Vraag

Arris maakt soms geen verbinding

  • 25 January 2022
  • 13 reacties
  • 279 keer bekeken

Op de slaapkamer heb ik een Arris 9229 staan die regelmatig geen beeld geeft. TV geeft aan geen verbinding te hebben dit kan ik oplossen door de hdmi kabel even te ontkoppelen en dan terug dan gaat het weer. Nu was dit maar soms dus dat ging wel maar de laatste tijd steeds meer en dat is erg onhandig. Hdmi kabel al veranderd, Arris omgeruild met die van beneden maar dan in het in de huiskamer  zeker niet handig.

Hoe dit op te lossen


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Beste @tiscorry,

Hoe is de tv ontvanger aangesloten? Is dit bekabeld naar de modem of is dat met een draadloze verbindingsset: 

Trouwens de merk tv ontvanger is een:

Arris 2952 v2. 😉

Zijn bekabeld aangesloten

JA Arris 2952 dus:rolling_eyes:

Reputatie 7
Badge +22

Zijn bekabeld aangesloten

 

@tiscorry je hebt dus een UTP kabel getrokken vanaf de modem naar jou slaapkamer, dat is heel goed. Dan zou je denken dat het goed moet gaan, heb je de tv ontvanger eens teruggezet naar fabrieksinstellingen, of een frisse start? En dan eens kijken of dit het probleem oplost?

Ik denk dat ik niet goed heb omschreven wat het probleem is, als tv aangeeft geen verbinding dan bedoel ik tv heeft geen verbindeing met de Arris, als ik de hdmi kabel er even uithaal en weer terug steek dan heb ik wel beeld,  Kan ook tig x de ontvanger aan en uit zetten dan pakt hij op een gegeven moment ook wel weer beeld maar dat kan even duren, Zit al een nieuwe Hdmi kabel bij maar ook dat helpt niet

Reputatie 7
Badge +22

Welke merk en type tv heb je?

Reputatie 7
Badge +9

Ik denk dat ik niet goed heb omschreven wat het probleem is, als tv aangeeft geen verbinding dan bedoel ik tv heeft geen verbindeing met de Arris, als ik de hdmi kabel er even uithaal en weer terug steek dan heb ik wel beeld,  Kan ook tig x de ontvanger aan en uit zetten dan pakt hij op een gegeven moment ook wel weer beeld maar dat kan even duren, Zit al een nieuwe Hdmi kabel bij maar ook dat helpt niet

Indien beschikbaar zet de Arris STB dan eens op een andere HDMI poort van de TV, het zal niet de eerst zijn waarvan het HDMI poortje op de TV zelf de boosdoener is . 

Mede doordat de kabels vaak strak naar beneden  gebogen of gehangen worden en als de poortjes recht naar achter zitten komt er redelijk wat kracht op het poortje te staan met alle gevolgen van dien.

Als je meerdere ontvangers heb kan je nog een crosscheck doen ( ze uitwisselen ) en kijken of het probleem bij de STB of de TV ligt.

Uiteraard is er ook nog de optie dat de STB de geest aan het geven is..

@LaurensZalm 

ik heb de ontvanger al op de andere tv gedaan en ook daar geeft hij af en toe geen beeld en moet ik ook de hdmi eruit halen.

We hebben een Samsung boven en een Philips tv beneden, allebei 2 jaar oud

 

Ik zal een andere hdmi poort nog eens proberen, 

Reputatie 7
Badge +7

@tiscorry Van welk type is de hdmi-kabel die je nu gebruikt? Heb je al een andere hdmi-kabel geprobeerd?

@Katana321

Ja helpt ook niehdmi met goudkleurige stekker een goede dus ook nog een andere geprobeerd ook dat helpt niet

 

Reputatie 7
Badge +7

@tiscorry “goudkleurige stekker” zegt mij niet zoveel. Is de kabel van type 1.2, of 1.4, of 2.0, of 2.1?

@Katana321 tja dat weet ik dan weer niet. Ik ga naar de kabelwinkel.en vraag een goede HDMI . Was een dure dus dan neem ik aan dat ie goed is. 

Ontvanger heeft het ook beneden met een andere HDMI kabel.  Ik heb nu een ander HDMI ingang ga dit ff afwachten

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @tiscorry, ik lees dat je de tv-ontvanger nu op een andere HDMI poort van de televisie hebt gedaan. Komt het probleem nu nog steeds voor? 

@Jeroen_dB 

Nee vanmorgen even geen verbinding . Alleen HDMI eruit en erin dan gaat ie weer