Beantwoord

Afstandsbediening KPN TV+ koppelen met Harmony hub logitech

  • 24 January 2023
  • 133 reacties
  • 9418 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Ist het mogelijk de nieuwe afstand bediening ook te koppelen in de harmony hub of kan hij geen ir zenden naar kpn tv+ ontvanger .

Dit ging prima met de 4k ontvanger die deed ir en blue-tooth

 

icon

Beste antwoord door Stimpy 1 February 2023, 14:10

Bekijk origineel

133 reacties

Reputatie 3

 

@Stimpy hoe heb je de AB aan je telefoon gekoppeld? Dan kan ik straks ook eea proberen als ik de box binnen heb.

 

 

Als je de 7 en 9 button van de AB ingedrukt houd gaat deze in een pairing modus.

Dan zie je hem ook bij je BT devices.

 

Daarnaast zijn er vergelijkbare issues met andere boxen van Sagemcom icm de Harmony Hub. Hier staat een workaround, ik kan het zelf nog niet proberen, maar misschien komen jullie hier een eind mee? https://www.dslreports.com/forum/r32265982-Using-an-Harmony-Universal-remote-with-Ebox-TV

 

Mmm dit klinkt opzich wel hoopvol aangezien je dan de overige knoppen wel kan mappen (gids en zo).

Eens kijken of ik mij hier eens in kan verdiepen

Fabrikanten

Produceert u IR-apparaten en wilt u uw producten of IR-codes aan onze database toevoegen? Stuur een e-mail met meer informatie aan ons team voor gegevensintegratie op datasupport@logitech.com. Houd er rekening mee dat de externe of technische ondersteuning van Harmony een van de bovenstaande contactopties via telefoon of e-mail moet gebruiken. U ontvangt dus geen antwoord van ons team voor gegevensintegratie.

 

Het lijkt me een kleine moeite voor iemand bij KPN om hier even een mailtje aan te wagen, als logitech alle gegevens over de afstandsbediening heeft zal het toch ook niet zo'n probleem zijn om deze toe te voegen.

 

Ik mis op dit moment (als Nvidia Shield toegevoegd) vooral de page up/down en de gids knoppen, die zouden met bovenstaande workaround wellicht kunnen functioneren. Daarnaast missen de kinderen vooral de favorieten, zenderlogo's zijn toch iets makkelijker dan de zendernummers  in toetsen.

Heeft iemand hier toevallig nog wat tips voor?

Reputatie 7

Het lijkt me een kleine moeite voor iemand bij KPN om hier even een mailtje aan te wagen, als logitech alle gegevens over de afstandsbediening heeft zal het toch ook niet zo'n probleem zijn om deze toe te voegen.

Voor de TV+ Box wordt echter geen IR gebruikt maar verloopt de bediening via bluetooth of via het LAN.

Dan nog zou het KPN sieren dat de 7022 (en overigens ook de 5202) aangemeld worden bij Logitech. Ik weet echter niet wat de procedure is voor het aanmelden van apparatuur de via bluetooth en/of het netwerk bediend kunnen worden.

Het lijkt me een kleine moeite voor iemand bij KPN om hier even een mailtje aan te wagen, als logitech alle gegevens over de afstandsbediening heeft zal het toch ook niet zo'n probleem zijn om deze toe te voegen.

Voor de TV+ Box wordt echter geen IR gebruik maar verloopt de bediening via bluetooth of via het LAN.

Dan nog zou het KPN sieren dat de 7022 (en overigens ook de 5202) aangemeld worden bij Logitech. Ik weet echter niet wat de procedure is voor het aanmelden van apparatuur de via bluetooth en/of het netwerk bediend kunnen worden.

Dat er geen IR wordt gebruikt lijkt me niet uit te hoeven maken voor de wijze van aanmelden door een fabrikant of provider, het gaat erom dat bekend wordt bij Logitech welke knoppen op de AB welke opdracht af horen te geven. Of dit nu via BT, IR of LAN is.

