Beantwoord

Bij opnames van docu's op NPO2 krijg ik de voiceover van het GOS kanaal erbij

  • 4 August 2022
  • 25 reacties
  • 428 keer bekeken

Docu's die ik op het gewone npo2kanaal  opneem krijgen de laatste tijd de voiceover van het GOS-kanaal mee. Laatst weer met In het brein van de bedrieger.

icon

Beste antwoord door PeterG 5 August 2022, 20:27

Bekijk origineel

25 reacties

Programmeer je dit via de app en gebruik je de zoekfunctie???? Want dan is nauwelijks het verschil te zien met het logo van NPO 2 en die van NPO 2 gos. GOS staat er héél klein bij.

Zelf programmeer is altijd van uit de gids. Ook via de app. Dan zijn de eerste 3 natuurlijk áltijd de gewone NPO zenders. In de decoder staan ze op 191, 192 en 193 dus je moet, in de epg, al flink scrollen om er te komen….

Dank Peter,

Programmeren doe ik steevast vanuit de gids op, in dit geval, kanaal 2. De GOSkanalen heb ik niet eens geselecteerd in mijn zenderlijst. In de opname met de ongewenste voiceover staat ook geen GOSlogo. Het probleem ging zich plotseling voordoen. Dit moet echt een bug zijn.

Dit zou dan ook bij Terugkijken moeten gebeuren. Kun je een voorbeeld noemen van de afgelopen 7 dagen?

Bij het terugkijken vanuit de gids is er geen voiceover, het gebeurt alleen bij het opnemen. Voorbeeld: de docu In het brein van de bedrieger van afgelopen woensdag 3 augustus npo2.

Bij het terugkijken vanuit de gids is er geen voiceover, het gebeurt alleen bij het opnemen.

Dan moet het toch van het GOS kanaal opgenomen zijn. Want voor opnames en terugkijken wordt dezelfde opname gemaakt en gebruikt. Dus een opname van npo 1, 2 of 3 via kanaal 1, 2 of 3 kan geen voorgelezen ondertiteling bevatten. 

GOS = 191, 192 en 193.

Echt Peter, ik neem op van kanaal 2, ik heb geen GOSkanalen in mijn zenderlijst opgenomen en toch zit die irritante voiceover in de opname. Schiet mij maar lek.

Er zijn niet meer meldingen van (via het forum). Je bent de enige.
Ik ga dus  echt wel uit van een fout mbt kiezen kanaal. Dat kan gebeuren als je de zoekfunctie (vergrootglas) gebruikt.
Ik zal a.s. woensdag het eens opnemen via kanaal 2 om 22:09.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @RitaB, welkom op ons forum! Ook ik heb dit niet eerder voorbij zien komen. Ik ben ook wel benieuwd of @PeterG  dezelfde resultaten behaalt.

Wat je anders nog zou kunnen doen is je ontvanger even een reset of frisse start geven via het menu > systeeminstellingen.

Ik heb de opname deels gekeken en geen gos bij de ondertiteling. 

Voetnoot. Ik beschik momenteel niet over de ontvanger. Opname via app gekeken. 

Ik heb de software van de ontvanger vernieuwd; ik ga het opnemen weer proberen. Een schone reset naar de fabrieksinstellingen heb ik nog niet gedaan, want ben ik dan niet al.mijn opnames en presets kwijt?

Reputatie 7
Badge +21

Ik heb de software van de ontvanger vernieuwd; ik ga het opnemen weer proberen. Een schone reset naar de fabrieksinstellingen heb ik nog niet gedaan, want ben ik dan niet al.mijn opnames en presets kwijt?

Nee hoor @RitaB 
Dat kun je probleemloos doen, je opnames en instellingen blijven hetzelfde

Reputatie 3
Badge

Hier ook een klant die daar last van heeft;

Bij het opnemen van 'Ik vertrek xl' hoor ik een voile over de ondertiteling lezen.

Héél irritant. 

Gisteren met de storing al nieuwe software geïnstalleerd en softe reset (?) gedaan, dat heeft niet geholpen 

Wilma 

Als je via de decoder programmeert via de gids, en ook via de gids in de app, KAN dat gewoon niet gebeuren. Dan staan de gewone zenders gewoon bovenaan en moet je voor die met GOS behoorlijk scrollen. 

Zeker als je de zoekfunctie 🔍in de app gebruikt moet je opletten. GOS staat er héél klein bij en die moet je dus niet hebben. 

@Widajono .

Reputatie 3
Badge

Ik zou niet weten hoe maar bij de geplande opname stond heel klein GOS.

