Beantwoord

Blijven hangen TV bij terugkijken van programma’s en gemaakte opnames programma'sicon

  • 29 June 2022
  • 13 reacties
  • 140 keer bekeken

Ook bij ons blijft regelmatig het beeld stilstaan tijdens het kijken naar opgenomen films.

Software update, kastje resetten, alles opnieuw opstarten is ook al gedaan. En het gebeurt op beide tv ontvangers die ik heb.

Het lijkt een standaard probleem als ik het forum doorlees. Maar ik kom nergens een standaard oplossing tegen. Is deze er niet? Het vastlopen gebeurt steeds vaker en de irritatie dus ook. Opzeggen en overstappen gaat tegenwoordig heel gemakkelijk, maar ik wil jullie toch een kans geven om dit op te lossen. Hoor het graag.

icon

Beste antwoord door GolfTed 11 July 2022, 09:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +20

@GolfTed 

Welke KPN tv decoder heb je?

Hoe is deze met de Experiabox (of eigen router) verbonden.

 

Vooral Netwerkadapters en verkeert afgestelde eigen routers kunnen dit probleem veroorzaken.

Ook als je toevallig nog de oude Motorola 1853 hebt.

En ik lees dat de eerste versie van de HMB2260 ook kuren begint te krijgen. 

Joop,

Bedankt voor je snelle reactie.

TV ontvanger is Arris VIP5202 en Experia Box V10A.

Geen eigen router.

Ted

Reputatie 7
Badge +20

Joop,

Bedankt voor je snelle reactie.

TV ontvanger is Arris VIP5202 en Experia Box V10A.

Geen eigen router.

Ted

 

Hoe is de Arris VIP5202 met de Experiabox verbonden? 

Zit daar nog iets tussen? 

Arris zit rechtstreeks verbonden met de expariabox.

Reputatie 7
Badge +20

Arris zit rechtstreeks verbonden met de expariabox.

 

Zover ik kan beoordelen zou alles goed moeten werken.

Vul je gegevens zo compleet mogelijk in (in je account op dit forum).

Dan kan een moderator (medewerker KPN) het voor je nakijken en je helpen. 

Reputatie 7
Badge +20

Arris zit rechtstreeks verbonden met de expariabox.

 

Zo te lezen is alles goed.

Vul je gegevens (als je dat nog niet hebt gedaan) zo compleet mogelijk in je account van dit forum in.

Dan kan een moderator (medewerker KPN) het voor je nakijken en je verder helpen.

Profiel ingevuld en is nu compleet.

Bedankt voor je hulp.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @GolfTed, top dat je op aanraden van @joop2011 je profiel al in hebt gevuld, zodat ik direct je aansluiting kon bekijken!

Ik kom niet echt iets tegen dat dit kan verklaren 🤔 Laten je beide ontvangers tegelijk dezelfde verstoringen zien? Zo ja, wat doet je internet dan op zo'n moment? 

 

Maja,

Of we kijken beneden tv of boven op bed. Beide ontvangers staan nooit tegelijk aan bij het kijken naar opgenomen films. Wat internet doet weet ik ook niet, maar dat moet ik bekijken. Ik kom erop terug.

Ted

Reputatie 7
Badge +20

Helemaal prima, als we weten of tv en internet tegelijkertijd storen -of juist niet- kunnen we wat gerichter op zoek naar de oorzaak en oplossing!

Reputatie 7
Badge +20

Ben je inmiddels iets wijzer @GolfTed?

Ja. De laatste paar keer dat we een opgenomen film kijken staat het beeld niet meer stil. Ik heb eerst alle stekkers eruit gehaald, ook van de glasvezel en daarna alles weer opnieuw aangesloten. Nu 3x een film bekeken zonder problemen. Dus, wat mij betreft, kunnen we dit afsluiten. Als het weer terugkomt zal ik ook kijken wat het internet doet en kom er dan weer op terug.

Bedankt voor alle tips.

Reputatie 7
Badge +20

Ah dat klinkt goed @GolfTed!

Laten we hopen dat deze storing niet weer terugkomt, maar mocht dat wel zo zijn dan zoeken we uiteraard gewoon verder naar de oorzaak 😊