 

Maargoed, sinds het stoppen van de productie zal ook de service op Harmony wel op een laag pitje zijn gezet, ondanks de belofte dat het ondersteund blijft zolang de afstandsbedieningen nog gebruikt worden.

Goedemorgen, is er nog iemand verder gekomen met de workarounds?

Ik twijfel om de TV+ box te annuleren. Ik heb met de 2260 nu alles perfect werkend icm met de Harmony Hub en ik zou het erg zonde vinden als het nu niet helemaal 100% werkt.

Ben ook erg benieuwd, anders ga ik denk ik nog niet weer overstappen naar KPN. 

Ik zag na googlen dat iemand met een oudere andere sagemcom box succes had met een apparaat in de logitech database, namelijk DB-T2200 of Humax DTR-T4000. Is dit geprobeerd?  https://www.avforums.com/threads/anyone-using-a-bt-tv-box-pro-with-a-harmony-hub.2388589/ 

 

Of via de hub met een flirc IR USB dongle een hid keyboard simuleren via het usb poortje op weer een andere sagemcom box:

https://forum.flirc.tv/index.php?/topic/2527-sunrise-tv-box-uhd-logitech-harmony-or-any-universal-remote/

 

Werkt een usb toetsenbord als je hem in de DIW7022 stopt??  dan zou het een optie zijn, ook voor alle Harmony AB's.

Reputatie 3

Ik heb het nu redelijk goed werkend qua AB.

 

Heb de nvidia shield TV toegevoegd (heb deze zelf ook, dus 1 extra) en een 'Windows computer’.

Beetje wat al eerder gepost via deze link: https://www.dslreports.com/forum/r32265982-Using-an-Harmony-Universal-remote-with-Ebox-TV

 

Krijg alleen de button 'gids’ niet aan de praat en de kleurknoppen niet.

 

Maar zappen gaat goed (via windows computer) en daarna in menu navigeren (gaat via de shield) gaat ook goed.

 

Je moet wel even connectie maken met de KPN Box d.m.v. toevoegen van een 'accessoires’.

Mocht iemand weten hoe ik de andere buttons aan de praat krijg, laat maar weten.

 

Had alleen gister wel dat het geluid best slecht deed.

soms traag en via gewoon weg.

Heb een aanpassing gedaan aan de geluid instelling en daarna niet meer gehad.

Reputatie 1

Ik heb hem als Windows PC via Bluetooth aan de hub toegevoegd, dus niet als entertainment apparaat. Daarmee krijg ik meer werkende knoppen dan als nexus of shield. Ook een boel nutteloze knoppen;-)

Het is goed werkbaar, maar niet perfect. De guide knop werkt bijvoorbeeld niet helemaal als de originele, maar is bruikbaar (hij sluit de guide niet af en de eerste keer kom je in het menu ipv de guide).

Voor hen die ook nog een oplossing zoeken (lijkt een beetje op het PC verhaal hierboven), ik kwam bij Logitech een overzicht met bluetooth aparaten tegen daarvan heb ik de afstandsbediening layout gegoogled. Op basis hiervan heb ik Merk TiVo Type Stream 4K toegevoegd. Daarmee heb ik kanalen wisselen (gek genoeg verkeerd om, maar die heb ik in toewijzing omgedraaid) en alle cijfers etc. beschikbaar. Ook hierbij brengt de guide knop het menu naar voren, maar dat vorm voor mij iig geen probleem. Ik ben hiermee tevreden, wellicht kan iemand er ook zijn voordeel mee doen.

Hier via de combinatie van Shield en Windows PC aan de praat - de laatste eigenlijk alleen voor de Gids-knop (die dan naar het Startmenu navigeert).

Belangrijk: voeg éérst de apparaten / activiteit aan de Harmony toe, en maak dáárna pas Bluetooth-verbinding.

Reputatie 1

@bramos_ditaljanos Welke voordelen biedt die combinatie van shield + pc afstandsbediening? Als die de moeite waard zijn, dan ga ik dat ook aanpassen. 

Reputatie 7
Badge +20

@bramos_ditaljanos Welke voordelen biedt die combinatie van shield + pc afstandsbediening? Als die de moeite waard zijn, dan ga ik dat ook aanpassen. 

