Update smartlife

Reputatie 1
Meestal stuur ik een mailtje naar kon smartlife. Maar wil nu ook wel de mening weten van gebruikers van kpn-smartlife. Na de laatste app update van kpn- smartlife merk ik een paar punten op. 1) het opstarten van de app duurt langer dan we gewent zijn. 2) het activeren van het alarm duurt vrij lang 3) en de huisoppas werkt niet zo naar behoren. Vanmorgen 9.00 uur mijn huisoppas gecontroleerd. 2 lampen branden nog op dit tijdstip.

Heeft iemand de zelfs ervaring?

Hoor van uw

22 reacties

Reputatie 1
Hoi Simon,

Ik deel jouw ervaring.
Ik heb hetzelfde met de IOS app.
Na de update heb ik direct contact gelegd met KPN en daardoor loopt er een ticket.
Naast het trage opstarten van de app werkt bij mij de geofencing functie niet meer. Ik ben minuten in het ingestelde bereik en het alarm wordt niet uitgeschakeld door de thuisfunctie. Is dat bij jou ook?
Dat van de huisoppas functie is mij afgelopen avonden ook opgevallen.
Graag toevoegen aan het openstaande ticket KPN!
De Hue lampen welke ingeschakeld zijn door de huisoppas functie worden niet meer uitgeschakeld. De Hue lampen blijven branden. Hier ben ik niet zo blij mee dat ze blijven branden!

Hoop op een snelle oplossing!

Groet,
Theo
Reputatie 1
Beste Theo.

De knop functie van alarm aanzetten werkt niet direct. Ik ga vaak terug naar de app zelf en sleep het alarm aan. Nu je het zegt over de hue lampen, dan zit het probleem met die lampen in huisoppas. Ik heb een stekker met daarom een tv simulator, en deze werkt wel in de huisoppas.
Hoop op een snelle oplossing.
Heb huisoppas ff uitgeschakeld.
Badge
Hallo Simon en Theo,

Bedankt voor jullie berichten en informatie. We zullen deze problemen verder onderzoeken en jullie allebei op de hoogte houden. Voel je vrij dit forum te gebruiken om jullie ervaringen te delen.

Groet,
Paul
Reputatie 1
Gister gebeld door team kpn smartlife. Ze zijn er mee bezig. Top.
Gister op afstand mijn thuisoppas gecheckt.
De heu lampen branden en gingen op het vermelde tijdstip niet uit. Ik heb ze op afstand op 11% gezet(bezuinigen), om te checken of ze uithangen. Nu ( vanmorgen9.20 uur) heb ik weer gecheckt. De hue’s branden weer op 76%. Of ze zijn niet uitgegaan? Of ze zijn bij de nieuwe simulatie gewoon naar de oude stand gegaan. Heb handmatig uitgezet.
Reputatie 1
Beste Paul,

Nog een opvallend dingetje met de laatste app versie.
De laatste dagen valt me op dat mijn Ipad4 (IOS10.3.3) pas een kwartier later een push bericht melding (met geluid) geeft dat de beveiliging gedeactiveerd is (met de afstandsbediending).

Maar wat is de status omtrent de app update?
We zijn inmiddels 3 weken verder nadat we de app update hebben gekregen.
Graag een concrete update van de issues :
- Het trage opstarten vd app;
- Geofencing functie die niet werkt;
- Hue lampen worden niet uitgeschakeld door de huisoppasfunctie;
- Push bericht melding die laat of zelfs niet komen bij in- uitschakelen van de beveiliging;

Alvast dank.

Groet,
Theo
Badge
Goedemorgen Theo,

Ik zou je graag een concrete datum willen geven waarop de genoemde issues zijn opgelost, maar dit is helaas niet duidelijk. Wel zijn de issues bekend en worden op dit moment onderzocht. In de tussentijd kan je wellicht via de widget de status 'Thuis' en 'van huis' wijzigen, zodat je niet hoeft te wachten op de lang ladende app.
M.b.t. de pushberichten, zou je een screenshot of foto kunnen maken van de KPN SmartLife-Box ID? Deze vind je als je inlogt op de app, op de 3 streepjes klikt, dan naar help en tot slot klik je op versie.
Bedankt voor het geduld tot dusver en zodra we een update hebben nemen we persoonlijk contact met je op.

Groet,
Paul
Reputatie 1
Goedemiddag Paul,

Dank voor je snelle reactie.,
Dan wachten we nog ff af wanneer er een update komt.

Ik kan een screenshot maken. Geen probleem.
Waarnaar kan ik deze sturen?
De analyse op afstand staat nog tot morgen aan op mijn smartlife box. Heb je daar ook voldoende aan voor de push berichten issue?

