Vraag

Vaak storing smartlife systeem

Hoi,

Ik kamp met regelmaat met storingen van het smartlife systeem.
Problemen die ik vaak tegen kom:
- afstandsbedieningen werken niet;
- deur/raamsensoren werken niet;
- sirene/rookmelder werkt niet(sirene, rook niet uitgeprobeerd 🤣 );
- bewegingssensoren werken niet;
- batterijen gaan snel leeg;
Als een van bovenstaande niet werkt dan verwijder ik deze en koppel deze opnieuw. Het werkt dan weer een tijdje maar naar enige tijd(een paar dagen, soms een paar weken) gaat het weer mis.

Vandaag was er een bewegingsmelder niet meer vindbaar, bleek dat de batterij leeg was. Nooit een melding van gehad! Deur/raamsensor werkte niet en de sirene werkte niet. Ik heb de smartlife box gereset. Na de reset waren er instellingen plots gewijzigd? De bewegingssensor, deur/raamsensor en de sirene verwijderd uit het systeem en opnieuw gekoppeld. Alles werkt weer zoals het hoort.

Wat mij stoort is dat het systeem niet goed werkt. Ik kom hier pas achter als het alarm af moet gaan om alarm te slaan of de boeven weg te jagen🤓, daar is immers een alarmsysteem voor bedoelt.

Ik heb al een aantal keer contact gezocht. Analyse op afstand wordt geactiveerd maar hier wordt niks gevonden. Hoe nu verder?

4 reacties

Reputatie 1
Het komt regelmatig voor dat het systeem sommige apparaten niet vind. Ik ondervind het zelfde probleem. Maar niet met mijn sensoren, maar meer met mijn radiatorknoppen (Toms). Regelmatig app controleren. Die geeft aan als een apparaat niet werkt.
Inmiddels zit ik alweer 2 maanden zonder werkend systeem.
Vaandaag krijg alle sensoren nieuw binnen inc zigbee stick.
Ben benieuwd of dat de oplossing is.
Reputatie 1
Suc6 met installeren.
Is een mooi systeem maar moet wel werken.
Alles ontvangen op de zigbee stick na.
De overige sensoren geinstalleerd maar nog steeds hetzelfde probleem.

Nogmaals gebeld en gevraagd om een zigbee stick.
Deze heb ik gisteren ontvangen. Nadat ik deze had geinstalleerd nog steeds hetzelfde probleem.

Vervolgens heb ik een harde reset gedaan op de smartlifebox en alles opnieuw ingesteld.

Daarna geen problemen meer gehad😁

Reageer