 

Heb je voor mij hier een link van?

Deze ken ik niet.

 

“off topic”

Mijn Logitech Hamony one heeft het na 5 jaar volledig begeven.

Reputatie 1

@joop2011 welke link bedoel je? Ik reageerde op het berichtje boven het mijne. 

Reputatie 7
Badge +20

@Esc70 

Sorry, ik dacht dat het een soort afstandsbediening was. 

Ik heb mijn Harmony Hub ‘werkend’ gekregen met de KPN TV+ STB (DIW7022). Wat ik heb gedaan, is in de Harmony App ‘Nvidia Shield’ als apparaat toegevoegd. Vervolgens wordt er gevraagd om een BlueTooth-verbinding te maken. Hiervoor ga je op de KPN TV+ STB naar instellingen > algemene instellingen > afstandsbediening en accessoires. Verbind een nieuw apparaat en je ziet ‘Harmony Keyboard’ tevoorschijn komen. Maak de koppeling.

 

Wat wel werkt:

  • KPN TV+ STB aan/uit
  • Numerieke invoer 0-9
  • Pauzeren, stoppen, vooruit- en terugspoelen
  • Terugknop
  • Selectiebevesting d.m.v. OK-knop
  • Mute
  • Volume + en - (let hier wel op dat hij de volume van de KPN TV+ STB omhoog en -laag zet en dat je op de Harmony Hub een activiteit moet configureren wil je dit overrulen in het geval je een home cinema set hebt)
  • Ga naar begin of einde
  • Home knop

Wat niet werkt:

  • Google Assistant
  • Zappen CH+ en CH- (workaround is navigatietoets omlaag twee keer gebruiken, hierdoor kun je horizontaal zappen en vervolgens bevestigen met OK-knop)
  • Apps buttons (gebruik hiervoor de menu knop op de Harmony als 'home’ knop)
  • Kleurknoppen (opnemen, begin gemist)
  • Radioknop
  • Gidsknop (workaround via menuknop en handmatige invoer)
  • Zoekknop

Er is mee te leven. Overigens viel het me op dat de universele afstandsbediening ook niet meer in te stellen is via de Samsung TV. Het modelnummer is niet bekend. Ik had gehoopt dat de TV (Q70 uit 2021) d.m.v. HDMI-CEC kon zappen. Dan had ik in de Harmony app onder ‘activities’ de knoppeninvoer gewijzigd dat daarvoor de toetsencombinatie van de TV gebruik kan worden gemaakt. Met deze situatie valt te leven, mooier zou inderdaad zijn als KPN de TV+ STB aanmeldt bij Harmony.

 

Bedankt voor deze hint. 

Het is even puzzelen om de NVIDIA Shield in te stellen, en de Harmony Hub afstandsbediening als toetsenbord te koppelen aan de KPN Sagemcom DIV7022.

Als je dan toch al aan het puzzelen bent, is't een klein moeite om de gewenste actie te koppelen aan de knoppen van de Harmony afstandsbediening voor de activiteit "TV kijken”.

 

Met de beperkte set commando's die het Harmony keyboard heeft kun je inderdaad niet alle functies configureren. Voor nu is het een prima oplossing. Zelfs m'n vrouw kan er mee overweg 😉.

 

Ik reken er niet op dat Logitech de Sagemcom DIV7022 nog aan de lijst met ondersteunde apparaten gaat toevoegen. De Harmony Hub is immers “obsolete". Daar gaan ze vast geen energie, tijd en geld meer in steken……. 

Voor hen die ook nog een oplossing zoeken (lijkt een beetje op het PC verhaal hierboven), ik kwam bij Logitech een overzicht met bluetooth aparaten tegen daarvan heb ik de afstandsbediening layout gegoogled. Op basis hiervan heb ik Merk TiVo Type Stream 4K toegevoegd. Daarmee heb ik kanalen wisselen (gek genoeg verkeerd om, maar die heb ik in toewijzing omgedraaid) en alle cijfers etc. beschikbaar. Ook hierbij brengt de guide knop het menu naar voren, maar dat vorm voor mij iig geen probleem. Ik ben hiermee tevreden, wellicht kan iemand er ook zijn voordeel mee doen.

