Vraag

Afstandsbediening Bluetooth koppelen / batterijverbruik

  • 29 May 2023
  • 28 reacties
  • 322 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +22

Ik krijg regelmatig met tv kijken deze melding:

 

Maar het is nog 89%, beetje vreemd dat die dan met deze melding komt. Zit je tv te kijken dan komt ie met die melding. En de afstandsbediening is up to date:

versie: 0265.02.02

Hopelijk dan de tv-team hier iets aan doen.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi Dennis,

 

Ik heb bij mij gekeken en hij geeft 100% aan.

Dat betekend na 5 weken niets verbruikt.

Lijkt mij vreemd.

 

Wij gebruiken hem op ongeveer 3,5 meter. 

Reputatie 7
Badge +22

Hoi Dennis,

 

Ik heb bij mij gekeken en hij geeft 100% aan.

Dat betekend na 5 weken niets verbruikt.

Lijkt mij vreemd.

 

Wij gebruiken hem op ongeveer 3,5 meter. 

Daarom vind ik het ook vreemd, hier moet serieus naar gekeken worden. Als de batterij 15% of 20% is, dan zou die melding goed zijn, maar niet met 85%.

Reputatie 7
Badge +20

@Dennis Schreve 

Mee eens.

En 100% bij ons na 5 weken, dat kan volgens mij ook niet. 

Ergens gaat er iets niet goed.

Reputatie 7
Badge +22

Schijnbaar hebben meer klanten hier last van:

Ik heb daar ook al gereageerd.

Dennis, zijn er nog andere gelijktijdige BT toepassingen actief? Bv speakers, koptelefoon(s) of andere. 

Er zijn maar een zeer beperkt aantal kanalen. Dus als het spectrum al redelijk vol is zal een toepassing die af en toe verbinding maakt even geen verbinding kunnen vinden. Zeker continue verbindingen krijgen voorrang.

Reputatie 7
Badge +22

Ik heb me startbericht aangepast, heb de nieuwste firmware-versie van de afstandsbediening erbij gezet. 

Reputatie 7
Badge +22

Dennis, zijn er nog andere gelijktijdige BT toepassingen actief? Bv speakers, koptelefoon(s) of andere. 

Er zijn maar een zeer beperkt aantal kanalen. Dus als het spectrum al redelijk vol is zal een toepassing die af en toe verbinding maakt even geen verbinding kunnen vinden. Zeker continue verbindingen krijgen voorrang.

Nee, dat niet @PeterG, maar Bluetooth is toch verschillend, op de iPhone kom ik hem niet tegen. En op me andere apparaten ook niet, me soundbar vind ik wel op me foon. Maar gelukkig de afstandsbediening niet. 

Reputatie 7
Badge +22

Vandaag nieuwe afstandsbediening binnen gekregen, 

Batterijstatus oude AB: 89%

Batterijstatus nieuwe AB: 94%

Dus toch nog 5% meer capaciteit. (Met dezelfde batterijen) 😁 Hopelijk blijft de melding nu weg: 

Wordt vervolgd. 👍🏼

Reputatie 7
Badge +22

Helaas! Weer die melding, op de andere ontvangers heb ik dat niet. 

En nu? 🤔

Reputatie 7
Badge +20

@Dennis Schreve 

Net even gekeken bij mij en na 5 weken staat hij nog steeds op 100%.

Kan ik mij niet voorstellen, want we gebruiken hem best veel.

Reputatie 7
Badge +20

Helaas! Weer die melding, op de andere ontvangers heb ik dat niet. 

En nu? 🤔

 

Misschien / waarschijnlijk is er toch iets niet goed in deze DIW7022.

Reputatie 7
Badge +22

Misschien / waarschijnlijk is er toch iets niet goed in deze DIW7022.

Maar ja, ik ben niet de enigste met dat probleem: 

Dan kan het in de Firmware / software van de ontvangers zitten. 🤔

Reputatie 7
Badge +22

@Dennis Schreve

Net even gekeken bij mij en na 5 weken staat hij nog steeds op 100%.

Kan ik mij niet voorstellen, want we gebruiken hem best veel.

Als je de tv box eens opnieuw opstart, geeft die dan nog steeds 100%? Want dan gaat er iets niet goed. Eerst was het bij mij 89% en nu 94%, of het zit in de software van de afstandsbediening. Misschien zou KPN hier eens naar moeten kijken? 🤔

Reputatie 7
Badge +20

@Dennis Schreve 

Ja, hij blijft 100% aangeven.

Was deze week ook aan het ophalen (ik denk nieuwe software ab)

En al enkele keren opnieuw opgestart.

Vreemd he?

Reputatie 7
Badge +22

Is het een idee om de KPN tv+ box om te ruilen voor een andere KPN tv+ box? Bij die andere 3 heb ik dit probleem niet. 🤔

Reputatie 7
Badge +20

Wat een vreemd probleem dit @Dennis Schreve 🤔

Is het een idee om de KPN tv+ box om te ruilen voor een andere KPN tv+ box? Bij die andere 3 heb ik dit probleem niet. 🤔

Zou je eerst eens 2 tv+ boxen van plek willen wisselen? Op dit moment ben ik er nog niet zeker van dat het aan de box zelf ligt, er kan ook iets spelen in de omgeving waar deze specifieke ontvanger staat wat voor een verstoring zorgt. Door er een andere ontvanger neer te zetten, kunnen we testen of het probleem ‘mee verhuist’ met deze ontvanger, of dat er toch iets anders aan de hand is!

Reputatie 7
Badge +22

Ik heb een mini setje met Bluetooth, links zie je de KPN TV+ Box staan:

Maar het setje maak geen gebruik van Bluetooth: 

Omdat ik de KPN tv+ Box geen toestemming geef om contact te maken met die Kenwood M9000S. En Kenwood geef ik geen toestemming om contact te maken met de KPN TV+ Box. 

