Beantwoord

Afstandsbediening KPN TV+ koppelen met Harmony hub logitech

  • 24 January 2023
  • 133 reacties
  • 9416 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Ist het mogelijk de nieuwe afstand bediening ook te koppelen in de harmony hub of kan hij geen ir zenden naar kpn tv+ ontvanger .

Dit ging prima met de 4k ontvanger die deed ir en blue-tooth

 

icon

Beste antwoord door Stimpy 1 February 2023, 14:10

Bekijk origineel

133 reacties

@Andrevanderweid ,

Er werd eerder vandaag verteld alleen bluetooth en dus geen IR.

Wel jammer btw dat da zo is😔

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Andrevanderweid! De afstandsbediening werkt inderdaad alleen met bluetooth. Op ons kennisartikel over de afstandsbediening van TV+ kun je alle specificaties vinden! 

 

Reputatie 2
Badge

iIk heb een oplossing gevonden ik bedien via de afstandbediening van de kpn + box -de tv aan -de homecinema het geluid-  en alles samen stuur ik nu met google home via stem bediening

Reputatie 7
Badge +17

Dat is een slimme! Markeer ik je reactie als antwoord, mochten toekomstige meelezers deze tips ook nodig hebben. Bedankt voor het delen! 

Reputatie 7

KPN zou de diw7022 bij Logitech kunnen aanmelden als Android TV device die via het LAN bediend kan worden maar KPN kennende zal dat wel niet gaan gebeuren. 😖

Ik heb mijn Harmony Hub aan een ChromeCast GoogleTV weten te koppelen door tijdelijk een “Asus Nexus Player” activiteit toe te voegen aan mijn harmony setup.
Aangezien de TVBox+ hetzelfde onderliggende platform gebruikt (AndroidTV), vermoed ik dat dit hierbij ook wel gaat werken.
Onderstaande link geeft meer informatie hierover:

Bluetooth pairing with Harmony Hub

Reputatie 2
Badge

@wjb 

 

Dat zit er dik in dat het niet gebeurt maar heb he nu goed werkend de hoofd dingen gaan via google home en de bediening bij tvkijken kan via de ab van de kpn+ box

 

Reputatie 7
Badge +20

P.S. 

“off topic"

Heel erg jammer dat Logitech deze universele afstandsbediening helemaal niet meer maakt.

Ik heb in de mijne al een keer een nieuwe oplaatbare batterij gedaan, maar moet nu toch om de 2 a 3 dagen opladen.

Hij is pas 5 jaar oud.

Dus als ik ooit overstap naar de KPN tv+ decoder, laat ik de logitech vervallen.

“off topic” 

 

Ik ga ervan uit dat de afstandsbediening van de KPN tv box wel ir heeft, om de tv aan/uit, volume en source te kunnen regelen. 

Reputatie 7
Badge +20

KPN zou de diw7022 bij Logitech kunnen aanmelden als Android TV device die via het LAN bediend kan worden maar KPN kennende zal dat wel niet gaan gebeuren. 😖

 

Helaas hebben niet alle Logitech Harmony een Lan bediening.

Ik heb de Logitech Harmony Ultimate one en die heeft alleen IR (infrarood).😉 (dus geen LAN of heb of zo).

Reputatie 7

Helaas hebben niet alle Logitech Harmony een Lan bediening.

Maar dit topic gaat over de Harmony Hub en die heeft dat wel.

Wij bedienen onze zowel Sony televisie als onze Sony home cinema set vanaf onze Android telefoons via de Harmony Hub over het LAN. Ook de 5202 bedienen we op die manier als we radio willen luisteren maar daar loopt de communicatie tussen Harmony Hub en 5202 via IR.

 

Reputatie 2
Badge

P.S. 

“off topic"

Heel erg jammer dat Logitech deze universele afstandsbediening helemaal niet meer maakt.

Ik heb in de mijne al een keer een nieuwe oplaatbare batterij gedaan, maar moet nu toch om de 2 a 3 dagen opladen.

Hij is pas 5 jaar oud.

Dus als ik ooit overstap naar de KPN tv+ decoder, laat ik de logitech vervallen.

“off topic” 

 

Ik ga ervan uit dat de afstandsbediening van de KPN tv box wel ir heeft, om de tv aan/uit, volume en source te kunnen regelen. 

de afstandbedieng heet wel ir voor tv of cinemaset maar de box heeft alleen bluetooth

de afstandbedieng heet wel ir voor tv of cinemaset maar de box heeft alleen bluetooth

Heb je al de hieronder beschreven procedure geprobeerd?

