Beantwoord

Bij terugkijken BBC two via Samsung tablet geluid niet synchroon

  • 23 January 2022
  • 11 reacties
  • 132 keer bekeken

Bij het terugkijken van BBC Two opnames is het geluid na een paar minuten niet meer synchroon. Het probleem doet zich voor op onze beide Samsung-tablet's, alleen bij deze zender. Live kijken gaat zonder problemen. Wat is hier aan te doen?

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 15 February 2022, 08:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Martinus1000, welkom op het KPN forum! Ik moet je eerlijk zeggen, ik herken dit probleem zo niet. Je ervaart dus op twee Samsung tablets problemen met het terugkijken van BBC Two. Live BBC Two kijken werkt wel goed, begrijp ik. En op de tv-ontvanger, telefoon en laptop, gaat het dan wel goed of ervaar je hier ook problemen?

Ik heb hetzelfde probleem sinds enkele weken. Alleen bij terugkijken van opnamen van bbc2 op mijn iPad en op mijn iPhone. Live kijken gaat wel goed en opnamen terugkijken van alle andere zenders ook. 

Op tablets én telefoon doet het probleem zich voor. Net even getest op de televisie, daar blijkt het wél goed te werken. De tv staat bij ons op zolder, in de woonkamer vinden we een tv scherm niet mooi. Daarom gebruiken we altijd een tablet om tv te kijken. Om die reden is het wel een vervelend probleem. Kennelijk zit het probleem in de app.

Reputatie 7
Badge +17

Wat een interessant probleem. Ik heb niet direct een oplossing. Ik ga het daarom zelf ook even testen. Jullie hoor snel meer van mij.

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb het zelf getest en ik loop tegen precies hetzelfde probleem aan. De opname van BBC Two loopt totaal niet synchroon (beeld loopt achter op geluid), terwijl een opname van SBS6 wel goed gaat. Live televisie op van BBC Two gaat ook goed. Ik wil dit daarom graag laten uitzoeken. Om mijn collega's een zo goed mogelijk beeld te geven van het probleem, heb ik nog wat meer informatie nodig. Kun je de onderstaande informatie geven?

  • Merk en type telefoon/tablet:
  • Modelnummer telefoon/tablet:
  • Softwareversie telefoon/tablet:
  • Softwareversie van de KPN TV app:
  • Welke opnames het om gaat:

Mooi dat het te reproduceren is! Het gaat om de Samsung Galaxy Tab A, model SM-T510 op Android 11, de app is versie 7.4.0

We zien het eigenlijk bij alle BBC 2 opnames. Recent voorbeeld: "Why Ships crash"

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt @Martinus1000! Ik heb het signaal intern doorgezet. Als ik meer hoor, laat ik het weten. 

Dit probleem lijkt zich ook op WebTV voor te doen. Mogelijk dat dit een vergelijkbaar iets is en hopelijk kunnen jullie hier iets mee.

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt voor de melding, @Brandthulp98! Mochten mijn collega's er naar vragen, dan zal ik dit zeker doorgeven. 

Reputatie 7
Badge +17

Mijn collega's hebben het probleem ook kunnen reproduceren op meerdere apps. Ze gaan er mee aan de slag!

 

Edit: De satelliet aanvoer van BBC Two heeft issues gehad waarbij er een sync-probleem ontstond bij opnames. Dit is nu hersteld. Nieuwe opnames zouden weer synchroon moeten lopen. Voorgaande opnames zijn helaas niet te herstellen.

Klopt het werkt nu inderdaad naar behoren!Â