Beantwoord

App op Philips Android TV raakt regelmatig de weg kwijt.

  • 23 January 2022
  • 16 reacties
  • 646 keer bekeken

Sinds een paar maanden heb ik iTV van KPN. Op mijn Android TV gebruik ik de app, maar ben daar niet zo tevreden over. het zappen gaat niet helemaal vlekkeloos, mijn vrouw zorgt er regelmatig voor, dat de app niet meer reageert, of de mededeling geeft “kan het bestand niet vinden".  Alleen de app stoppen helpt, want zelfs uitzetten van de tv helpt niet. Het kastje bij de andere tv heeft deze problemen niet.

Hopelijk gaat de programmeur van de app eens zelf een avondje kijken en lost deze problemen op.

 

 

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 26 January 2022, 12:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Badge +19

Je moet de app absoluut niet zien als een gelijkwaardige vervanger voor de tv ontvanger.  Sowieso is de beeldkwaliteit veel minder.  Wat je voor nu zou kunnen doen is de app opnieuw installeren.  Wellicht dat het helpt.

De TV is met kabel verbonden aan het netwerk. Het verschil in kwaliteit is voor mij niet zichtbaar. Alleen de navigatie is in vergelijking met apps als Canal digitaal of NLziet knullig.

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @simpelm34, jammer om te lezen dat je niet helemaal tevreden bent over de KPN Smart TV app. Wat @Joep1965 zegt, klopt. Je kunt de KPN Smart TV app niet vergelijken met de tv-ontvanger. Je moet deze eerder vergelijken met de KPN TV app. Daarnaast is het ook nog eens zo dat de KPN Smart TV app voor Android TV officieel nog een betaversie is. We werken hier nog volop aan om jou een prettige kijkervaring te geven. Wanneer je tegen problemen aanloopt, raad ik aan de app opnieuw op te starten. De televisie uit- en aanzetten helpt inderdaad niet. Dat komt omdat Android TV altijd actief blijft als je de tv uitzet. Hij gaat dus verder waar jij gebleven bent. De oplossing is om de app gedwongen te stoppen, of door de televisie opnieuw op te laten starten via de instellingen. Persoonlijk zou ik voor de eerste optie gaan, want dat is sneller dan Android TV helemaal opnieuw opstarten. :smile:

Ik wacht op updates, de genoemde oplossingen van het probleem had ik zelf al gevonden.

Er zijn overigens nogal wat andere problemen. Veel van bijvoorbeeld de navigatie mogelijkheden in het menu leveren onverwachte resultaten.

 

Reputatie 7
Badge +17

Zoals ik zei, is de KPN Smart TV app voor Android TV nog volop in ontwikkeling. Je kunt daarom nog regelmatig tegen problemen aanlopen. Mocht je dingen zien, dan kan je deze feedback altijd delen in ons KPN Smart TV app topic:

 

Heeft de app een update ondergaan?

De laatste weken vertoont de app minder problemen. Terugkijken gaat meestal goed. Ook reageert de app naar verwachting op de zap en kanaaltoetsen.

Ook lijkt de kwaliteit verbeterd.

Overigens is de verandering begonnen bij de update van de software van de tv.

Reputatie 7
Badge +17

Om eerlijk te zijn, weet ik niet wanneer de laatste update is geweest. Je kunt dit uiteraard wel zelf controleren. Maar zoals ik al eerder zei: de KPN Smart TV app voor Android TV is volop in ontwikkeling en zal dus ook regelmatig updates krijgen.

Hoe kan ik dat controleren?

 

Reputatie 7
Badge +17

Via de instellingen van de Smart TV app. Je kunt ook in de Store van jouw Smart TV kijken om te zien van wanneer de laatste update aan de app is.

Reputatie 7

Als ik in de Google Play Store kijk dan is de laatste versie van 21 december 2021.

 

 

Als ik in de Google Play Store kijk dan is de laatste versie van 21 december 2021.

 

 

Versie 2.10.22 hier 

 

Een philips Android tv werkt niet met de play store van Google. De versie is voor zo ver ik dat kan nagaan nergens te vinden.

Overigens, op mijn telefoon vind ik als versie 7.5.2.

Ik vraag mij nu af, wie is verantwoordelijk voor het maken van de app: Philips (TI) of KPN? Aan wie moet ik deze vraag stellen?

Leo

Een philips Android tv werkt niet met de play store van Google. De versie is voor zo ver ik dat kan nagaan nergens te vinden.

Overigens, op mijn telefoon vind ik als versie 7.5.2.

Ik vraag mij nu af, wie is verantwoordelijk voor het maken van de app: Philips (TI) of KPN? Aan wie moet ik deze vraag stellen?

Leo

Instellingen en dan rechts onder in beeld zie foto 

Ik ben nu bezig met de mii stick die heeft zelfs al versie 2.10.24

Reputatie 7

Een philips Android tv werkt niet met de play store van Google. De versie is voor zo ver ik dat kan nagaan nergens te vinden.

Elke Android TV werkt met de Google Play store, ook die van Philips. Op het startscherm zal je vast de optie hebben om de Google Play store te openen.

 

Overigens, op mijn telefoon vind ik als versie 7.5.2.

Dat is de versie van de iTV app voor Android, waar we het hier over hebben is de iTV app voor Android TV.

 

Ik vraag mij nu af, wie is verantwoordelijk voor het maken van de app: Philips (TI) of KPN?

KPN.

@simpelm34

Even naar de playstore gaan en bij zoeken kpn in toetsen

Daar kun je hem updaten 

Philips heeft de laatste versie 2.10.22

Foto van mijn Philips Android tv

Stond ook nog een oude versie op 

 

Om eerlijk te zijn, weet ik niet wanneer de laatste update is geweest. Je kunt dit uiteraard wel zelf controleren. Maar zoals ik al eerder zei: de KPN Smart TV app voor Android TV is volop in ontwikkeling en zal dus ook regelmatig updates krijgen.

25-02-2022 heb ik nog een update gehad 

Op de Nvidia shield tv pro (apparaat wat ik vaak gebruik)

De rest gebruik ik niet zo vaak 

Vandaag geprutst met de mii stick tot mijn verbazing staat daar een nog nieuwere versie op