Ik heb mijn Harmony Hub aan een ChromeCast GoogleTV weten te koppelen door tijdelijk een “Asus Nexus Player” activiteit toe te voegen aan mijn harmony setup.
Aangezien de TVBox+ hetzelfde onderliggende platform gebruikt (AndroidTV), vermoed ik dat dit hierbij ook wel gaat werken.
Onderstaande link geeft meer informatie hierover:

Bluetooth pairing with Harmony Hub

 

Reputatie 2
Badge

Dat hoef ik niet meet te doen werk prima hier nu en anders ruzie met de vrouw😁

Ik heb mijn Harmony Hub ‘werkend’ gekregen met de KPN TV+ STB (DIW7022). Wat ik heb gedaan, is in de Harmony App ‘Nvidia Shield’ als apparaat toegevoegd. Vervolgens wordt er gevraagd om een BlueTooth-verbinding te maken. Hiervoor ga je op de KPN TV+ STB naar instellingen > algemene instellingen > afstandsbediening en accessoires. Verbind een nieuw apparaat en je ziet ‘Harmony Keyboard’ tevoorschijn komen. Maak de koppeling.

 

Wat wel werkt:

  • KPN TV+ STB aan/uit
  • Numerieke invoer 0-9
  • Pauzeren, stoppen, vooruit- en terugspoelen
  • Terugknop
  • Selectiebevesting d.m.v. OK-knop
  • Mute
  • Volume + en - (let hier wel op dat hij de volume van de KPN TV+ STB omhoog en -laag zet en dat je op de Harmony Hub een activiteit moet configureren wil je dit overrulen in het geval je een home cinema set hebt)
  • Ga naar begin of einde
  • Home knop

Wat niet werkt:

  • Google Assistant
  • Zappen CH+ en CH- (workaround is navigatietoets omlaag twee keer gebruiken, hierdoor kun je horizontaal zappen en vervolgens bevestigen met OK-knop)
  • Apps buttons (gebruik hiervoor de menu knop op de Harmony als 'home’ knop)
  • Kleurknoppen (opnemen, begin gemist)
  • Radioknop
  • Gidsknop (workaround via menuknop en handmatige invoer)
  • Zoekknop

Er is mee te leven. Overigens viel het me op dat de universele afstandsbediening ook niet meer in te stellen is via de Samsung TV. Het modelnummer is niet bekend. Ik had gehoopt dat de TV (Q70 uit 2021) d.m.v. HDMI-CEC kon zappen. Dan had ik in de Harmony app onder ‘activities’ de knoppeninvoer gewijzigd dat daarvoor de toetsencombinatie van de TV gebruik kan worden gemaakt. Met deze situatie valt te leven, mooier zou inderdaad zijn als KPN de TV+ STB aanmeldt bij Harmony.

Nog een aanvulling op het lijstje. Ook het aanzetten werkt niet als hij uit de energie spaarstand komt. Ik kan helaas de afstandsbediening van KPN ook niet gebruiken omdat de versterker in een dichte kast staat (hiervoor heb ik dan ook de Logitech hub)

Reputatie 3

Ik heb gisteren (31-01-2023) gebeld met Logitech met de vraag of ze hem kunnen toevoegen.

De (slecht verstaanbare) dame die ik gesproken heb zou dit gaan doorzetten naar een ander niveau.

 

Ik heb het ook wel aan de praat gekregen met de 'asus nexus player’, maar vind het nog niet bruikbaar.

Mis toch echt wel dat veel knoppen niet werken (gids, kanaal omhoog/omlaag), kleurenknoppen).

 

Dus hopelijk kunnen ze binnenkort het apparaat gewoon goed toevoegen zodat de knoppen ook al gelijk goed gemapt zijn.

 

Dus misschien even wat meer mensen bellen naar de klantenservice (020-2008433) zodat het wat meer prio gaat krijgen.

Ik ga meteen bellen 😁

Reputatie 3

Nou, hoop toch dat er meer mensen bij Logitech gaan klagen.

Kreeg uiteindelijk onderstaande reactie:

 

Dear
 
Thank you for the patience!  Please forgive the late reply, unfortunately we are a little more busy than usual. 
 
Our team is not able to add the product into the database and we don't have any plan to support the device. So we can't provide any timeline or assurance on the availability of this. 
 
Thanks for the understanding! 
 
Kind regards, 
Martina
Logitech Support.

 

Persoonlijk baal ik hier wel van, aangezien ik het zonder bepaalde knoppen toch echt niet zo fijn vind werken.

En heb geen zin om een extra AB op de bank te hebben….

Reputatie 7
Badge +20

@Stimpy 

Welke AB van Logitech heb je?