Top hiermee is het idd gelukt. Thanks

Voor hen die ook nog een oplossing zoeken (lijkt een beetje op het PC verhaal hierboven), ik kwam bij Logitech een overzicht met bluetooth aparaten tegen daarvan heb ik de afstandsbediening layout gegoogled. Op basis hiervan heb ik Merk TiVo Type Stream 4K toegevoegd. Daarmee heb ik kanalen wisselen (gek genoeg verkeerd om, maar die heb ik in toewijzing omgedraaid) en alle cijfers etc. beschikbaar. Ook hierbij brengt de guide knop het menu naar voren, maar dat vorm voor mij iig geen probleem. Ik ben hiermee tevreden, wellicht kan iemand er ook zijn voordeel mee doen.

Ik heb dit ook gebruikt, dank! Ik heb ook meteen toch de windows PC aan de activiteit toegevoegd. Hiermee kun je iig “fastforward” en “rewind” toevoegen voor de « en » knoppen. (dit werkt dan hetzelfde als de originele met afspeelsnelheid 2x 4x 8x 16x etc… ipv skippen zoals met de richtingknoppen) Verder heb ik vooralsnog geen extra nuttige knoppen gevonden.

Wat ik verder gemerkt heb is dat als je ook de originele afstandsbediening gebruikt hebt en je zet de box uit met de Harmony hub, dat de originele afstandsbediening dan de bluetooth nog een tijd gaat zoeken omdat hij onverwacht de bluetooth verbinding kwijtgeraakt is. Dit zal misschien iets batterij kosten, maar het hindert verder niet.

Reputatie 2

Ik heb mijn Harmony Hub ‘werkend’ gekregen met de KPN TV+ STB (DIW7022). Wat ik heb gedaan, is in de Harmony App ‘Nvidia Shield’ als apparaat toegevoegd. Vervolgens wordt er gevraagd om een BlueTooth-verbinding te maken. Hiervoor ga je op de KPN TV+ STB naar instellingen > algemene instellingen > afstandsbediening en accessoires. Verbind een nieuw apparaat en je ziet ‘Harmony Keyboard’ tevoorschijn komen. Maak de koppeling.

 

Wat wel werkt:

  • KPN TV+ STB aan/uit
  • Numerieke invoer 0-9
  • Pauzeren, stoppen, vooruit- en terugspoelen
  • Terugknop
  • Selectiebevesting d.m.v. OK-knop
  • Mute
  • Volume + en - (let hier wel op dat hij de volume van de KPN TV+ STB omhoog en -laag zet en dat je op de Harmony Hub een activiteit moet configureren wil je dit overrulen in het geval je een home cinema set hebt)
  • Ga naar begin of einde
  • Home knop

Wat niet werkt:

  • Google Assistant
  • Zappen CH+ en CH- (workaround is navigatietoets omlaag twee keer gebruiken, hierdoor kun je horizontaal zappen en vervolgens bevestigen met OK-knop)
  • Apps buttons (gebruik hiervoor de menu knop op de Harmony als 'home’ knop)
  • Kleurknoppen (opnemen, begin gemist)
  • Radioknop
  • Gidsknop (workaround via menuknop en handmatige invoer)
  • Zoekknop

Er is mee te leven. Overigens viel het me op dat de universele afstandsbediening ook niet meer in te stellen is via de Samsung TV. Het modelnummer is niet bekend. Ik had gehoopt dat de TV (Q70 uit 2021) d.m.v. HDMI-CEC kon zappen. Dan had ik in de Harmony app onder ‘activities’ de knoppeninvoer gewijzigd dat daarvoor de toetsencombinatie van de TV gebruik kan worden gemaakt. Met deze situatie valt te leven, mooier zou inderdaad zijn als KPN de TV+ STB aanmeldt bij Harmony.

 

Bedankt voor deze hint. 

Het is even puzzelen om de NVIDIA Shield in te stellen, en de Harmony Hub afstandsbediening als toetsenbord te koppelen aan de KPN Sagemcom DIV7022.

