Vraag

Beeld hapert bij het terugkijken van programma's

  • 29 June 2022
  • 4 reacties
  • 160 keer bekeken

Exact hetzelfde probleem hier. Heel de reset santakraam doorlopen, frisse starts enz. Het is ook van het ene op het andere moment ontstaan (sinds een week of twee nu?).

Geen enkele interne kabel/netwerk/component wijziging of wat dan ook.

Ik volg het topic!

Ik heb een:
V10a (op glas)
Arris VIP2952 v2

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Exact hetzelfde probleem hier. Heel de reset santakraam doorlopen, frisse starts enz. Het is ook van het ene op het andere moment ontstaan (sinds een week of twee nu?).

Geen enkele interne kabel/netwerk/component wijziging of wat dan ook.

Ik volg het topic!

Ik heb een:
V10a (op glas)
Arris VIP2952 v2

 

Ik adviseer je om een eigen topic te maken.

je breekt nu in op een oude topic en volgens de huisregels mag dat niet.

Zie ook hier. 

Admin: meeverplaatst

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @PE2AAB, terugkijken gaat dus niet goed. Dat is wel balen. 

Kun je vertellen hoe de ontvanger is aangesloten op het modem? Is dat met een kabel of draadloze ontvangers? Die laatste kunnen nog wel eens problemen geven helaas. Je kan dan een ander stopcontact proberen of de Devolo cockpit doorlopen. 

En heb je verder nog apparatuur in het netwerk? Denk dan met name aan switches. Bij deze is het heel belangrijk dat ze IGMP Snooping ondersteunen. Dit probleem komt namelijk vaak voor als er een apparaat in het netwerk zit welke dit niet ondersteund of waarbij het niet aanstaat. 

Hoi Bart,

Dank voor je reactie.

Ja het is inderdaad wel vervelend. Vooral met de kinderen. Als die een opgenomen uitzending willen terugkijken en het spul loopt vast dan is het hier bal ;-)
Meerdere malen tijdens een film stopt de weergave tijdelijk danwel definitief. Opnieuw starten van de weergave gaat mits de hele ontvanger niet is vastgelopen ondertussen. Dat gebeurd ook. Dan moet echt de stekker eruit.

Om antwoord te geven op je bovenstaande vragen;
Wellicht het allerbelangrijkste om te vermelden is dat de situatie ongewijzigd is t.o.v. een aantal weken geleden en dat de problemen sinds een aantal weken zijn ontstaan. Dus in de tussentijd is niets aan de setup gewijzigd.

De aansluiting is bekabeld (UTP CAT6 met een afstand van zo'n 15m van outlet naar meterkast).
Deze aansluiting zit rechtstreeks op één van de poorten van de V10a.

Goede tip v.w.b. de switch trouwens; mocht ik zo'n ding eens aanschaffen weet ik meteen waar ik onder andere rekening mee moet houden.

Beantwoord dit je vragen?

Reputatie 7
Badge +20

Dat geeft zeker meer helderheid om het probleem te kunnen onderzoeken. 

Ik ben dan ook even jouw verbinding door gaan meten en meet inderdaad dat je problemen ervaart. Nu moeten we kijken hoe wij dat kunnen oplossen. 

Je hebt helemaal geen switches of wat dan ook in het netwerk? Ook kunnen deze invloed hebben als ze niet tussen modem en ontvanger zit. 

Verder heb je geen problemen met live tv kijken? Of met het internet via de kabel?