Heb je er een hub bij?

Anders werkt hij alleen ir en de KPN TV+ 7022 box werkt niet met ir, maar alleen met BluTooth.

En wij hebben de Logitech, maar ook de originele ab van LG erbij liggen.

 

En als we deze box gaan nemen, stoppen wij met de Logitech.

Om de 2 dagen (soms 3) opladen is ook niet erg fijn.

Iets meer dan een jaar geleden een nieuwe oplaadbare batterij erin gedaan. 

Wij hebben de Logitech Harmony One Ultimate. 

Reputatie 3

@Stimpy

Welke AB van Logitech heb je?

 

 

Het titel van het topic is 'Afstandsbediening KPN TV+ koppelen met Harmony hub logitech’ 😉

Dus ik heb de elite met hub.

Batterij is bij mij geen issue aangezien ik heb 's avonds op de lader zet en dan zit hij weer mooi vol.

 

Tevens heb ik alles aangesloten via een AV versterker en ja, ik ga niet meer terug naar 4 AB's voor elk apparaat.

En via HDMI CEC werkt het vaak ook niet lekker.

Dus nee, ben zeer tevreden over logitech AB's en wil er dus ook niet mee stoppen.

 

Denk dus ook dat als meer mensen met een HUB gaan 'klagen’ dat ze hem wel gaan toevoegen.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

@Stimpy 

Niet boos worden en niet boos reageren. Niet nodig.

Ik was gewoon nieuwsgierig en gaf mijn mijn eigen mening (maar dat mag tegenwoordig niet meer).😣

 

Logitech is een paar jaar geleden gestopt met de universele afstandsbedieningen en ik ben bang dat ze er niet veel tijd meer in steken.

Wel heel erg jammer. 

Reputatie 7

Het zou heel fijn zijn als de DIW7022 aan de database van Logitech toegevoegd zou kunnen worden zodat deze via de Harmony app op mijn telefoon bediend kan worden.

Reputatie 2
Badge

Ik denk dat KPN zelf met logitech in contact moet gaan om het erin te krijgen in de hub database.

Ik heb ook via mail contact gehad en kreeg ook dat ze geen ondersteuning geven ervoor.

Reputatie 3

@Stimpy

Niet boos worden en niet boos reageren. Niet nodig.

Ik was gewoon nieuwsgierig en gaf mijn mijn eigen mening (maar dat mag tegenwoordig niet meer).😣

 

 

Ben niet boos hoor 😉, was een beetje 'cynisch’ bedoeld.

En tuurlijk mag je je mening geven, alleen ben ik nog niet 'klaar’ met logitech (zelf zijn ze helaas wel gestopt met AB's).

Vind het al jaren een top product en zonde dat ze er mee gestopt zijn.

 

Ik denk dat KPN zelf met logitech in contact moet gaan om het erin te krijgen in de hub database.

Ik heb ook via mail contact gehad en kreeg ook dat ze geen ondersteuning geven ervoor.

 

Zou een optie kunnen zijn.

Nadeel is dus dat er geen IR meer wordt gebruikt waardoor zelf toevoegen niet meer kan.

Optie van Logitech zou kunnen zijn dat je de ‘DIW7022 AB’ aan je telefoon zou kunnen hangen en dan via de logitech app de verschillende buttons zou kunnen laten 'inleren’ via Bluetooth.

Maar helaas hebben ze die optie niet.

 

Heb de ‘DIW7022 AB’ al wel aan mijn telefoon gekoppeld gehad en dat werkte wel.

Kan alleen geen app vinden waarmee je dan de keymapping van de DIW7022 kan achterhalen.

Zou even alle onbekende buttons indrukken zijn en dan kijken wat de AB voor een signaal verstuurd.

 

Ik krijg binnenkort de DIW7022 en heb een Harmony Hub + Elite thuis. Ik ben ook wel benieuwd of KPN de box bij Logitech gaat aanmelden.

@Stimpy hoe heb je de AB aan je telefoon gekoppeld? Dan kan ik straks ook eea proberen als ik de box binnen heb.

Ik kwam overigens de volgende lijst met Android TV keymaps tegen, wie weet heb je er iets aan: http://www.temblast.com/ref/akeysname.htm 

Daarnaast zijn er vergelijkbare issues met andere boxen van Sagemcom icm de Harmony Hub. Hier staat een workaround, ik kan het zelf nog niet proberen, maar misschien komen jullie hier een eind mee? https://www.dslreports.com/forum/r32265982-Using-an-Harmony-Universal-remote-with-Ebox-TV

Reageer