Beantwoord

Afstandsbediening koppelen aan JVC LT-28FD100 lukt niet

  • 13 December 2021
  • 33 reacties
  • 953 keer bekeken

Ik heb een JVC LT-28FD100 gekocht, en heb al veel code's geprobeerd om de tv te koppelen. Maar het mag me helaas niet lukken, iemand misschien een idee hoe ik het wel voor elkaar kan krijgen. Ik heb afstand bediening D3

icon

Beste antwoord door Theo van Dijk 17 January 2022, 16:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

33 reacties

Hallo @Theo van Dijk ,

Dit heb ik eerder meegemaakt!

Dit is toen opgelost door een nieuwe afstandsbediening.

Die kan je hier gratis aanvragen.

Met de D3 zou het moeten zijn ( http://kpn.com/ab ):

Houdt de STOP :black_medium_small_square: minimaal 5 seconden ingedrukt totdat rode ledje 2 x knippert.

Voor de (eerste) code in. Rode led knipper 2 x.

Test nu de tv functies tv aan/uit, volume/mute (en evt bronkeuze).

Werkt het dan ben je klaar. Anders procedure met volgende code.

Codes JVC D3

186, 193, 191, 189, 188

 

PeterG

Ik ga hier mee aan de gang, ik laat het weten of het gelukt is. Kan wel morgen worden.

Helaas, op geen van de code's is het gelukt. Ik heb contact gehad met de KPN, ik krijg een nieuwe afstand bediening. En dan moest het werken, volgens de KPN medewerker.

ik krijg een nieuwe afstand bediening

@Theo van Dijk

Die stel je op een heel andere manier in. Er zit een beschrijving bij met snelcodes en die procedure. Heeft geen snelcode voor JVC. Dus… :

Losse codes (andere dan bovenstaande) voor de merken kan ook. Die pdf vind je via https://kpn.com/ab . Of je klikt hier (pdf).

Reputatie 7
Badge +19

Laat je ons nog wel even weten of het met de nieuwe wel lukt @Theo van Dijk? 

Even moeten op de afstand bediening, maar helaas ook niet werkend te krijgen. Dus ben veroordeeld tot 2 afstand bedieningen.

Hallo Theo, Ik heb dezelfde televisie gekocht en heb dezelfde afstandsbediening van kpn (de D3). Welke vervangende afstandsbediening heb jij van KPN gekregen? Ik wil het ook nog een keer proberen. 

 

deze afstand bediening heb ik, krijg hem niet werkend.

Misschien werkt de comfort+ afstandsbediening wel,Die kan je via 0800-0402 aanvragen.

ik hoor graag, als het je gelukt is. Kan ik hem ook aanvragen.

 

ik hoor graag, als het je gelukt is. Kan ik hem ook aanvragen.

 

Hoi Theo,

Ik heb die tv niet en ik kan het zodoende niet testen:wink:

Het was een suggestie voor jullie om uit te proberen.

Ik heb het nummer gebeld. Ik moet zeggen dat KPN dit wel heel flexibel doet. Ik krijg de comfort+ opgestuurd. Als het goed is morgen binnen. Ik houd jullie op de hoogte. 

 

Die tv moet zonder meer werken met de allernieuwste ab van kpn. De T4H.

Dit geldt voor de witte T4H; niet voor de zwarte Comfort+ (daar zal overigens € 20 voor gerekend worden)

Druk de source knop in en direct daarna ook de ok knop. En houd ze samen ingedrukt totdat de rode led op de ab brandt.
Typ daarna de (eerste) code in en druk kort op de ok knop.

Probeer nu de tv functies. Dat zijn volume/mute, bronkeuze en tv aan/uit.

Codes JVC: 005, 045, 188, 194, 309, 310, 328, 402, 457

BTW wel een heel prijzig toestelletje gezien de kleine maat (maar 28 inch / 71 cm) en HDready. 199 euro zou ik daar niet voor over hebben. Heul misschien als het nog FHD was (1080) maar niet met HDready.

Die tv moet zonder meer werken met de allernieuwste ab van kpn. De T4H.

Dit geldt voor de witte T4H; niet voor de zwarte Comfort+ (daar zal overigens € 20 voor gerekend worden)

.

Niet waar,

Mijn moeder heeft hem zo´n half jaar geleden volledig gratis gekregen en daar is nooit geld voor gerekend.

De T4H afstandsbediening word ook voor 15euro verkocht maar via de KS en de tool krijg je hem gratis.

Hoe kom je er bij??:sweat_smile:

 

Die tv moet zonder meer werken met de allernieuwste ab van kpn. De T4H.

Dit geldt voor de witte T4H; niet voor de zwarte Comfort+ (daar zal overigens € 20 voor gerekend worden)

Druk de source knop in en direct daarna ook de ok knop. En houd ze samen ingedrukt totdat de rode led op de ab brandt.
Typ daarna de (eerste) code in en druk kort op de ok knop.

