Beantwoord

Volume Sonos automatisch aanpassen

Ik had een idee voor een handige automatisering, maar krijg het nog niet voor elkaar. Ik wil graag dat, zodra een bepaalde deur opent, het volume van een Sonosspeaker automatisch op maximaal 30% gaat. Zodra de deur sluit, mag de speaker terug naar het originele volume. Dit om geluidsoverlast te beperken. Nu zet ik hem handmatig zachter als de deur open moet.

Is dit mogelijk. En zo niet, dan is dit wellicht iets handigs om te ontwikkelen.
icon

Beste antwoord door nachad491 14 augustus 2018, 14:17

Hallo Jordan,
Bedankt voor je tip. Het is mogelijk om een programma aan te maken en daarin aan te geven dat als de deur open gaat dat de Sonos een bepaald volume heeft en vervolgens nog een programma aan te maken en daarin aangeven dat wanneer de deur sluit de Sonos een ander volume heeft. Wat betreft het originele volume terug zetten is niet mogelijk en wellicht in de toekomst een mogelijkheid zou zijn.
groeten,
Nachad

Bekijk origineel

1 reactie

Badge
Hallo Jordan,
Bedankt voor je tip. Het is mogelijk om een programma aan te maken en daarin aan te geven dat als de deur open gaat dat de Sonos een bepaald volume heeft en vervolgens nog een programma aan te maken en daarin aangeven dat wanneer de deur sluit de Sonos een ander volume heeft. Wat betreft het originele volume terug zetten is niet mogelijk en wellicht in de toekomst een mogelijkheid zou zijn.
groeten,
Nachad

Reageer