4K abonnement maar ik krijg geen 4K ontvangers, hoe kan dat?

  • 22 November 2022
  • 30 reacties
  • 330 keer bekeken

Ik wilde exact dezelfde vraag voorleggen! @kpn ik kreeg ook hetzelfde antwoord van de helpdeskmedewerker, dat m'n oude arris VIP2952 ook 4K aankan! Dat blijkt dus nergens uit en zie hier het antwoord van Double trouble. Alleen HD upscaling. Ondanks dat de site aangeeft, beste @Kpn ,dat bij een 4k abo er een nieuw kastje komt. De medewerker ontkende dit🙄. Alleen als de oude stuk was, zou er een nieuwe gestuurd worden. Kortom, ik betaal voor 4K, maar krijg er niets voor terug. Komop @Kpn regel dit even netjes! 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

30 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Staat in MIJNKPN je 4K ook aangemeld?

Zo niet doe het opnieuw en ga naar het winkelmandje en klik op accepteren.

 

Je kan ook gratis 0800-0402 bellen.

 

Of wachten op een moderater (KPN medewerker), maar door drukte kan dat even duren.

Vul in dat geval, als je het nog niet gedaan hebt, je profiel gegevens zo compleet mogelijk in van dit forum.

 

P.S.

Op een forum helpen vooral klanten elkaar.

Dus “kom op KPN”??

@joop2011  ja 4K is aangevinkt en opgenomen al in mijn abonnement. Een moderater heb ik hierover al gesproken, zoals gezegd, het antwoord was dat de bestaande TV-ontvanger geschikt zou zijn voor 4K en ik GEEN nieuwe ontvanger krijg bij een 4K-abonnement. Vanmiddag word ik teruggebeld door KPN ivm m'n WIFI-ontvangst, dus leg ik dit ook maar meteen voor.

 

P.S. ‘Kom op KPN’: ik zie dat KPN ook meeleest en reageert op het forum. Vandaar mijn ‘uitnodiging’

 

Reputatie 7
Badge +10

Dit is wel raar. Ik heb zelf afgelopen vrijdagmorgen via MIJN KPN de 4K optie besteld. Binnen een half uur meerdere mails met bevestiging en dat er twee nieuwe ontvangers werden verstuurd (ik heb twee ontvangers in mijn abonnement). Zaterdag ontvangers ontvangen (nieuwe 4K Arris 5202 dus) en per vandaag is het pakket ook officieel geactiveerd. Precies zoals je zou verwachten dus.

Nu alleen nog afwachten wat ik met de oude ontvangers moet doen :-)

 

En dat een KS medewerker roept dat je bij een 4K pakket (van 2,50 per maand) geen 4K ontvanger krijgt maar de oude Arris 2952 houdt is uiteraard pertinent onwaar.

Reputatie 7
Badge +20

@joop2011  ja 4K is aangevinkt en opgenomen al in mijn abonnement. Een moderater heb ik hierover al gesproken, zoals gezegd, het antwoord was dat de bestaande TV-ontvanger geschikt zou zijn voor 4K en ik GEEN nieuwe ontvanger krijg bij een 4K-abonnement. Vanmiddag word ik teruggebeld door KPN ivm m'n WIFI-ontvangst, dus leg ik dit ook maar meteen voor.

 

 

Welke KPN tv ontvanger heb je?

In jouw bericht staat Arris VIP 2952 en dat is een 2K (HD) decoder.

Dus dat gaat niet werken met 4K

 

Een moderater is iemand die op het forum reageert (dus niet telefonisch).

Heb je je profiel al ingevuld?  Dan kan een moderater hier reageren.

Dit is wel raar. Ik heb zelf afgelopen vrijdagmorgen via MIJN KPN de 4K optie besteld. Binnen een half uur meerdere mails met bevestiging en dat er twee nieuwe ontvangers werden verstuurd (ik heb twee ontvangers in mijn abonnement). Zaterdag ontvangers ontvangen (nieuwe 4K Arris 5202 dus) en per vandaag is het pakket ook officieel geactiveerd. Precies zoals je zou verwachten dus.

Nu alleen nog afwachten wat ik met de oude ontvangers moet doen :-)

 

En dat een KS medewerker roept dat je bij een 4K pakket (van 2,50 per maand) geen 4K ontvanger krijgt maar de oude Arris 2952 houdt is uiteraard pertinent onwaar.

Dat bevestigt dus mijn vermoeden!

@joop2011  ja 4K is aangevinkt en opgenomen al in mijn abonnement. Een moderater heb ik hierover al gesproken, zoals gezegd, het antwoord was dat de bestaande TV-ontvanger geschikt zou zijn voor 4K en ik GEEN nieuwe ontvanger krijg bij een 4K-abonnement. Vanmiddag word ik teruggebeld door KPN ivm m'n WIFI-ontvangst, dus leg ik dit ook maar meteen voor.

