Vraag

Werking van de IOS App

Reputatie 1
Hallo,

De laatste tijd merk ik dat sommige functies in de app op mijn IOS 11.4, iphone 5C niet werken zoals verwacht.
- GeoFencing: Verschillende keren v/d week gehad dat ik al minuten thuis was en dat de beveiliging niet gedeactiveerd wordt. (Thuisfunctie). Alarm ging zelfs een keer af omdat ik er ff niet aan gedacht had om te controleren of de thuisfunctie zijn werk had gedaan. Zit er geen check op dat als de telefoon op hetzelfde netwerk zit (via WiFi) dat de thuisfunctie ook actief wordt?
- Push bericht melding: Als ik de beveiliging activeer/ deactiveer, met name via de widget dan verschijnt er de laatste tijd geen push bericht melding meer, terwijl deze wel aan staat. Want als ik de beveiliging activeer/ deactiveer via de afstandsbediening, dan krijg ik de push berichten wel.

Meer mensen met bovenstaande issue's en/of zijn deze bekend?

Groet,
Theo

5 reacties

Badge
Hallo Theo,

Bedankt voor de duidelijke omschrijving van de problemen. Wij hebben zelf getest om te achterhalen wat er mis kan gaan.
Met betrekking tot de melding van de pushberichten zit er enige vertraging op voordat de meldingen binnenkomen.
De Geofencing die niet goed werkt kan komen doordat de verbinding met de telefoon niet optimaal is. Er zit geen check op die op basis van het netwerk de thuisfunctie activeert.
Om uw gebruik van KPN SmartLife te kunnen verbeteren kunt u het beste telefonisch contact met ons opnemen op nummer 0800-0201161.
Reputatie 1
Hallo Paul,

Dank voor je reactie.
Ik heb het afgelopen week nog even aangekeken nadat ik de app een keer helemaal verwijderd heb van m'n IPhone en opnieuw geïnstalleerd had.
Helaas heeft dit niet tot het gewenste effect geleid.
Af en toe krijg ik nog steeds geen push berichten, zelfs niet met enige "vertraging".

Ook betreft de geofencing functie niet echt een verbetering.
Als ik handmatig de beveiliging gedeactiveerd heb, krijg ik daarna nog een melding dat de thuisfunctie in werking is ingetreden. Maar ja een beetje laat dan terwijl ik al minuten in het bereik was van de smartlife box.
Het lijkt er op dat op het moment dat ik de smartlife app open, dat dan pas de locatie bepaald wordt en constateert dat de telefoon binnen het ingestelde bereik bevindt.
Ik heb ingesteld dat de smartlife app altijd gebruik mag van de locatie positie bepaling.

Ik zal de komende week een keer bellen om dit te bespreken.

Groet,
Theo
Badge
Hallo Theo,

Bedankt voor de moeite die u heeft genomen om het probleem zelf op te lossen. Maar vervelend dat er ondanks de genomen stappen geen verbetering is geconstateerd, Het lijkt me een goed idee om hierover telefonisch contact met ons op te nemen zodat we verder onderzoek kunnen doen om het gebruik van KPN SmartLife voor u te kunnen verbeteren.

Groet,
Paul
Reputatie 1
Hallo Paul,

Ik heb nog een vraag.
Sinds de layout in de app gewijzigd is om de camerabeelden te bekijken, kan ik geen opnamen meer terug zien.
Er staat altijd dat er geen opnamen beschikbaar zijn.
Laatst heb ik het alarm per ongeluk af laten gaan en ben in de veronderstelling dat dan de opname gestart wordt.
Maar dit kan ik dus niet terug zien.
Moet er iets ingesteld worden?
Bij aanmelden Smartlife opslag staat wel dat de camera is losgekoppeld van Smartlife opslag.
Moet de camera gekoppeld worden aan Smartlife opslag?

Groet,
Theo
Badge
Hallo Theo,

Het beste is om ook hierover telefonisch contact op te nemen, omdat wij meer informatie nodig hebben om u een goed antwoord te kunnen geven. Dit kan op 0800-0201161 tot 20:00 uur.

Om antwoord te geven op uw vraag: de camera hoeft niet gekoppeld te worden aan SmartLife opslag, als de camera zichtbaar is in uw KPN SmartLife-app dan is hij daarmee gekoppeld ook aan de opslag.

Wij hopen u straks te spreken!

Reageer