Vraag

alleen ziggo kabel in woning

  • 24 January 2022
  • 13 reacties
  • 459 keer bekeken

Hallo,

wij hebben zaterdag een contract bij jullie afgesloten voor tv en internet. Nu belt er een extern iemand naar ons om een afspraak te maken voor een kabel aan te leggen van de straat naar de woning, kosten rond de €8.000. Denk niet dat dit helemaal goed gaat. De beste man zegt dat er alleen een ziggo kabel ligt en jullie aansluiting daar niet op kan! Volgens de medewerker in de winkel lag er een koperkabel en kon het gewoon aangesloten worden, met dat antwoord hebben we het contract ook genomen. Wat nu? 
met vriendelijke groet 

jessica elshout


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Beste @vandem,

Dit is erg vreemd, ik heb een KPN moderator een bericht gestuurd. Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. Dan kunnen ze het even controleren voor jou. 

Mijn partner heet het contract op haar naam afgesloten, moet de vraag dat via haar account/profiel gesteld worden? Of kan ik haar klantnr in mijn profiel zetten?

Reputatie 7
Badge +9

Vervelend dit maar laten we eens kijken of we wat helderheid kunnen krijgen.

  • Gaat het om nieuw of bestaande bouw ?
  • Is de woning wellicht opgeplitst waardoor extra invoer nodig is ?
  • Wat gaf de postcodecheck tijdens de bestelling ?
  • Weet u welke partij/bedrijf dit was die u gebeld heeft ?

Als het om nieuwbouw gaat moet er inderdaad een kabel worden aangelegd en dit gaat dan met eigen kosten inderdaad.

Als het om bestaande woning gaat waar volgens postcode check een invoerkabel aanwezig "Zou" moeten zijn ligt het allemaal wat genuanceerder..

 

Bestaande bouw. Koperkabel aanwezig we hebben nu ziggo. 
De postcodecheck zegt dat jullie internet kunnen aanbieden via het veilige en betrouwbare kopernetwerk.

Het was een netwerkbeheerder maar welke weet ik niet sprak gebrekkig Nederlands.

m vr gr, Pancho

Reputatie 7
Badge +20

Hoi Pancho, ik heb meteen even meegekeken. Ik zie in ons systeem dat we het inderdaad wel kunnen bestellen op jouw adres. Ik zie ook in je dossier staan dat er meer informatie nodig was en onze infra partij aangestuurd is om dat uit te zoeken. Ik vermoed dat je hen gesproken hebt.
Inhoudelijk kan ik daar helaas niet meer over zien of zeggen. Mijn advies zou dan ook zijn hen terug te bellen en te vragen om meer informatie. Misschien was er een kwestie van miscommunicatie of misschien is het helaas niet anders. Dat kan ik helaas niet beoordelen.

Hallo @vandem je kunt dus gewoon een abo nemen bij KPN via het kopernetwerk.

Bij www.kpnnetwerk.nl kun je via je postcode zien of er (binnenkort) glasvezel op jouw adres geleverd gaat worden en dat doet KPN dan gratis.

Het kan ook zijn dat er in jouw woonplaats andere glasvezelaanbieders komen en niet KPN, dat is dan een kwestie van de media goed in de gaten houden.

 

Nou daar wordt ik blij van, was even geschrokken dat ik alles weer af moest zeggen.. ik heb geen nr van dat bedrijf, was afgeschermd. Maar ik hoef nu verder niks meer te doen neem ik aan? Alles gaat gewoon door als gepland?

Reputatie 7
Badge +20

We zijn er nog niet, ik zie nog geen terugmelding van de kabelbeheerder en zonder jouw akkoord gebeurt er ook niets.
Ik ben er met een collega nog even achteraan geweest en het blijkt toch dat er geen kabel naar jouw huis ligt.

Je kunt hierover denk ik het beste terecht bij de netwerkbeheerder KPNNetwerkNL.
Via deze pagina kun je een haalbaarheidsonderzoek aanvragen: Haalbaarheidsonderzoek aanvragen

Als u nu al zegt dat de kabel er niet ligt gaat dat dus flink in de papieren lopen! KPN gaat die kabel niet voor mij aanleggen denk ik! 
mij neem aan dat ik nog officieel terugkoppeling van kpn krijg, of het wel of niet mogelijk is en wat mijn opties dan zijn?

Als u nu al zegt dat de kabel er niet ligt gaat dat dus flink in de papieren lopen! KPN gaat die kabel niet voor mij aanleggen denk ik! 
mij neem aan dat ik nog officieel terugkoppeling van kpn krijg, of het wel of niet mogelijk is en wat mijn opties dan zijn?

Die officiële terugkoppeling komt niet via die forum, dit is slechts KPN internetprovider. Over aanleggen van kabel moet je zijn bij URL’s waar moderator Thomas naar verwijst.

Maar het is doorgaans zo dat een aparte graaf- en/of aanleg actie simpelweg duizenden euro’s kost, ligt aan graafafstand en wellicht nog allerhande uitzoekwerk, wellicht in de hoek van vergunningen. Alleen aansluiten van de stoep naar meterkast is makkelijk en kost ongeveer 700 euro, althans dat rekent men bij glasvezel. Dat de prijsindicatie voor een telefoonlijn 10x zo hoog is kan je ook zien als een mededeling: Wij van KPNnetwerk gaan geen telefoonlijnen meer aanleggen voor internet, vooral ook niet als er al een concurrent met een kabel aanwezig is (waar je maar zo naar kan overstappen). Maar als je graag 8k neertelt, willen ze wel langskomen graven.

Aan dit antwoord heb ik niks. nogmaals ik heb geen glasvezel alleen een koperkabel waar nu ziggo op zit. Ik wil alleen weten of ik kpn op die kabel kan hebben? Ik ga geen kabel aan leggen.. als dit niet gaat blijf ik bij ziggo.

ik wil dus 1op 1 overstappen van ziggo naar kpn op de bestaande koperkabel.

Reputatie 7
Badge +20

KPN kan niet over dezelfde kabel als Ziggo helaas en er ligt geen telefoonlijn.
Het komt er dus helaas op neer dat overstappen inderdaad nogal in de papieren zal lopen.

Ok bedankt voor jullie reactie, dan zal het contract weer afgezegd moeten worden.

fijne dag nog