 

 

Welke KPN tv ontvanger heb je?

In jouw bericht staat Arris VIP 2952 en dat is een 2K (HD) decoder.

Dus dat gaat niet werken met 4K

 

Een moderater is iemand die op het forum reageert (dus niet telefonisch).

Heb je je profiel al ingevuld?  Dan kan een moderater hier reageren.

Klopt, de oude Arris VIP 2952.

 

@ThvO 

Misschien hebben de acties van KPN ten aanzien van het WK voetbal wel uitgemond in een ongebreidelde aanvraag naar 4K en bijbehorende apparatuur terwijl ze al snel door de hiervoor geschikte apparatuur heen waren. 

Ik heb ook gekeken hoe wij aan een 5202 (4K is gewoon iets om bestaande klanten 15Euro extra te laten betalen) zouden kunnen komen (gewoon uit belangstelling). De regulaire wegen via Mijn KPN of via de Pakket instellingen heb ik niet kunnen vinden. Dit lijkt wel te werken bij mensen die al een 5202 hebben. 

Het zou goed zijn als dit zo is, KPN gewoon openlijk hierover gaat communiceren. 

Reputatie 7
Badge +20

“oude 2952”

Valt wel mee hoor, zo oud is deze niet.

Het is zelfs nog een hele goede KPN tv decoder.😉

Maar niet voor 4K geschikt.

 

Dus moet jij inderdaad, als je het 4K abonnement (voor 2 4K zenders, rest is hetzelfde) hebt aangevinkt, dan moet je de Arris VIP 5202 krijgen.

Reputatie 7
Badge +10

@ThvO 

Misschien hebben de acties van KPN ten aanzien van het WK voetbal wel uitgemond in een ongebreidelde aanvraag naar 4K en bijbehorende apparatuur terwijl ze al snel door de hiervoor geschikte apparatuur heen waren. 

Ik heb ook gekeken hoe wij aan een 5202 (4K is gewoon iets om bestaande klanten 15Euro extra te laten betalen) zouden kunnen komen (gewoon uit belangstelling). De regulaire wegen via Mijn KPN of via de Pakket instellingen heb ik niet kunnen vinden. Dit lijkt wel te werken bij mensen die al een 5202 hebben. 

Het zou goed zijn als dit zo is, KPN gewoon openlijk hierover gaat communiceren. 

 

De enige manier om netjes aan een 5202 te komen is wat ik (precies om die reden) heb gedaan. Het 4K pakket aangevinkt, daarmee 2,50 per maand extra betalen voor 6 maanden, en de volgende dag had ik ze in huis. En ze werken uiteraard ook meteen. De extra 4K zenders die je voor die 2,50 krijgt (4 stuks) werden vandaag geactiveerd maar die vond ik dan weer niet zo belangrijk. Ik wilde gewoon graag twee nieuwe ontvangers die we soepel zouden lopen. De oude Arcadyan en Arris werden toch echt trager na de laatste updates.

Reputatie 7
Badge +20

@Ward_  als ik het goed begrijp, heeft @ThvO het 4K abonnement aangevraagd en dat staat ook in zijn MIJNKPN als ik het goed van ThvO heb begrepen.

 

Ik weet niet of jij ( @Ward_  ) ook kan inloggen op zijn account, anders moet ThvO even op een moderater wachten.😉

 

@ThvO 

Klopt jouw mail adres in MIJNKPN?

@ThvO 

Misschien hebben de acties van KPN ten aanzien van het WK voetbal wel uitgemond in een ongebreidelde aanvraag naar 4K en bijbehorende apparatuur terwijl ze al snel door de hiervoor geschikte apparatuur heen waren. 

Ik heb ook gekeken hoe wij aan een 5202 (4K is gewoon iets om bestaande klanten 15Euro extra te laten betalen) zouden kunnen komen (gewoon uit belangstelling). De regulaire wegen via Mijn KPN of via de Pakket instellingen heb ik niet kunnen vinden. Dit lijkt wel te werken bij mensen die al een 5202 hebben. 

Het zou goed zijn als dit zo is, KPN gewoon openlijk hierover gaat communiceren. 

 

De enige manier om netjes aan een 5202 te komen is wat ik (precies om die reden) heb gedaan. Het 4K pakket aangevinkt, daarmee 2,50 per maand extra betalen voor 6 maanden, en de volgende dag had ik ze in huis. En ze werken uiteraard ook meteen. De extra 4K zenders die je voor die 2,50 krijgt (4 stuks) werden vandaag geactiveerd maar die vond ik dan weer niet zo belangrijk. Ik wilde gewoon graag twee nieuwe ontvangers die we soepel zouden lopen. De oude Arcadyan en Arris werden toch echt trager na de laatste updates.