Als je dan toch al aan het puzzelen bent, is't een klein moeite om de gewenste actie te koppelen aan de knoppen van de Harmony afstandsbediening voor de activiteit "TV kijken”.

 

Met de beperkte set commando's die het Harmony keyboard heeft kun je inderdaad niet alle functies configureren. Voor nu is het een prima oplossing. Zelfs m'n vrouw kan er mee overweg 😉

Ik reken er niet op dat Logitech de Sagemcom DIV7022 nog aan de lijst met ondersteunde apparaten gaat toevoegen. De Harmony Hub is immers “obsolete". Daar gaan ze vast geen energie, tijd en geld meer in steken……. 

Nou, ik kreeg zojuist toch echt een firmware update voor de Harmony Hub vreemd genoeg. En bijvoorbeeld de Chromecast met Google TV is ook gewoon toegevoegd aan de lijst met ondersteunde apparaten. En die is ook van ná het uitfaseren van de Harmony…

 

Dus ik vermoed dat de KPN TV+ box nog best eens toegevoegd zou kunnen worden.

Reputatie 7

Nou, ik kreeg zojuist toch echt een firmware update voor de Harmony Hub vreemd genoeg.

Welke firmware versie draait nu dan op jouw Harmony Hub?

De laatste versie is versie 4.15.330 van 13 maart 2023.

 

Dus ik vermoed dat de KPN TV+ box nog best eens toegevoegd zou kunnen worden.

Als KPN de moeite zou nemen om hem bij Logitech aan te melden dan zou dat inderdaad kunnen.

Reputatie 7
Badge +10

Heeft iemand van KPN al gereageerd op deze kwestie? Ik vind het op zich wel interessant om over te stappen naar KPN+, maar zo lang dit betekent dat ik andere AB's dan mijn Logitech Ultimate (met hub) nodig heb ga ik dat niet doen. 

Het beste werkt nog de android remote uit de playstore. Je kan er alle functies mee bedienen   

 

Reputatie 7

Het beste werkt nog de android remote uit de playstore. Je kan er alle functies mee bedienen   

Welke Android Remote want ik heb nog geen Android app gevonden waarmee alle functies van de TV+ Box bediend kunnen worden.

Ik heb mijn Harmony Hub ‘werkend’ gekregen met de KPN TV+ STB (DIW7022). Wat ik heb gedaan, is in de Harmony App ‘Nvidia Shield’ als apparaat toegevoegd. Vervolgens wordt er gevraagd om een BlueTooth-verbinding te maken. Hiervoor ga je op de KPN TV+ STB naar instellingen > algemene instellingen > afstandsbediening en accessoires. Verbind een nieuw apparaat en je ziet ‘Harmony Keyboard’ tevoorschijn komen. Maak de koppeling.

 

Wat wel werkt:

  • KPN TV+ STB aan/uit
  • Numerieke invoer 0-9
  • Pauzeren, stoppen, vooruit- en terugspoelen
  • Terugknop
  • Selectiebevesting d.m.v. OK-knop
  • Mute
  • Volume + en - (let hier wel op dat hij de volume van de KPN TV+ STB omhoog en -laag zet en dat je op de Harmony Hub een activiteit moet configureren wil je dit overrulen in het geval je een home cinema set hebt)
  • Ga naar begin of einde
  • Home knop

Wat niet werkt:

  • Google Assistant
  • Zappen CH+ en CH- (workaround is navigatietoets omlaag twee keer gebruiken, hierdoor kun je horizontaal zappen en vervolgens bevestigen met OK-knop)
  • Apps buttons (gebruik hiervoor de menu knop op de Harmony als 'home’ knop)
  • Kleurknoppen (opnemen, begin gemist)
  • Radioknop
  • Gidsknop (workaround via menuknop en handmatige invoer)
  • Zoekknop

Er is mee te leven. Overigens viel het me op dat de universele afstandsbediening ook niet meer in te stellen is via de Samsung TV. Het modelnummer is niet bekend. Ik had gehoopt dat de TV (Q70 uit 2021) d.m.v. HDMI-CEC kon zappen. Dan had ik in de Harmony app onder ‘activities’ de knoppeninvoer gewijzigd dat daarvoor de toetsencombinatie van de TV gebruik kan worden gemaakt. Met deze situatie valt te leven, mooier zou inderdaad zijn als KPN de TV+ STB aanmeldt bij Harmony.

