsvindt van de aangesloten KPN Smartlife Boxen?
Heel vreemd want een berichtje als er iets mis lijkt te zijn is toch wel het minste dat je zou mogen verwachten van zo'n systeem. Dat is nu juist wat je dat "veilige gevoel" zou kunnen geven. Toch even de buren bellen of ze even kunnen kijken of er niets aan de hand is.
KPNKevin schreef:

Beste wybren82,

, maar ik wil je erop wijzen dat Smartlife bedoeld is om je huis "slimmer te maken". Het feit dat het systeem je huis kan beveiligen met Smartlife is een geweldige optie, maar geen core-taak zoals een specifiek beveiligingssysteem zou moeten doen.

Kevin

Kevin,

Ik weet het niet hoor, maar ik heb KPN smartlife genomen als beveiligingssysteem, ik was 1 van de alle eerste gebruikers. incl meldkamer.
Dan mag je toch verwachten dat dit goed dicht gespijkerd is, ook al gaat het om "huis beveiligen"zoals jij dit noemt. (Want goed beveiligen is nu niet mogelijk met deze het fout)

De andere opties die ik met Smartlife kan, boeien me niet zo veel. Daar heb ik Apple homekit voor
Hallo,
Ik ga een vraag stellen die mogelijk de oplossing is
Heb je al na gedacht over het wisselen van groepen in de meterkast
Als volgt::
Ik heb zelf thuis mijn box in de meterkast aangesloten op een andere groep en andere aardlek dan de aansluiting die ik buiten gebruik

Stel dat iemand buiten kortsluiting maakt valt mijn box nooit uit kleine aanpassing in de meterkast is een oplossing tevens vind ik het raar dat je denkt dat dit systeem die oplossing geeft omdat het voor het doormelden een melding moet maken naar de meld kamer zonder modem kan die dus niet melden maar goed dit is de mooiste oplossing tenzij de inbrekers de hele wijk plat leggen maar ja daar valt niks tegen te doen
Reputatie 7
Geeky schreef:

... tenzij de inbrekers de hele wijk plat leggen maar ja daar valt niks tegen te doen

Zelfs als het boevengilde de hele wijk plat legt zal mijn alarminstallatie via de Experia Box en NTU over de glasvezel verbinding kunnen leggen met de meldkamer. Heel eenvoudig door alarminstallatie, Experia Box en NTU op een UPS (noodstroomvoorziening) aan te sluiten. Ook de centrale infrastructuur van KPN is voorzien van een noodstroomvoorziening zodat deze operationeel blijft.

Reageer