Beantwoord

3e televisieontvanger bestellen lukt niet, ook niet telefonisch

  • 29 May 2023
  • 14 reacties
  • 116 keer bekeken

Ik ben al sinds vorige week maandag al bezig om een derde tv box te bestellen voor op de kamer van mijn zoon.

Heb al 2x gebeld en de bestelling telefonisch besteld.

Helaas gaat er blijkbaar iedere keer iets mis want ik heb nog steeds niets binnen.

Zo jammer want het was sen cadeautje voor mijn zoon die geslaagd is.

Hoe kan ik er voor zorgen dat deze tv box alsnog besteld en afgeleverd wordt?

Beetje jammer dit!

icon

Beste antwoord door Roy74 30 May 2023, 23:07

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Proficiat 🇳🇱

Dat is wel zonde. Heb je wel een bestelbevestiging gekregen per mail? Wellicht in de spam box?

Gaat het om een tv+ box? Wellicht is het technisch niet mogelijk om een derde ontvanger in gebruik te nemen, dat kan ook nog.

Bedankt voor je reactie.

De monteur gaf aan dat een derde box zonder problemen kon  mee draaien helaas had hij geen extra box bij zich! Anders had hij die ook gelijk geïnstalleerd. 

Nu zegt het kpn systeem dat mijn internet in en output te laag is voor een derde box.( Ik had al gelijk 2 zwarte super wifi versterkers erbij gekocht en die gaven excellent aan.

Telefonisch werd mij de derde keer aangegeven dat ik in de kpn winkel een box moest kopen!

Beetje vreemd verhaal!

 

Badge +19

Voor drie ontvangers heb je een behoorlijke snelheid nodig.  Welke snelheid is heb je?

Reputatie 7
Badge +7

De excellent van superwifi is hier niet relevant @Marieke1969 

Het gaat hier om de snelheid van je internet verbinding. Als je het niet zeker weet: het zal op de factuur staan. Als de snelheid te laag is dan kan het inderdaad kloppen dat de systemen aan KPN kant de bestelling niet toestaan. De klantenservice zou dit moeten kunnen zien.

Je ziet de melding in de mijnKPN omgeving zodra je een extra tv box wilt aanzetten?

Reputatie 7
Badge +12

Ik ben bang dat de monteur niet helemaal eerlijk is geweest, we hebben namelijk meer dan voldoende tv ontvangers in de bus alleen als er maar 2 in een abonnement zitten kunnen we geen derde plaatsen. Voor een derde is een goede snelheid nodig op de vaste verbinding, dus als er maar 25mb of iets dergelijks binnen komt dan is het niet mogelijk om een derde tv ontvanger aan te vragen. 

Dank jullie wel voor jullie antwoorden.

De internet snelheid is inderdaad erg laag.

Ik red net de helft van de 100 mbit hoger gaat het niet komen ook.

Fijn dat ik de antwoorden kreeg waar ik naar op zoek was 👍🏻

Reputatie 7
Badge +7

Bedankt voor de reactie. Wel duidelijkheid maar natuurlijk niet de gewenste extra tv ontvanger. De techniek zit hier dwars helaas.

Succes met het vinden van een leuk alternatief kado.

Je kunt wel de Smart TV app gebruiken voor die tv. Is het geen geschikte smart-tv van Samsung LG of een merk met Android-TV?

Dan kun je een los apparaatje kopen. 

Bijvoorbeeld de Chromecast HD met Google TV ( nu tijdelijk voor 30 euro te koop). 

Of een streamingbox. Zelf heb ik de Nokia streamingbox 8000. € 100.

Ondersteunde systemen Android-TV, Google TV, Firestick. 

Je kunt wel de Smart TV app gebruiken voor die tv. Is het geen geschikte smart-tv van Samsung LG of een merk met Android-TV?

Dan kun je een los apparaatje kopen. 

Bijvoorbeeld de Chromecast HD met Google TV ( nu tijdelijk voor 30 euro te koop). 

Of een streamingbox. Zelf heb ik de Nokia streamingbox 8000. € 100.

Ondersteunde systemen Android-TV, Google TV, Firestick. 

Ik heb al langere tijd een chromecast voor hem maar dan ben je altijd afhankelijk van wifi.

Dank je wel voor de tip!

Je kunt wel de Smart TV app gebruiken voor die tv. Is het geen geschikte smart-tv van Samsung LG of een merk met Android-TV?

Dan kun je een los apparaatje kopen. 

Bijvoorbeeld de Chromecast HD met Google TV ( nu tijdelijk voor 30 euro te koop). 

Of een streamingbox. Zelf heb ik de Nokia streamingbox 8000. € 100.

Ondersteunde systemen Android-TV, Google TV, Firestick. 

Peter,

Niet mee oneens, maar @Marieke1969 geeft aan dat de lijnsnelheid wel aan de lage kant is voor 2023. Zou deze datastroom ook niet de andere TV stromen in de weg zitten. (Zomaar een gedachte).

(Bericht heeft eerder bericht van Marieke gekruist)

Je kunt wel de Smart TV app gebruiken voor die tv. Is het geen geschikte smart-tv van Samsung LG of een merk met Android-TV?

Dan kun je een los apparaatje kopen. 

Bijvoorbeeld de Chromecast HD met Google TV ( nu tijdelijk voor 30 euro te koop). 

Of een streamingbox. Zelf heb ik de Nokia streamingbox 8000. € 100.

Ondersteunde systemen Android-TV, Google TV, Firestick. 

Peter,

Niet mee oneens, maar @Marieke1969 geeft aan dat de lijnsnelheid wel aan de lage kant is voor 2023. Zou deze datastroom ook niet de andere TV stromen in de weg zitten. (Zomaar een gedachte).

Daarom vind ik het zo vreemd dat chromecast en box wel tegelijk aan kunnen staan. Daarnaast is mijn zoon een gamer dus de xbox staat ook aan, via wifi en dat loopt allemaal zonder problemen.

De chromecast gebruikt hij om muziek op de achtergrond te draaien.

Ik moet maar afwachten tot glasvezel van kpn naar het hoge noorden van het land komt.

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Marieke1969! Zou je je profiel nog willen invullen? Ik wil graag nog voor je nakijken waarom de eerste monteur aangaf dat het zou lukken. 🙂

Voor de officiële tv boxen van kpn wordt bandbreedte gereserveerd. Die hebben daardoor voorrang op het gewone internet verkeer. 

Chromecast loopt via het gewone internet verkeer. 

Hi @Marieke1969! Zou je je profiel nog willen invullen? Ik wil graag nog voor je nakijken waarom de eerste monteur aangaf dat het zou lukken. 🙂

Ik heb mijn profiel ingevuld, bedankt dat je even meekijkt. 😊

Reageer