Ik heb de kleur knoppen en Record knop aan de praat gekregen, “Xiaomi BOX S toevoegen en Windows PC ïpv Nvida Shield toevoegen”

Ik heb mijn Harmony Hub ‘werkend’ gekregen met de KPN TV+ STB (DIW7022). Wat ik heb gedaan, is in de Harmony App ‘Nvidia Shield’ als apparaat toegevoegd. Vervolgens wordt er gevraagd om een BlueTooth-verbinding te maken. Hiervoor ga je op de KPN TV+ STB naar instellingen > algemene instellingen > afstandsbediening en accessoires. Verbind een nieuw apparaat en je ziet ‘Harmony Keyboard’ tevoorschijn komen. Maak de koppeling.

 

Wat wel werkt:

  • KPN TV+ STB aan/uit
  • Numerieke invoer 0-9
  • Pauzeren, stoppen, vooruit- en terugspoelen
  • Terugknop
  • Selectiebevesting d.m.v. OK-knop
  • Mute
  • Volume + en - (let hier wel op dat hij de volume van de KPN TV+ STB omhoog en -laag zet en dat je op de Harmony Hub een activiteit moet configureren wil je dit overrulen in het geval je een home cinema set hebt)
  • Ga naar begin of einde
  • Home knop

Wat niet werkt:

  • Google Assistant
  • Zappen CH+ en CH- (workaround is navigatietoets omlaag twee keer gebruiken, hierdoor kun je horizontaal zappen en vervolgens bevestigen met OK-knop)
  • Apps buttons (gebruik hiervoor de menu knop op de Harmony als 'home’ knop)
  • Kleurknoppen (opnemen, begin gemist)
  • Radioknop
  • Gidsknop (workaround via menuknop en handmatige invoer)
  • Zoekknop

Er is mee te leven. Overigens viel het me op dat de universele afstandsbediening ook niet meer in te stellen is via de Samsung TV. Het modelnummer is niet bekend. Ik had gehoopt dat de TV (Q70 uit 2021) d.m.v. HDMI-CEC kon zappen. Dan had ik in de Harmony app onder ‘activities’ de knoppeninvoer gewijzigd dat daarvoor de toetsencombinatie van de TV gebruik kan worden gemaakt. Met deze situatie valt te leven, mooier zou inderdaad zijn als KPN de TV+ STB aanmeldt bij Harmony.

Ik heb de kleur knoppen en Record knop aan de praat gekregen, “Xiaomi BOX S toevoegen en Windows PC ïpv Nvida Shield toevoegen”

Wel even koppelen met bluetooth natuurlijk!

DIW7022 toevoegen aan my Harmony remote:

Installeer je eigen TV

Installeer sagemcom type DIW7022

Installeer Xiaomi type MI Box S voor de kleuren knoppen

Installeer Asus type Nexus Player deze koppelen met Bluetooth vanuit de app (GSM) om uit en aan te zetten

Installeer Computer tyoe Windows PC koppelen met Bluetooth vauit de app (GSM) om de Windows knoppen te kunnen gebruiken

Wat werkt:

KPN TV+ STB aan/uit

Kleurknoppen Groen/Geel/Blauw begin gemist/info/ 5 minvooruit vanuit media speler Xiaomi

Rood = Space vanuit Windows computer

 

Volgende toewijzen vanuit Windows Computer:

Numerieke invoer 0-9

Pauzeren, Play,Stop, Back, Ff, Rewind, OK, Mute, Home, Record, CH+ en CH- en vauit de gids Pg op en down, Windows = Google

 

Wat niet werkt

Google Assistant

Apps, Netflix en Disney

Radioknop

Gids

Zoekknop

Reageer