Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Vraag

Vervangen batterijen

Ik heb nu ruim 3/4 jaar SmartLife in gebruik. Het valt mij op dat ik alle batterijen al 2x heb moeten vervangen.. dus vanaf installatie zit nu batterij 3 in de sensoren ? Ik vind dit en erg vaak!!! Ik heb de installatie batterijen vervangen door Duracell batterijen. Hebben anderen hier ook last van en si het dus een bekend probleem dat ze ieder kwartaal vervangen moeten worden?

6 reacties

Reputatie 6
Ik neem eigenlijk aan dat, net als bij andere (professionele) alarminstallaties, die sensoren op batterijen van 3,6 volt werken en niet op gewone (duracell) 1,5 volt batterijen.
De batterijen van onze woonveilig alarminstallatie thuis gaan ongeveer 2 jaar mee.
De batterijen van de alarminstallatie op mijn kantoor worden elk jaar vervangen maar zijn dan nog lang niet leeg.

Als jij zegt dat je in 9 maanden al aan je 3de set batterijen moet beginnen, dan moet er toch wel iets goed mis zijn.
Reputatie 3
Badge +1
Hi Patrick,
Ik heb hetzelfde euvel, echter valt het mij op dat het bij de bewegingsverklikkers steeds sneller (lijkt) te zijn...
Mijn laatste set batterijen van de bewegingssensor zijn in januari vervangen en nu al weer leeg.

Heb een storing aangemeld, wacht nog op antwoord.
Groetjes,
Menno
Reputatie 3
Badge +1
Snel leeglopende batterijen bij de bewegingsverklikker is reden voor contact met de helpdesk. Ik heb inmiddels een nieuwe binnen.

Groetjes,
Menno
Reputatie 3
Badge +1
het valt mij ook op dat bewegingsmelders sneller leeg zijn dan de deur en raam sensoren. Ik heb best veel sensoren in huis en gebruik Duracell batterijen. Ik had al eens voorgesteld of de batterijen niet opgenomen kunnen worden in het assortiment. Anders kan je online wel terecht bij batterijenland.nl, heb gewoon een voorraadje ingekocht.
Reputatie 6
Begrijp ik het goed dat de bewegingsmelders van het KPN SmartLife systeem op CR2 batterijen werken?
Ik snap niet waarom KPN gekozen heeft voor dit type batterij.
De CR2 is een 3volt batterij en de Duracell heeft een capaciteit van 750mAh. Dat is dus een vermogen van 2,25wh. Veel andere alarmsystemen gebruiken 3,6volt batterijen in AA formaat. Zo ook ons alarmsysteem thuis waar ik de Saft LS 14500 batterij gebruik met een capaciteit van 2600mAh. Het vermogen van de batterij is dus 9,36wh en dat is ruim vier keer zo veel.
De batterijen in de bewegingsmelders bij ons thuis gaan ongeveer twee jaar mee, hoe lang gaan de batterijen voor een bewegingsmelder van KPN SmartLife mee?
Reputatie 3
Badge +1
Hi @wjb ja, er worden inderdaad CR2's gebruikt en CR123 Lithium cellen. Het verbruik van de componenten is normaal gesproken zo laag dat deze 2 jaar meegaan. In sommige gevallen loopt het verbruik echter behoorlijk op, waardoor de 2 jaar niet gehaald worden. Dat is echter exemplarisch en wordt door KPN ook gezien als reden om de hele unit te vervangen...

Reageer