Probeer nu de tv functies. Dat zijn volume/mute, bronkeuze en tv aan/uit.

Codes JVC: 005, 045, 188, 194, 309, 310, 328, 402, 457

BTW wel een heel prijzig toestelletje gezien de kleine maat (maar 28 inch / 71 cm) en HDready. 199 euro zou ik daar niet voor over hebben. Heul misschien als het nog FHD was (1080) maar niet met HDready.

Lijkt duur maar een klein toestel met een beetje kwaliteit beeld is bijna niet te vinden. Televisiemakers investeren helemaal niet in deze kleine tv's. Het probleem bij de meeste toestellen is dat ze een heel beperkte kijkhoek hebben. Iets scheef er voor en alle kleur is weg. Om die reden al eens een LG terug gestuurd. De TV hangt tussen de keuken en de eetkamer en dan wil je een goede kijkhoek. Deze JVC heeft echt geweldige kijkhoek. 

Ons 1st world problem is de dubbele afstandsbediening. Dat hoop ik nog op te lossen. Ik wacht even af wat de Comfort+ doet. 

Jan 1611, heb je het al geprobeerd een andere afstand bediening werkend te krijgen. Ik ben namelijk wel benieuw, kan ik het ook proberen.

Na lang wachten kwam vandaag het pakketje van KPN binnen. Teleurstellend. Telefonisch gaven ze aan een comfort+ te zullen sturen maar dat is dus niet wat ik ontvangen heb. Ik heb dezelfde gekregen als Theo van Dijk … zucht! Ik ga er wel wat mee proberen maar gezien de ervaring van Theo verwacht ik hier niet veel van. 

Wees blij dat je de (zwarte) Comfort+ niet hebt ontvangen. Die is, qua ingebakken codes, best al oud. Veel ouder dan de nieuwe witte ab met de cijfers bovenaan. Die moet het gewoon doen met een nieuwe JVC televisie.

Druk de source in en direct daarna óók de OK knop en houdt ze enkele seconden tegelijk ingedrukt totdat de rode led brandt. Typ de (eerste) code in; ledje knippert 2 x. Druk dan nog kort op de OK knop. Probeer de functies v.d. tv die ondersteund worden, dat zijn alleen aan/uit, volume/mute en bronkeuze.
Werkt het ben je klaar; anders nogmaals de handelingen met de volgende code.

Codes JVC voor de T4H ab:
005, 045, 188, 194, 309, 310, 328, 402, 547.

Bron: PDF ab T4H instellen.

Dat is precies wat ik gedaan heb na ontvangst. Het resultaat is hetzelfde als bij Theo van Dijk met dezelfde afstandsbediening en dezelfde televisie. Er is geen code die werkt. 

Ik vind het ook heel wonderlijk dat je een dergelijk nieuwe televisie niet gekoppeld krijgt. De Comfort+ heeft JVC in de snelcodelijst onder ‘3’. Vandaar dat Theo en ik de hoop hadden dat deze afstandsbediening wel zou werken. We kunnen dat nu echter niet proberen aangezien ik de T4H heb ontvangen in plaats van de afgesproken Comfort+. 

Die Comfort+ moet je ook gewoon kopen. Die wordt i.t.t. andere berichten niet gratis verstrekt.

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/233229/comfort-afstandsbediening-voor-interactieve-tv/?pos=612

Verder blijf ik het apart vinden dat een algemeen merk niet in te stellen valt. Alhoewel…. de allernieuwste Loewe's kunnen ook niet bediend worden met de kpn-ab.

Overigens valt het aantal functies van de tv die je kunt bedienen tegen. Alleen tv aan/uit, volume/mute en vaak, maar niet altijd, bronkeuze.

Lukt het zelfs niet om de volumeknoppen werkend te krijgen?

Die Comfort+ moet je ook gewoon kopen. Die wordt i.t.t. andere berichten niet gratis verstrekt.

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/233229/comfort-afstandsbediening-voor-interactieve-tv/?pos=612

 

Toch is dat mij wel gelukt via de techdesk.Maar lijkt wel of kpn met alles moeilijker aan het worden is.

Maar gelukkig kan je hem binnen 14 dagen terugsturen dus als het niet werkt ben je niet je geld kwijt.

Ik heb iets van reactie. Op code 329 doen in  ieder geval aan/uit en mute het. Volume doet het niet hoewel de infrarood ontvanger wel knippert. 

Dit komt trouwens overeen met code 675 op de standaard afstandsbediening versie D3. Ook daarmee werkt aan/uit en mute. 

Misschien kan een moderator wel een comfort+ AB voor jullie bestellen @Jan 1611 en @Theo van Dijk .

Vul jullie  profiel in met je klantnr,adres,naam,geboortedatum etc.

 @PeterG :Kan jij de moderators inlichten?Ik heb daar de rechten niet voor.