Vraag

Arris VIP2952V2 radio hapert met foutmelding stb-nmc-400 op 2 ontvangers

  • 14 May 2022
  • 6 reacties
  • 63 keer bekeken

De ontvangst van radiozenders hapert nogal eens. Ook als er hoegenaamd geen internet-verkeer over de glasvezel (1000/1000) gaat.

Ik heb twee Arris VIP2952 V2 kastjes en het gebeurt op beide. Als het geluid lang wegvalt dan verschijnt de code stb-nmc-400 op het aangesloten beeldscherm.

Als workaround zet ik de andere Arris op een HD TV zender. Dan zijn de haperingen voorbij. Het moet echt een HD zender zijn; het is onvoldoende om daar een radiozender of een niet-HD TV zender te kiezen.

Hopelijk helpt deze informatie bij het vinden van een oplossing.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Beste @Paul van der Sluis,

Dit is een vreemde kwestie, je zou denken dat een verbinding van 1 GB down en up meer als genoeg moet zijn. En natuurlijk is dat het ook, maar hoe zijn de tv ontvangers aangesloten met de modem, is dit bekabeld of met een draadloze verbindingsset? 

Bekabeld. Ik kan op de switch een hapering zien aankomen. Als het knipperen stopt dan volgt binnen een seconde een hapering. Als het knipperen weer begint dan volgt ook weer binnen een seconde het geluid.

Reputatie 7
Badge +22

Bekabeld. Ik kan op de switch een hapering zien aankomen. Als het knipperen stopt dan volgt binnen een seconde een hapering. Als het knipperen weer begint dan volgt ook weer binnen een seconde het geluid.

Welke switch heb je @Paul van der Sluis? Kun je daar een foto van laten zien? Wat als je de switch er even tussenuit haalt, houd het haperen dan op?

Het is een Netgear GS108Ev3 - 8-Port Gigabit ProSAFE Plus Switch. Die kan er niet tussenuit want de Arris kastjes staan op de poorten waar Vlan 4 op zit.

Hoi @Paul van der Sluis . Ondersteunt die switch ook IGMP snooping? 

Dat van Vlan 4 snap ik niet? Welke experiabox heb jij daar staan? Of gebruik je een eigen router?

Ja, die switch ondersteunt ook IGMP snooping en dat staat aan. Er staan maar twee poorten op Vlan 4 dus de Arris kastjes kunnen geen last hebben van Broadcasts van Printers of iets dergelijks. Ik gebruik een eigen router onder Arch Linux met daarin igmpproxy 0.3-1.

Overigens heb ik gisteren en vandaag tot nu toe geen last gehad van haperingen in de radio ontvangst. Het komt wel vaker voor dat er dagen zijn zonder haperingen. Mijn netwerk verandert zelden dus de suggestie dringt zich op dat de oorzaak daarbuiten moet worden gezocht. Mijn eerste bericht was dan ook bedoeld als een tip aan KPN omdat ik niet de enige ben die last heeft van haperingen.