@Ward_ ik probeer te vertellen dat het lijkt of dit sinds gisteren dit niet meer functioneert als er staat geregistreerd dat je geen 4K ontvanger in bruikleen hebt..

Dat laatste begrijp ik niet goed. Je bedoelt dat het lijkt alsof ze het van de site hebben gegooid?

Het staat er toch echt! 

 

Reputatie 7
Badge +20

@ThvO 

Jij hebt gewoon recht op een Arris VIP 5202

Wacht even de reactie van een moderater af. 

 

P.S.

De opmerking 4 keer zo mooi tv kijken is een marketing praatje.

In de praktijk is het beeld inderdaad iets mooier.😉

Reputatie 7
Badge +10

Ik geloof dat @dommeke bedoelt dat de optie niet meer zichtbaar is in MijnKPN? Dat kan ik natuurlijk niet checken want ik heb het al aangezet..

 

@joop2011 Beetje laat antwoord maar ik geef hieronder in mijn handtekening al aan dat ik geen Webcare of zoiets ben. Ik kan geen accounts of klantgegevens zien, laat staan er op inloggen.

Ik heb gisteren opnieuw gebeld met KPN en de medewerker gevraagd hoe dat zit met het omwisselen van de TV ontvanger. Ook hij vertelde dat de huidige ontvanger geschikt zou zijn voor 4K. Ik heb hem gewezen op de vermelding op de eigen site en de discussie op dit forum. Hij gaf mij geen ongelijk en ging dit voorleggen aan de juridische (!) afdeling, want in zijn scherminformatie staat dus wat anders. Ik heb de bevestiging gekregen dat er binnen 3 dagen contact wordt opgenomen. Wordt dus vervolgd. 

Reputatie 7
Badge +10

Ik heb gisteren opnieuw gebeld met KPN en de medewerker gevraagd hoe dat zit met het omwisselen van de TV ontvanger. Ook hij vertelde dat de huidige ontvanger geschikt zou zijn voor 4K. Ik heb hem gewezen op de vermelding op de eigen site en de discussie op dit forum. Hij gaf mij geen ongelijk en ging dit voorleggen aan de juridische (!) afdeling, want in zijn scherminformatie staat dus wat anders. Ik heb de bevestiging gekregen dat er binnen 3 dagen contact wordt opgenomen. Wordt dus vervolgd. 

Ik sta steeds meer perplex... Even voor de zekerheid:

Jij hebt dus echt deze decoder?:

 

En de helpdesk ziet ook letterlijk dat jij een Arris 2952 hebt?

Ik heb gisteren opnieuw gebeld met KPN en de medewerker gevraagd hoe dat zit met het omwisselen van de TV ontvanger. Ook hij vertelde dat de huidige ontvanger geschikt zou zijn voor 4K. Ik heb hem gewezen op de vermelding op de eigen site en de discussie op dit forum. Hij gaf mij geen ongelijk en ging dit voorleggen aan de juridische (!) afdeling, want in zijn scherminformatie staat dus wat anders. Ik heb de bevestiging gekregen dat er binnen 3 dagen contact wordt opgenomen. Wordt dus vervolgd. 

Ik sta steeds meer perplex... Even voor de zekerheid:

Jij hebt dus echt deze decoder?:

 

En de helpdesk ziet ook letterlijk dat jij een Arris 2952 hebt?

Ja exact!

Off Topic.

Hoewel ik dit van @Ward_ niet verwacht en het zal goed bedoeld zijn, is dit een uiting in ongeloof over wat mensen zeggen of schrijven. (Ik had eerst een like bij Wards vraag geplaatst en heb die later weer weggehaald). 

Ik weet ook wel dat 80% van de klanten weet dat als ze niet helemaal de waarheid vertellen tegen de Servicedesk van KPN, de verkopers en de servicedesk hier zeer creatief mee omgaan. Ik doe hier niet aan mee.  (De reden denk ik wel te kennen, maar is voor wat ik schrijf niet van belang.) Ik vind het niet waard om er een eigen topic van te maken. Maar ik zie ook hier dat mensen die hier iets vragen niet altijd direct de werkelijk situatie uitleggen om het probleem meer nadruk te geven en dat dan regelmatige contributors van dit forum hier van uitgaan. Laten we dat niet doen het is gewoon beledigend. In dit geval mag je aannemen dat @ThvO eerst aan de onderkant van het apparaat heeft gekeken en anders de servicedesk medewerker dat aan hem heeft gevraagd.

KPN’ers communiceren zo vaak alsof alle klanten dom zijn.  