Groet,
Theo
Badge
Als wij de screenshot ontvangen hebben wij voldoende informatie om het probleem met de push berichten te onderzoekoen. Omdat het probleem bij meerdere personen voorkomt wordt gewerkt aan oplossing die het probleem voor iedereen oplost. Alvast bedankt voor de screenshot!
Reputatie 1
Kan ik deze screenshot naar een email adres sturen zodat deze niet op het forum komt te staan?
Badge
Excuus, de email kan naar: smartlife@kpn.com
Reputatie 1
Dank.
Zojuist de screenshot gemaild.
Reputatie 1
Goedemorgen,

Inmiddels zijn we alles bij elkaar een dikke maand verder en er is de laatse weken een "radiostilte".
Misschien is het niet het geval maar heeft het nog wel prioriteit? Want hierdoor krijg ik het gevoel dat dit niet het geval is.
Een dikke maand geleden zijn we in een bezit gekomen van een nieuwe app versie die bugs bevatten,
Helaas kun je bij de IOS versie niet terug naar een eerde versie waardoor we vastzitten aan deze versie.
Daarom had ik wel gehoopt dat we op korte termijn een update zouden krijgen.
Ik begrijp heel goed dat dingen tijd nodig hebben maar we weten totaal niet waar we staan.
Zijn er al wel items gefixed?
Van de week kreeg ik bijna m'n beveiliging niet uitgeschakeld.
De widget melde dat laden niet mogelijk was en de app openen duurde ontzettend lang.
Dit moet ik doen omdat de geofencing functie niet werkt.
Ik wil bij thuiskomt wel gemakkelijk mijn beveiliging uit kunnen schakelen.

Graag een update en ik zou het zeer op prijs stellen dat er meer details wordt medegedeeld over de status waar we aan toe zijn!

Groet,
Theo
Reputatie 1
Waarom krijgen we geen reactie meer?
Wat is de status voor de release van een nieuwe IOS app versie waarin de genoemde bugs zijn opgelost?
Mag toch aannemen dat na bijna 8 weken verder items gefixed kunnen zijn.

Groet,
Theo
Wij brengen volgende maand de volgende Smartlife App update uit, hierin zal oa de trage opstartsnelheid van de app opgelost zijn, het geofencing issue en de hue lampen dat ze niet uitgaan met de huisoppas. Deze issues zullen opgelost zijn met de volgende update.
Reputatie 1
Theo v H schreef:

Wat is de status voor de release van een nieuwe IOS app versie waarin de genoemde bugs zijn opgelost?

Groet,
Theo

Theo v H schreef:

Groet,
Theo

Theo v H schreef:

Goedemorgen,

Inmiddels zijn we alles bij elkaar een dikke maand verder en er is de laatse weken een "radiostilte".
Misschien is het niet het geval maar heeft het nog wel prioriteit? Want hierdoor krijg ik het gevoel dat dit niet het geval is.
Een dikke maand geleden zijn we in een bezit gekomen van een nieuwe app versie die bugs bevatten,
Helaas kun je bij de IOS versie niet terug naar een eerde versie waardoor we vastzitten aan deze versie.
Daarom had ik wel gehoopt dat we op korte termijn een update zouden krijgen.
Ik begrijp heel goed dat dingen tijd nodig hebben maar we weten totaal niet waar we staan.
Zijn er al wel items gefixed?
Van de week kreeg ik bijna m'n beveiliging niet uitgeschakeld.
De widget melde dat laden niet mogelijk was en de app openen duurde ontzettend lang.
Dit moet ik doen omdat de geofencing functie niet werkt.
Ik wil bij thuiskomt wel gemakkelijk mijn beveiliging uit kunnen schakelen.

Graag een update en ik zou het zeer op prijs stellen dat er meer details wordt medegedeeld over de status waar we aan toe zijn!

Groet,
Theo

Heb enkele weken geleden een belletje gehad
Eind van de maand. Zal de volgende zijn als ik de berichten mag geloven komt er een update. Alleen de hue is nog niet op te lossen.
We wachten af.
Reputatie 1
Goedenavond,

Inmiddels lopen we alweer richting het einde van de maand en heb nog steeds geen update van de Smartlife app gezien.
Hoe staat het ermee?

Ik ben niet van het klagen en wil KPN echt de tijd geven om de problemen goed op te lossen maar we zijn inmiddels bijna 3 maanden verder dat IOS gebruikers met een niet goed functioneerde app te maken heeft.
Waarom duurt het zo ontzettend lang om functies welke voor de app update wel werkte, nu op te lossen?
Zoals eerder al geschreven mag ik toch aannemen dat dit bij KPN prio heeft maar dan had er toch onderhand al een update moeten zijn?!
Ik ben hierdoor wel teleurgesteld in de service hoe KPN met mijn openstaande ticket omgaat .