Reputatie 7
Badge +22

Wat een vreemd probleem dit @Dennis Schreve 🤔

Zou je eerst eens 2 tv+ boxen van plek willen wisselen? Op dit moment ben ik er nog niet zeker van dat het aan de box zelf ligt, er kan ook iets spelen in de omgeving waar deze specifieke ontvanger staat wat voor een verstoring zorgt. Door er een andere ontvanger neer te zetten, kunnen we testen of het probleem ‘mee verhuist’ met deze ontvanger, of dat er toch iets anders aan de hand is!

@Maja_ de tv ontvanger gooit de verbinding van de afstandsbediening eruit. Maar het kan ook zijn dat de afstandsbediening zelf de verbinding verbreekt. Omdat uit te sluiten heb ik een andere afstandsbediening laten komen. Ook deze nieuwe afstandsbediening verbreekt de verbinding met de box. Ik heb meer het gevoel dat het toch bij de software van de afstandsbediening ligt, hopelijk zou een update werken. En dit bericht van mij bij hun te neerleggen. 😉

Ik heb exact hetzelfde probleem. En inderdaad bij mij heeft een nieuwe AB ook niet geholpen. Erg storend

Badge

Ik heb exact hetzelfde probleem. En inderdaad bij mij heeft een nieuwe AB ook niet geholpen. Erg storend

goedenavond, bij mij begon de AB een aantal weken terug ook plots de verbinding te verbreken. Ik grote knop indrukken en opnieuw koppelen, maar dat herstelde niet altijd de verbinding.. Kastje spanningsloos maken hielp dan soms…. en toen trok ik gefrustreerd tijdens zo’n melding een batterij uit de AB, plaatste hem terug, en zodra ik op een knopje drukte was direct de verbinding hersteld. Ik had dit probleem op random momenten, soms enkele keren kort achter elkaar, maar ik denk dat ik nu een week dat probleem niet meer heb. Echter weigert het kastje de softwareversie weer te geven van de AB. Maar als het blijft zoals het de laatste dagen is dan zal me dat een HEMA worst wezen. Voor dit probleem zich voordeed stopte de bluetoothverbinding van de AB steevast nadat ik een ander bluetooth apparaat met het kastje had verbonden (Google stadia controller of koptelefoon) Terugkijken van met name Cartoon network gaat gepaard met afwisselend full HD en bagger SD beeldkwaliteit en meerdere aaneengesloten programma.s achter elkaar kijken gaat niet.. Op mn ouwe kastje ging dat (bijna)vlekkenloos. Ook vaak bij opstarten geen geluid of geen beeld. Hopelijk gaan ze al deze irrritatiepuntjes gauw verhelpen….

 

ps, zat wel erg kort ethernetkabeltje bij dus noodgedwongen met oude Cat5e moeten aansluiten op V10a, maar zal weinig uitmaken lijkt me?

 

Reputatie 7
Badge +22

Wat een vreemd probleem dit @Dennis Schreve 🤔

Zou je eerst eens 2 tv+ boxen van plek willen wisselen? Op dit moment ben ik er nog niet zeker van dat het aan de box zelf ligt, er kan ook iets spelen in de omgeving waar deze specifieke ontvanger staat wat voor een verstoring zorgt. Door er een andere ontvanger neer te zetten, kunnen we testen of het probleem ‘mee verhuist’ met deze ontvanger, of dat er toch iets anders aan de hand is!

@Maja_ ik heb dit gisteren gedaan, we gaan het zien, als het zo is dat ie het nu wel normaal doet in de huiskamer dan ligt het toch aan de tv ontvanger. Die van de serre staat nu in de huiskamer, en die van de huiskamer in de serre. Mocht ie die melding in de serre gaan geven dan ligt het aan de ontvanger. 

Reputatie 7
Badge +22

Wat een vreemd probleem dit @Dennis Schreve 🤔

Zou je eerst eens 2 tv+ boxen van plek willen wisselen? 

@Maja_ ik heb dit gisteren gedaan, we gaan het zien, als het zo is dat ie het nu wel normaal doet in de huiskamer dan ligt het toch aan de tv ontvanger. Die van de serre staat nu in de huiskamer, en die van de huiskamer in de serre. Mocht ie die melding in de serre gaan geven dan ligt het aan de ontvanger. 

Helaas weer dezelfde melding: 

Ik heb dit alleen in de huiskamer. 🤔

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, dan lijkt het er toch op dat er iets in de woonkamer aanwezig is dat voor deze rare verstoring zorgt 🤔

Het iTV team is inmiddels druk bezig om dit te onderzoeken, aangezien er meer meldingen over binnenkomen. Doordat het er alle schijn van heeft dat dit veroorzaakt wordt door een issue bij de klanten thuis, is het echter wel erg lastig om te achterhalen waar dit mis gaat. Zou je nog eens willen testen of opnieuw koppelen van de afstandsbediening een verschil maakt? 

Bluetooth werkt op 2.4 Ghz. Inderdaad, dezelfde band als wifi.

Zijn er veel gelijktijdige (2.4) wifi verbindingen in huis?

Reputatie 7
Badge +22

Bluetooth werkt op 2.4 Ghz. Inderdaad, dezelfde band als wifi.

Zijn er veel gelijktijdige (2.4) wifi verbindingen in huis?

Dan moet die ITV team daar maar eens verandering in steken. 
De airconditioning, de thermostaat, en de slimme meter en de brandmelders draaien op 2,4 GHz. Maar waarom gebruikt de afstandsbediening 2,4 GHz? Kunnen ze dat geen andere frequentie geven? Teveel apparatuur op dezelfde frequentie geeft problemen.