Geen idee hoe, weet niet eens wat dat betekent maar heb de serieopname verwijderd en opnieuw gedaan (van NPO 1).

Nu afwachten tot volgende week of het geholpen heeft

@Widajono ,

GOS staat voor Gesproken Ondertiteling Service. Dan wordt voor slechtzienden de ondertiteling van buitenlandse talen '’voorgelezen'’. Dat wil je als goedhorende dus niet.

Maar omdat met IPTV niet dat extra geluidsspoor meegezonden kan worden, worden NPO 1 t/m 3 nog apart met dat geluid doorgegeven.

Ik programmeer áltijd via de '’gids'’ ( zowel ontvanger als app op de telefoon ) en dan is het onmogelijk dat je die kanalen per ongeluk kiest. Aangezien die GOS kanalen een heel eind verderop in de lijst zitten. Met de zoekfunctie via de app geeft ie resultaten van de gewone kanalen en de GOS kanalen. Dan gaat het gauw fout.

Reputatie 3
Badge

Ik programmeer ook altijd via de gids, kan het ook anders dan?

Reputatie 7
Badge +21

Misschien handig om die GOS-kanalen standaard verborgen te zetten?

Ik programmeer ook altijd via de gids, kan het ook anders dan?

@Widajono . Dan is 't wel heel vreemd dat je die GOS kanalen te pakken hebt…. die staan een heel eind verder. Tussen de gewone NPO 1,2,3 en NPO 1,2,3 GOS zitten wel zo'n 70 andere kanalen…..
Via de gids moet je dan eerst enorm scrollen. Zowel in de app als op de ontvanger.

Reputatie 3
Badge

Ja vond het ook vreemd. 😁

 

Reputatie 1
Badge

Ik heb dit in de afgelopen 2 jaar ook 3x gehad. Recent bij een opname van npo3 op zondag 26/2. Ik programmeer altijd via de gids, not via een zoekfunctie. De opmerking dat dit niet KAN is onjuist, het gebeurt incidenteel WEL.

Ik heb van ditzelfde probleem last bij opnames van 1985 en De Droom van de Jeugd. Bij de Droom van de Jeugd ging het tot halverwege de aflevering goed maar is ‘spontaan’ de GOS geactiveerd. Wat kan hier mis zijn gegaan en hoe is het te verhelpen?

Goed opletten dat je opneemt van de GEWONE kanalen. Zeker niet de zoekfunctie gebruiken. Op de mobiel is daar het verschil tussen gewoon en gos nauwelijks te zien.

Programmeer vanuit de GIDS. 1, 2 danwel 3.

Via de gids in de decoder is gos 191, 192, 193. Stuk verder in de lijst waardoor vergissen uitgesloten is.

Bij deze reactie ga je er aan voorbij dat :

 . . .Bij de Droom van de Jeugd ging het tot halverwege de aflevering goed maar is ‘spontaan’ de GOS geactiveerd.

Da’s toch wel vreemd dan toch, of, waren er in het beging geen ondertitels ?
Heb je de opname nog ? Dan kijken met de ondertitels aan (teletekst P888) om te zien of mijn vermoeden juist is.

 

In het begin waren er geen ondertitels. Op het moment dat er stop it gezegd wordt, springt de GOS ondertiteling aan bij de laatste aflevering van de Droom van de Jeugd. Ik had deze serie als serie opname gepland en heb hier bij deze serie niet eerder last van gehad. Heel vreemd! 
ik heb de opname nog terug gespoeld en ondertiteling aangezet en in dezelfde scène wordt de GOS weer geactiveerd. Er wordt in de scène wel even Engels gesproken. Op het moment dat er weer Nederlands wordt gesproken is de GOS weg, dus goede tip, Kees om ondertiteling aan te zetten!

Hier ook een klant die daar last van heeft;

Bij het opnemen van 'Ik vertrek xl' hoor ik een voile over de ondertiteling lezen.

Héél irritant. 

Gisteren met de storing al nieuwe software geïnstalleerd en softe reset (?) gedaan, dat heeft niet geholpen 

Wilma 

Ik heb hier ook last van. Met opname van serie ‘face to face’ die ik blijkbaar van gos-kanaal heb opgenomen. Ik kom nooit verder dan de eerste pagina’s uit de gids, kom zeker weten nooit boven 35 kanalen uit.

 

enfin, serie verkloot, ik probeer het te reproduceren maar dit lukt niet. Ik kan in de gids ook geen gos aangeven, en zie het icoon ook nergens. Dit lijkt dus toch echt ergens mis te gaan!

Reageer