Beantwoord

Andere optie dan optische splitter om geluid via Onkyo tx525 te luisteren?

  • 29 January 2023
  • 11 reacties
  • 97 keer bekeken

Reputatie 1

Ik wil via een tv app een film beluisteren via mijn audio apparatuur Onkyo tx525, zonder tv kastje van kpn. Ik heb daarvoor een optische kabel nodig, maar die is al aangesloten op kpn kastje tv/radio. Met een optische splitter dacht ik het op te lossen, maar dat werkt niet. Is er een andere mogelijkheid?

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

icon

Beste antwoord door Ron R 31 January 2023, 12:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Ron R

Voor nu even omsteken. 

Hoeveel digitale ingangen heeft je audio? ( hier 2 optische. Op 1 zit de tv en de andere de ontvanger.

En.... welke ontvanger heb je?

Gebruik je de verbinding van ontvanger naar versterker vooral voor radio? 

 

 

Reputatie 1

De audio heeft 1 optische digitale aan sluiting

Ontvanger; arris vip5202

Wordt inderdaad voor de radio gebruikt.

Om het omsteken te omzeilen dacht ik aan een ,splitter 

Reputatie 1

Oversteken is de enige optie, ben ik bang voor

Reputatie 1

Het is geen  soundbar maar een versterker/receiver 

Reputatie 7

Oversteken is de enige optie, ben ik bang voor

Dat moet je nooit doen met hdmi kabels. Een hdmi kabel moet je zo weinig mogelijk los en vast koppelen als één van de twee apparaten aan staan.

Reputatie 1

Dat klopt, maar ik kan geluid beluisteren via de tv app ,van bijvoorbeeld  kijktv

Ik ging er, niet geheel ten onrechte volgens mij, van uit dat het een optische verbinding van ontvanger naar versterker betrof. En omdat er nu een app in de televisie gebruikt werd DIE even omgestoken moest worden naar de televisie (van af ontvanger). Maar ook dat moet je niet te vaak doen; het randje dat voor het vasthouden zorgt slijt nogal makkelijk weg.

Ikzelf heb gewoon de TV én de ontvanger beiden met de versterker verbonden. En nog een verbinding van de TV naar de versterker. Hoef ik alleen andere ingang te kiezen. Hoewel…. mijn versterker doet het zelf.

Reputatie 1

Daar had ik ook op gehoopt dat ,dat zou lukken. 

Ondanks dat tv en receiver voorzien zijn van acr communicatie lukt het mij nog steeds niet. 

Zal ergens een instelling moeten zijn, maar welke!

Reputatie 3
Badge +1

Ook je TV moet ARC ondersteunen, mijn TV stuurt alleen via HDMI 1 de ARC, dan moet je ook voor het geluid op jouw versterker ook HDMI 1 gebruiken Kijk hier eens na in de handleiding.

"

Audio Return Ch

` Off

` Auto:

Het audiosignaal van uw TV-tuner kan digitaal

worden verzonden naar de HDMI OUT van de

AV-receiver.

Audio returnkanaal (ARC) functie schakelt een tv met

ARC in om de audiostroom naar HDMI OUT van de

AV-receiver te zenden. Om deze functie te gebruiken,

moet u de TV/CD ingangsselector selecteren en moet

uw tv geschikt zijn voor ARC. De ARC indicator

brandt als het audiosignaal wordt gedetecteerd.

Standaardinstelling: “

---

Reputatie 1

De Onkyo tx525 zou het volgens mij via HDMI 3 TV/CD instellingen moeten doen. 

Ik ga het via HDMI1 proberen 

Reputatie 1

Vandaag tv geluid gereset  en de Onkyo naar fabrieks instellingen. Onkyo uit gelaten ,hdmi kabels er in, tv ingang acr, Onkyo ,aangesloten op hdmi out, Onkyo module op tv gezet, en het werkt bovenwonder .

Ieder bedankt voor het meedenken