Reputatie 7
Badge +10

@Marcia_ Sorry voor de tag maar ik weet dat je aan het werk bent :-)

Het kan toch nooit zo zijn dat er in de KS instructies staat dat een Arris 2952 geschikt is voor 4K? We kennen toch maar 1 huidige 4K decoder? (de Arris 5202)

Reputatie 7
Badge +10

Off Topic.

Hoewel ik dit van @Ward_ niet verwacht en het zal goed bedoeld zijn, is dit een uiting in ongeloof over wat mensen zeggen of schrijven. (Ik had eerst een like bij Wards vraag geplaatst en heb die later weer weggehaald). 

Ik weet ook wel dat 80% van de klanten weet dat als ze niet helemaal de waarheid vertellen tegen de Servicedesk van KPN, de verkopers en de servicedesk hier zeer creatief mee omgaan. Ik doe hier niet aan mee.  (De reden denk ik wel te kennen, maar is voor wat ik schrijf niet van belang.) Ik vind het niet waard om er een eigen topic van te maken. Maar ik zie ook hier dat mensen die hier iets vragen niet altijd direct de werkelijk situatie uitleggen om het probleem meer nadruk te geven en dat dan regelmatige contributors van dit forum hier van uitgaan. Laten we dat niet doen het is gewoon beledigend. In dit geval mag je aannemen dat @ThvO eerst aan de onderkant van het apparaat heeft gekeken en anders de servicedesk medewerker dat aan hem heeft gevraagd.

KPN’ers communiceren zo vaak alsof alle klanten dom zijn.  

 

Zo was dit absoluut niet bedoeld. Dat perplex staan in mijn reactie was sowieso bedoeld voor mijn collega’s van de KS. En die check met foto was gewoon om 100% zeker te weten dat de fout niet bij de vraagsteller lag. Ik was al 99% zeker maar gewoon even voor alle zekerheid.

Reputatie 7
Badge +30

Ha @ThvO, wil jij inderdaad je forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer en hier even laten weten dat je dat gedaan hebt? Officieel is je topic nog niet aan de beurt, wij beantwoorden deze op volgorde van binnenkomst en het is héél druk. Maar Ward heeft iets van me tegoed ;-). En ik vind dit een heel kwalijke zaak, als de klantenservice dit tegen jou zegt. Dus ik wil graag intern wat feedback uitdelen en inderdaad even de check doen of onze instructies allemaal goed staan. 

@Marcia_ Sorry voor de tag maar ik weet dat je aan het werk bent :-)

Het kan toch nooit zo zijn dat er in de KS instructies staat dat een Arris 2952 geschikt is voor 4K? We kennen toch maar 1 huidige 4K decoder? (de Arris 5202)

@Ward__ wel hoor, dit soort vergissingen worden vaak gemaakt, zelfs als er procedures  zijn dat alle managers een handtekening moeten zetten over de tekst (die zetten ze trouwens toch meestal blind). 

Het zou fijn zijn als @Marcia_ in werking zet dat een bos bloemen naar @ThvO wordt gestuurd nu dit probleem kan worden opgelost. KPN is ook maar gewoon een organisatie waar mensen werken. 😍

PS, er zijn 2 4K type ontvangers. 

Reputatie 7
Badge +20

Alleen met de 4K KPN tv decoder (Arris VIP 5202) kan je 4K kijken.

En op de 8001

 

Op deze Arris VIP 2952 die @ThvO heeft kan je geen 4K kijken.

 

Ik hoop dat er snel ook een moderater (medewerker KPN) hier toelichting kan geven.

 

@ThvO

Heb je je profiel van dit forum al compleet ingevuld?

Dan kan de moderater het snel nakijken en erop terugkomen.

 

P.S.

Keek er overheen, mijn excuus @Marcia_ 

Je had al gereageerd.😊

Reputatie 7
Badge +10

@Marcia_ Sorry voor de tag maar ik weet dat je aan het werk bent :-)

Het kan toch nooit zo zijn dat er in de KS instructies staat dat een Arris 2952 geschikt is voor 4K? We kennen toch maar 1 huidige 4K decoder? (de Arris 5202)

@Ward_ wel hoor, dit soort vergissingen worden vaak gemaakt, zelfs als er procedures  zijn dat alle managers een handtekening moeten zetten over de tekst (die zetten ze trouwens toch meestal blind). 

Het zou fijn zijn als @Marcia_ in werking zet dat een bos bloemen naar @ThvO wordt gestuurd nu dit probleem kan worden opgelost. KPN is ook maar gewoon een organisatie waar mensen werken. 😍

PS, er zijn 2 4K typen ontvangers. 

 

Er is momenteel maar 1 type 4K ontvanger leverbaar. Daarom zei ik “huidige”.