Dus bij deze vraag ik nogmaals wanneer we de nieuwe app kunnen verwachten?
De wintermaanden staan voor de deur en wil graag de huisoppasfunctie weer aan kunnen zetten.

Groet,
Theo
Reputatie 1
Theo v H schreef:

Goedenavond,

Ja zal graag ook de oppas weer willen aanzetten. Misschien eind deze maand. En deze is morgen om.

Inmiddels lopen we alweer richting het einde van de maand en heb nog steeds geen update van de Smartlife app gezien.
Hoe staat het ermee?

Ik ben niet van het klagen en wil KPN echt de tijd geven om de problemen goed op te lossen maar we zijn inmiddels bijna 3 maanden verder dat IOS gebruikers met een niet goed functioneerde app te maken heeft.
Waarom duurt het zo ontzettend lang om functies welke voor de app update wel werkte, nu op te lossen?
Zoals eerder al geschreven mag ik toch aannemen dat dit bij KPN prio heeft maar dan had er toch onderhand al een update moeten zijn?!
Ik ben hierdoor wel teleurgesteld in de service hoe KPN met mijn openstaande ticket omgaat .

Dus bij deze vraag ik nogmaals wanneer we de nieuwe app kunnen verwachten?
De wintermaanden staan voor de deur en wil graag de huisoppasfunctie weer aan kunnen zetten.

Groet,
Theo

Reputatie 1
Goedemorgen,

Krijgen we nog een reactie KPN?
En geen reactie meer dat jullie het nu nog niet weten na 3 maanden!
Er was beloofd dat vorige maand een update zou komen.
Komt er dus 1 dezer dagen een nieuwe App in de Apple store te staan waarin de eerder 4 aangegeven bugs zijn opgelost?

Graag reactie!

Groet,
Theo
Reputatie 1
Goedemorgen,

Inmiddels weer 15 dagen verder zonder enige reactie!!!!
Wat kan ik doen dat mijn openstaande ticket aandacht krijgt??
Ik voel me op deze manier niet meer serieus genomen door KPN Smartlife, met de problemen die ik begin augustus heb aangegeven.
Of kan ik ergens anders binnen KPN m'n beklach doen over deze service bij KPN Smartlife?

Nogmaals de vraag, geef AUB aan wanneer we de nieuwe app krijgen!!
Of geef op z'n minst aan tegen welke problemen jullie aanlopen waardoor de IOS app update niet komt!

Ik vertrouw erop dat er vandaag een reactie komt!!

Groet,
Theo
Reputatie 1
Goedemorgen.

Dank voor de update van de smartlife app.
Geïnstalleerd en de komende dagen ga ik testen.
1e dingetje wat me al is opgevallen, is de huisoppasfunctie.
De Hue lampen worden nu goed aangestuurd maar blijven overdag branden.
Reden is de geplande simulatie.
In de ochtend is de huisoppasfunctie nog actief.
De laatste simulatie in de ochtend is om de lampen aan te zetten.
Waarom worden om 8.52u de lampen uitgezet (terwijl ze al uit stonden door de vorige simulatie om vervolgens om 9,28u ze aan te zetten. De volgende simulatie volgt weer in de middag om deze lampen weer aan te zetten. Maar ze staan al aan door de simulatie van 9.28u.
Moeten de simulaties van 8.52 en 9.28u niet omgewisseld zijn?
Hoe kan dit aangepast worden?

Groet,
Theo
Reputatie 3
Badge
Ha Theo,

Ik heb begrepen dat je gebeld bent en dat het verder uitgezocht wordt voor je. Mocht je nog vragen hebben, weet je ons te vinden.
Reputatie 1
Goedemorgen,

Enkele weken heb ik zelf gebeld betreffende de huisoppasfunctie.
Zij konden mij niet helpen omdat ze de "1e lijn" waren en ik hiervoor iemand moet spreken van de "2e lijn".
Mij was toen verteld dat ik door iemand van de 2e lijn zou worden teruggebeld.
Helaas is dit tot op heden niet gebeurd!
Vandaar de vraag hoe het ermee staat?
Als het goed is staat mijn ticket nog steeds open!?
Ik moet nu nog steeds handmatig na 9.30u sommige Hue lampen welke door de huisoppasfunctie geactiveerd zijn uitzetten omdat de huisoppasfunctie dit niet meer doet door bovenstaand aangegeven reden.

Graag reactie omtrent dit ticket.
BVD.

Groet,
Theo

Reageer